Web Analytics Made Easy - Statcounter

طیبه سیاوشی شاه عنایتی  اظهار کرد: متأسفانه نسبت به فراکسیون زنان مجلس دهم قضاوت‌ها و اظهارات غیر منصفانه‌ای مطرح شد و فقط به دو موضوع کودک همسری و ورود زنان به ورزشگاه‌ها پرداخته شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تصویب لایحه حقوق حمایت از کودکان و نوجوانان پس از 9سال، لایحه حمایت از حقوق معلولین و لایحه تابعیت فرزندان مادر ایرانی را نیز از موارد مهمی برشمرد که با پیگیری فراکسیون زنان به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارجاع لایحه تأمین امنیت زنان از قوه قضاییه به دولت

سیاوشی با بیان اینکه لایحه تأمین امنیت زنان یکی از مهم‌ترین مواردی است که به مجلس دهم نرسید و می‌تواند از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد، گفت: ‎در حال حاضر این لایحه از قوه قضاییه به کمیسیون‌های تخصصی دولت ارجاع شده که امیدواریم با اعمال اصلاحات نهایی به مجلس یازدهم برسد و به بهبود شرایط زنان و کاهش خشنونت در خانواده‌ها منجر خواهد شد.

وی، ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال، طرح حق خروج بانوان از کشور و طرح حق اشتغال زنان را از مواردی برشمرد که در مجلس دهم پیگیری شد و فراکسیون زنان مجلس آتی نیز می‌تواند این موارد را به سرانجام برساند.

این نماینده مردم در مجلس، تأکید کرد: یکی از مواردی که فراکسیون زنان مجلس دهم آن را به سرانجام رساند افزایش ساعت آموزش حین ازدواج از 2 به 6 ساعت بود که این مهم در کاهش میزان طلاق بسیار موثر خواهد بود. البته این مهم در برنامه ششم نیز به صورت قانون پیش بینی شده است.

سیاوشی با یادآوری اینکه در خصوص آموزش پیش از ازدواج نیز در مجلس دهم تلاش‌‎هایی صورت گرفت تا این مهم نیز تبدیل به قانون شود، ادامه داد: نهایتا این مسئله بیشتر منجر به پیگیری برای گنجاندن مطالبی در سرفصل دروس دانشگاهی و آموزش و پرورش از جانب فراکسیون زنان بود.

شکایت به قوه قضاییه به دلیل عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان

وی با اشاره به عدم اجرای کامل قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب سال 1384، عنوان کرد: با پیگیری‌های کارشناسی صورت گرفته، دریافتیم که آیین نامه اجرایی این قانون، آیین نامه مناسبی نبوده و به همین دلیل قابلیت اجرایی نداشته است.

ازدواج جوانان و کاهش میزان طلاق به صورت دستوری تحقق نمی‎یابد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کمیسیون متبوعش حتی در این زمینه شکایتی از دولت به قوه قضاییه ارسال کرده است، گفت: ازدواج جوانان و کاهش میزان طلاق به صورت دستوری رخ نمی‌دهد بلکه اجرای صحیح موارد قانونی امکان تحقق این اهداف وجود دارد.

وی تصریح کرد: افزایش آموزش‌های پیش و حین ازدواج میزان رشد آمار طلاق را متوقف کرد و در حال حاضر این طرح در نوبت دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد که امیدواریم در مجلس یازدهم این مهم به سرانجام برسد.

عضو کمیسیون فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موارد مطرح شده فراجناحی بوده و همه گرایش‌ها در تصویب و اصلاح آن نقش داشتند لذا مجلس یازدهم با هر گرایشی قطعا به دنبال تسهیل ازدواج جوانان، بهبود شرایط خانواده، کاهش میزان خشونت علیه زنان و کاهش میزان طلاق خواهد بود./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فراکسیون زنان مجلس کاهش میزان طلاق ازدواج جوانان مجلس یازدهم قوه قضاییه مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس

سخنگوی حزب ندای ایرانیان از آماده شدن ۳ حزب اصلاح‌طلب به همراه حزب اعتدال و توسعه برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش مشرق، سعید نورمحمدی درباره رویکرد حزب ندای ایرانیان برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: در انتخابات دور اول که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، حزب ندای ایرانیان در برخی حوزه‌ها وارد انتخابات شد و از کاندیداهای همفکر خود حمایت کرد.

وی ادامه داد: سه حزب کارگزاران سازندگی، اعتمادملی و اعتدال و توسعه احزابی بودند که همین سیاست حزب ندای ایرانیان را در پیش گرفتند و به همین دلیل هماهنگی‌هایی میان این احزاب طراحی شد و با هماهنگی کامل در برخی حوزه‌ها از کاندیداهایی حمایت کردیم که نتیجه انتخابات برای این ۴ حزب قابل قبول بود و به تشکیل یک فراکسیون تاثیرگذار و اقلیت به نتیجه رسید.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در برخی از حوزه‌های انتخابیه مانند قائم‌شهر و خرم آباد انتخابات به دور دوم رفت و کاندیداهای مورد حمایت این ۴ حزب باید در دور دوم به رقابت با رقبا بپردازند. حزب ندای ایرانیان برای حمایت از کاندیداهای مورد حمایت که به دور دوم رفته اند، آماده شده و با تمام توان تلاش می‌کنیم که این نامزدها پیروز شوند. علاوه بر کاندیداها که در دور اول نیز از آنها حمایت کرده بودیم، در برخی حوزه‌ها، برخی چهره‌های مستقل با کاندیداهای اصولگرا به دور دوم رفته‌اند که در لیست اولیه ۴ حزب نبودند. در جلسات مشورتی که بین ستادهای انتخاباتی ۴ حزب در سال جاری برگزار شد، مقرر شد از این افراد مستقل که انگیزه حضور در فراکسیون اقلیت تشکیل شده را دارند، حمایت شود.

نورمحمدی ادامه داد: حال که فراکسیون اقلیت شکل گرفته است، وظیفه خود می‌دانیم در دور دوم تعداد دیگری از نمایندگان همسو با این فراکسیون را وارد مجلس کنیم. در جلسه‌ای که با برخی از نمایندگان منتخب از جمله آقای پزشکیان و نوری قزلجه داشتیم، از آنها خواستیم در ایام تبلیغات انتخابات با ما همراهی کنند و به نفع کاندیداهای مستقل وارد انتخابات شوند و از آن‌ها حمایت کنند که این پیشنهاد مورد حمایت این دوستان قرار گرفت.

وی در پایان گفت: لیست مورد حزب ندای ایرانیان در بیش از ۱۵ حوزه به زودی منتشر خواهد شد و این حزب با تمام توان از کاندیداهای مستقل و کسانی که ما آنها را حمایت خواهیم کرد. متاسفانه در شهر تهران هیچ کاندیدایی برای حمایت باقی نمانده و تمرکز حزب ندای ایرانیان در سایر حوزه ها بر تقویت فراکسیون اقلیت خواهد بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست