Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده پارلمان کویت از پایان بحران میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس با میانجیگری امیر این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، خالد العتیبی، عضو پارلمان کویت در مصاحبه با الخلیج آنلاین درباره بحران میان قطر و  عربستان، امارات، بحرین و مصر اظهار کرد که این بحران به زودی و با تلاش‌های میانجیگرانه صباح الأحمد الجابر المبارک الصباح، امیر کویت پایان خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره افزود: سازمان شورای همکاری خلیج (فارس) همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تیرگی روابط میان اعضای این سازمان یک مرحله موقت است و حاکمان دیر یا زود در ترمیم شکاف ایجاد شده میان کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) نقش خواهند داشت.

العتیبی ادامه داد: کویت با سیاست‌های معروف خود برای متحد کردن کشورهای حوزه خلیج (فارس) تلاش کرده و بحران این منطقه به زودی به پایان خواهد رسید.

بحران میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس ژوئن ۲۰۱۷ و با متهم کردن قطر به حمایت از "تروریسم" توسط عربستان، مصر، امارات و بحرین آغاز شد و دوحه از آن زمان تاکنون توسط این چهار کشور تحت محاصره قرار گرفته است.

العتیبی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره بحران کرونا در این کشور نیز تأکید کرد: وزارت کشور وظایفش را به خوبی انجام داده است اما دولت در مسأله بازگرداندن شهروندان از خارج موفق عمل نکرده و تعلل‌هایی در این راستا صورت گرفته است، به همین منظور خواستار تشکیل یک جلسه ویژه درباره تعیین جدول زمانی دولت برای بازگرداندن شهروندان کویتی از خارج شدم.

وی تصریح کرد: طی دوره بحران کرونا دست دولت را بازمی‌گذاریم و بازخواست آن به دلیل کوتاهی در برخی موارد را به زمان دیگری موکول می‌کنیم.

خالد العتیبی درباره نقش پارلمان کویت طی مرحله بحران کرونا نیز گفت: من به اقدامات پارلمانی همچنان ادامه می‌دهم و اوضاع سیاسی کشور را پیگیری می‌کنم و به همراه کارمندان ادارات گزارش‌های خود را به پارلمان ارائه می‌کنیم اما جلسات به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

این مقام کویتی در ادامه بر همبستگی و همکاری پارلمان و مردم با دولت و حمایت از تمامی اقدامات آن تا زمان پایان بحران ویروس کرونا تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران قطر و کشورهای عربی شورای همکاری خلیج بحران میان میان اعضای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

«آنتونی بلینکن» در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

دیگر خبرها

  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • تعریف قریب ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی