Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:57:32 GMT

شرح هفت کتابی که در خانه‌نشینی کرونایی باید خواند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۱۷۹۸

شرح هفت کتابی که در خانه‌نشینی کرونایی باید خواند

ایسنا/خراسان رضوی آرش رمضانی، نویسنده کتاب در یادداشتی به معرفی هفت کتاب برای ایام خانه‌نشینی و شیوع کرونا پرداخته است.

آرش رمضانی یادداشتی با محوریت معرفی هفت کتاب برای ایام خانه‌نشینی و شیوع کرونا در اختیار ایسنا قرار داده و توصیه به مطالعه‌ آن‌ها داشته است. نقطه‌ مشترک همه‌ این کتب، زبانِ ساده، فقدان پیچیدگی و راحت‌خوانیِ آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اخبار» نوشته‌ی آلن‌دوباتن

دوباتن و تیم هم‌فکرانش در "مدرسه‌ زندگی" چند سالی است در تلاش‌اند که فلسفه را از فضاهای خشک مدرسه به متن زندگی روزمره بیاورند و کاربردی‌اش کنند. دوباتن و گروهش کتاب‌های خیلی خوبی نوشته‌اند که همگی در بازار نشر ایران موجود است و حالا بین نشرها برای انتشارِ هرچه زودتر و بهترِ کتب دوباتن و مدرسه‌ زندگی، رقابت است. یکی از این کتبِ مفید، "اخبار" است. دوباتن در این کتاب به تاثیرِ بی‌چون و چرای اخبار بر زندگی ما می‌گوید و می‌گوید که "اخبار" تبدیل شده‌است به دینِ این‌روزهای مردم جهان. دوباتن در این کتاب به ما می‌آموزد که به‌راحتی اسیر موج‌های خبری نشویم، فوت و فن‌هایی که رسانه‌ها برای گول زدن‌مان به‌خرج می‌دهند را بفهمیم و توی دام‌شان نیافتیم.

«البته که عصبانی هستم» نوشته‌ی دوبراوکا اوگرشیچ

جُستار نویسی یک فرم روایی مثل مقاله‌نویسی یا داستان‌نویسی‌ است که ترکیب پرنمکی از مقاله و دلنوشته و داستان است. نشر اطراف مجموعه‌ خیلی جذابی از جستار نویسی‌ها را فراهم آورده که یکی‌ از آن‌ها همین "البته که عصبانی هستم" است. این کتاب شرحِ عصبانیت یک زن نویسنده‌ کروات است. عصبانیت او از همه. از مردمش که طردش کردند، از دولتش که منزوی‌اش کرده، از سال‌های جوانی‌اش که به جنگ کلامی با اندیشه‌ عمومی و رایج وقت رفته و هزینه‌ زیادی برای آن پرداخته است. کتاب "البته که عصبانی هستم" فریاد یک نویسنده‌ است. فریادی از سر خشم البته با لحنی پر نمک، روان و گیرا.

«گزارش به کمیسر» نوشته‌ی جیمز میلز

اگر اهلِ خواندن داستان‌های جذاب و پلیسی هستید، هیچ‌طوره «گزارش به کمیسر» را از دست ندهید. میلز در ابتدای کتاب بیان می‌کند این پرونده، گزارش قتلی‌ است که در دهه‌ی هشتاد میلادی رخ داده است. داستان از این قرار است که یک مرد پلیس جوان و دون‌پایه، یکی از ماموران مخفی پلیس در یک باند مواد مخدر را به قتل می‌رساند و این گزارش، شرحِ گره‌گشایی دلیل این قتل و وقایع جذاب و پرکشش پیرامونی آن است.

«عکاسی بالون سواری عشق و اندوه» نوشته‌ی جولین بارنز

«عکاسی بالون سواری عشق و اندوه» یک داستانِ نامعمول است. بارنز همان ابتدای کتابش می‌گوید وقتی دوچیزِ نامتعارف را کنار هم بگذاریم، معنای جدیدی به چیزها داده‌ایم. این می‌شود مایه‌ی داستان جذاب بارنز تا در سه فصل چیزهای بی‌ربطی را کنار هم بگذارد، به آن‌ها معنا بدهد و در فصل آخر، چیزی را بگوید که باید می‌گفته است.

«سه نامه و یک قصه» مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه تاریخ ادبیات

نشر چترنگ در این کتاب ده‌ها داستان کوتاه از همه‌ی زمان‌ها و همه‌جای تاریخ جمع‌آوری کرده و کنار هم گذاشته است. از داستان‌هایی به قدمت هزار و یک‌شب تا داستان‌های معاصر. در ابتدای هر داستان‌ هم در یک پاراگراف توضیحی مختصر در باب داستان یا نویسنده داده است. برای کسانی که می‌خواهند تازه به مطالعه‌ی داستان کوتاه روی بیاورند، این کتاب توصیه می‌شود.

«پس پرده» نوشته‌ی آنا گاوالدا

«پس پرده»، مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه گاوالداست، داستان‌هایی روان، بی‌هیچ پیچیدگی اما لطیف و گیرا دارد. نویسنده در این کتاب، مخاطب را با روزمره‌های خودش درگیر می‌کند. داستان‌ها پیچیدگی ندارند و شخصیت‌های‌شان کم‌تعداد است اما در همین روانی و سادگی، به پیچیدگی انسان می‌پردازد و تنهاییِ ابدی‌اش.

«سر دسته‌ها» نوشته‌ی ماریو بارگاس یوسا

«سردسته‌ها» یکی از اولین آثار یوسا، این نویسنده‌ی بزرگ جهان است. مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه و خوش‌خوانِ او. اما اگر اهل خواندن کتب یوسا باشید باید بدانید که ریشه و پیشینه‌ی خیلی از شخصیت‌های سایر کتاب‌هایش، در این کتاب است. داستان‌ها پر از کشش و هیجان و شخصیت‌های کاملی هستند که انگار تکی یک داستانِ کوتاه جا نمی‌شوند. مثل آن است که بخواهی یک شاهین را در قفس نگه‌ داری. گویا یوسا در ۲۴ سالگی آن را نوشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتاب معرفی کتاب کروناویروس ویروس کرونا بیماری کرونا كرونا ویروس کرونای جدید داستان ها ی داستان نوشته ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود و علاقمندان آثار خود را باید تا پایان تیر امسال به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

جایزه ملی داستان و بازآفرینی در پنج بخش برگزار می‌شود این جشنواره در همه گروه‌های سنی با هر موضوعی می‌توانند در آن شرکت کنند.

بخش رقابتی در پنج قسمت رمان و داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان انجام می‌شود و بخش ترویجی این جشنواره نیز کارگاه‌های هنری و داستانی است که در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را دبیرخانه این جایزه به نشانی داستان و بازآفرینی / نقطه آی آر http://dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نویسنده‌ای که برای مخاطب دام پهن نمی‌کند