Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@05:17:35 GMT

اقدامات زودهنگام براي پيشگيري از بيماري کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۲۰۹۸

اقدامات زودهنگام براي پيشگيري از بيماري کرونا

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان بهزیستی: حرکت سازمان برای پیشگیری از بیماری کرونا در مراکز بهزیستی اقدام زودهنگام بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای وحید قبادی دانا در نشست خبری درباره اقدامات سازمان بهزیستی برای جلوگیری از ویروس کرونا افزود : با شیوع بیماری کرونا از پنجم بهمن 98 ( که در کشور چین شیوع پیدا کرد) نخستین بخشنامه بهزیستی به مراکز مختلف سراسر کشور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : بیش از دو هزار و 500 مرکز تحت پوشش سازمان بهزیستی به صورت شبانه روزی از سالمندان، معلولان، افراد دارای اعتیاد که در مراکز اقامتی نگهداری می شود و همچنین فرزندان عزیزی که سرپرست غیر موثر دارند در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می شوند.
وی گفت : بنابراین جا دارد از سی هزار نفر از مادریاران، پدریاران، مددکاران، پرستاران و پزشکانی که در این مراکز تحت پوشش شبانه روزی ما فعالیت می کنند تشکر کنم و 21 هزار پرسنل خدوم سازمان بهزیستی که شبانه روزی در این مراکز فعال هستند.
وی ادامه داد: همچنین از سازمان های مردم نهاد NGO ها ، خیرین و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که در این روزها به سازمان بهزیستی کمک کردند؛ تشکر می کنم.
قبادی دانا گفت: برخلاف برخی از کشورهای مدعی؛ الحمدلله هیچ معلول ذهنی در کشور ما نبود که از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ارتباط با بیماری کرونا محروم شوند یا هیچ سالمندی حتی سالمندان بالای 90 سال و 100 ساله ما نبودند که به بیمارستانی ارجاع داده شوند و آنها در آن بیمارستان خدماتی دریافت نکنند یا از خدماتی این بیمارستان ها استفاده نکنند و این جای تشکر ویژه دارد.
وی افزود: البته از وزیر بهداشت، وزیر تعاون و رئیس جمهور تشکر دارم و تشکر ویژه از مقام معظم رهبری که نگاه خاصی به معلولان و سالمندان داشتند و مکررا پیگیر وضعیت این عزیزان بودند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اما این سازمان مهمترین تلاشی که برای کنترل بیماری کرونا انجام داد این بود که حرکت زودهنگامی انجام داد یعنی از پنجم بهمن اقدامات لازم را شروع کردیم و همزمان با اینکه در کشور چین این ویروس شیوع پیدا کرد و اینکه اعلام شد سالمندان و معلولان گروههای پرخطر و در معرض خطر هستند ما اقدامات خود را انجام دادیم که موثر هم بود.
وی در پایان گفت: طبق آماری که در منابع معتبر علمی اعلام شد 5.3 درصد احتمال ابتلا گروه های سالمندی و معلولان بیشتر از جمعیت عادی است و 4.8 برابر احتمال مرگ و میر آنها بیشتر از آن چیزی است که در منابع علمی منتشر شده است.

آلودگی کمتر از 2 درصدی مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولان
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از دو هزار و 531 مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولان و افراد دارای اعتیاد و فرزندان سرپرست غیر موثر سازمان بهزیستی 45 مرکز آلوده شده است.
آقای وحید قبادی دانا در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: این میزان معادل 1.7 درصد کل مراکز شامل 544 مرکز فرزندان (سرپرست غیر موثر)، 1100 مرکز معتادان و 887 مرکز معلولان و سالمندان و بیماران روانی مزمن را تشکیل می‌دهد.
وی گفت: به طور خاص نیز برای مرکز سالمندان و معلولان حدود 30 مرکز آلوده است که نسبت آن 4.2 درصد است و برای مراکز سالمندان از 305 مرکز 23 مرکز آلوده شد که متاسفانه 7.5 درصد کل مراکز سالمندان را تشکیل می‌دهد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره میزان فوت شدگان در مراکز سالمندان و معلولان نیز افزود: تا 23 فروردین تعداد فوت شدگان ما در مراکز، 55 نفر بودند که 1.2 درصد کل فوت شدگان کشور در اثر بیماری کرونا را تشکیل می‌دهد.
وی گفت: اگر آمار را 4 هزار و 357 نفر در 23 فروردین بدانیم این نسبت 1.2 درصد است و از 55 نفر فوت شده نیز 71 درصدشان بالای 70 سال سن داشتند و 27 درصد آن‌ها نیز سنشان بالای 90 سال بوده است.
قبادی دانا افزود: الحمدلله طبق شرایطی که داشتیم 59 نفر از عزیزان در مراکز سالمندان و معلولان دچار بیماری کرونا شدند و بهبود پیدا کردند و 229 نفرشان نیز در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند یا دوره نقاهت خود را در مراکز ما طی می‌کنند.
وی گفت: از ده هزار کودک بی سرپرست نیز که در مراکز نگهداری ما هستند هیچ آمار فوتی با تلاش مددکاران و مربیان به واسطه قرنطینه آن‌ها نداشتیم و فقط 7 مورد کرونا مثبت بود که در یک مراکز نگهداری بودند و بهبودی حاصل شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: درباره کودکان کار خیابان نیز 57 هزار و 661 بسته بهداشتی توسط سه هزار و 600 نفر از پرسنل اورژانس اجتماعی در خیابان‌های کشور توزیع شد که این توزیع همراه با آموزش به منظور پیشگیری از بیماری کرونا بوده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: درباره معتادان متجاهر نیز با توجه به اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت طرح پیشگیری در جمع آوری معتادان متجاهر را مطرح کرده بودند و اینکه هیچ تجمعی صورت نگیرد، این طرح با رویکرد کاهش آسیب اجرا شد و با 258 تیم به محلات پرخطر و پاتوق‌ها مراجعه کردیم و آموزش‌های لازم را به آن‌ها دادیم ضمن اینکه 564 هزار دستکش و 487 هزار ماسک نیز در میان آن‌ها توزیع شد و 434 معتاد متجاهر نیز به مراکز درمانی ارجاع شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اقدامات زودهنگام رئیس سازمان بهزیستی کشور سالمندان و معلولان مراکز سالمندان بیماری کرونا شبانه روزی قبادی دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت روز روانشناس و مشاوره ، با اشاره به نقش روانشناسان در ایجاد جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی، گفت: اکنون ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و ... فعالیت دارد.

دکتر فریبا بریمانی به خدمات حضوری و غیر حضوری مشاوره و روانشناختی اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصان مراکز بهزیستی خدمات دریافت کردند و  ۱۹۴ هزارو ۵۶۸ نفر  هم در تماس با ۱۴۸۰ "صدای مشاور"، برای رفع مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانودگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی  از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند.

بریمانی، از ارائه آموزش به بیش از هشت هزار و ۳۰۰  جوان در آستانه ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال ۱۴ هزار و ۹۹ زوج مازنی برای افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌ها ودر کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند

مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴۰۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

بریمانی،  انتخاب همسر و ازدواج را از بعد اجتماعی و فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر پارسال  از مراکز مشاوره سراسر استان برای ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به  خدمات مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: پارسال ۴۶ هزار و ۳۶۱ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند که از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است و عمده‌ترین دلایل طلاق نیز عدم مسوولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بود.

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد