Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، صبح امروز(یکشنبه) مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با حضور در دویست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر گزارشی از اقدامات این نهاد در مقابله با کرونا در پایتخت ارائه کرد.

پس از استماع گزارش معاون شهردار اعضای شورا به بیان نظراتشان در این خصوص پرداختند که در این راستا محمد جواد حق شناس خطاب به یزدانی گفت: نیروهای خدمات شهری در صف اول مقابله با کرونا هستند و اقدامات ویژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که ستاد کرونای تهران از افزایش تعداد مبتلایان در پایتخت در هفته جاری نگران است، تصریح کرد: لازم است اطلاع رسانی دقیق و روزانه‌ای از سوی شهردار تهران برای مردم انجام شود و هر روز در مورد کرونا در یک ساعت مشخص با مردم صحبت کند.

بوستان‌های تهران هنوز بسته است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز خطاب به معاون شهردار تهران گفت: شهرداری باید برای بازگشایی بوستان‌ها از ستاد مقابله با کرونا کسب تکلیف کند.

زهرا صدر اعظم نوری افزود: باید پروتکلی خاص در این زمینه تدوین شود.

وی ادامه داد: هیچ ستاد یا فردی دستور بازگشایی مجدد بوستان‌های تهران را نداده و این موضوع قطعی نیست اما از معاون خدمات شهری می‌خواهیم که در مورد این موضوع و ابهامات ایجاد شده پیگیر باشند و از ستاد مقابله با کرونا سوال بپرسند.

نوری افزود: اگر قرار باشد بوستان‌های پایتخت بازگشایی شود باید شرایطی فراهم شود که حتما دستورالعمل‌های لازم برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بوستان‌ها ایجاد شود تا مانع از شیوع کرونا شویم.

همچنین شهربانو امانی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به معاون شهردار تهران گفت: غربالگری باید کارگران شهرداری شروع شود که در خط مقدم قرار دارند و من سوال دارم که آیا محافظت‌های لازم از این افراد می‌شود یا نه؟

وی با بیان این که گروه‌های مردمی در مساجد و غیره  اقدام به پشتیبانی از کادر پزشکی می‌کنند، گفت: این گروه‌ها با گرفتن آب میوه، دوخت ماسک و غیره از کادر پزشکی حمایت می کنند و از آن جا که شهرداری تهران در برخی از این گروه‌ها مشارکت دارد، لازم است که تهمیداتی خاص بیندشید تا مبادا در این مراکز نیز کرونا شیوع پیدا کند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از استماع گزارش معاون شهردار تهران در خصوص اقدامات این نهاد در مقابله با کرونا گفت: شهرداری باید سناریوهای مختلفی برای اداره شهر در شیوع کرونا داشته باشد.

الهام فخاری با بیان اینکه در این وضعیت بحرانی وضع برخی تصمیمات در حوزه حمل و نقل در حالی که بدون نظر شورای اسلامی شهر تهران است، قابل توجه بوده و حتی ممکن است به طرح سوال منجر شود، گفت: به هر حال ما تا اسفند ماه در یک فضای دیگر بودیم و براساس مبناهایی که داشتیم بودجه را جمع بندی کردیم، اما حالا در شرایط متفاوتی هستیم که آن لایحه با مبناهایی که وجود داشت، قابل اجرا نیست و لازم است سناریوهای مختلف و رویکردهای مدیریت شهری بررسی شود تا بدانیم براساس چه سناریویی چه رویکردی داشته باشیم.

حسن رسولی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز با ارائه یک تذکر آیین‌نامه‌ای به هیات رئیسه گفت: جلسه امروز شورا با 10 دقیقه تاخیر شروع شد و این در حالی است که یک ساعت و نیم از زمان جلسه گذشته است و ما بیش از 70 بار از هم تشکر کردیم واین گویا این جزو جلسات مسوولان ایرانی است که با خرج ملت دور هم جمع شوند و از هم تشکر کنند.

وی افزود: یک بار تشکر کردن کافی است و ما باید از وقت جلسه به نحو احسن استفاده کنیم تا بهره وریمان افزایش یابد.

از سوی دیگر نیز ابراهیم امینی که در میانه جلسه ریاست شورا را برعهده گرفت، گفت: من حالا به جلسه آمدم و بی تقصیر هستم، اما به نظرم محسن هاشمی در نظر داشته که همه اعضا نظراتشان را بگویند؛ چرا که در این جمع هیچ عضوی بالاتر از دیگری نیست و در جلسه امروز نیز گزارش یک مسئله مهم به اسم کرونا مطرح شد و لازم بود که اعضا نظراتشان را بگویند اما قرار بود که مختصر و مفید عنوان کنند.


واریز نشدن عیدی و پاداش کارگران

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران نیز خطاب به معاون شهردار تهران از عدم پرداخت عیدی و پاداش برخی کارگران پیمانکاری شهرداری گلایه کرد.

افشین حبیب زاده گفت: می دانیم پرسنلی که مستقیما با شهرداری در ارتباط هستند غربالگری شده و در حد بضاعت نیز به آنها وسایل بهداشتی و حفاظتی داده شده است اما کارگران پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری با اینکه در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند هنوز غربالگری نشده اند.

وی تصریح کرد: بخشی از کارگران پیمانکاری ها هنوز عیدی و پاداش سال قبل و بعضا حقوق اسفندماه خود را نیز دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که ما بخشنامه ای داشتیم مبنی بر اینکه پیمانکاران طرف قرارداد با شهردای ملزم به رعایت حقوق کارگران هستند.

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران نیز خطاب به معاون شهردار تهران بر لزوم ساماندهی ارگان‌های مختلف در زمینه ضد عفونی کردن معابر تأکید کرد.

وی گفت: ضد عفونی شهر یکی از اقداماتی بود که از همان ابتدا شهرداری تهران آن را در سطح معابر اجرایی کرد که تاثیر به سزائی بر کنترل بیماری در پایتخت داشت.

خداکرمی با بیان این که ضدعفونی معابر سبب شد که با توجه به تراکم جمعیت در تهران با پیک سریع بیماری مواجه نشویم، افزود: اما حالا شاهد بروز بی نظمی‌های در سطح شهر در این حوزه هستیم؛ به گونه‌ای که مابقی سازمان‌ها و ارگان‌ها وارد شدند و می‌بینیم که بعضا افراد با داشتن یک بلندگو و سمپاش اقدام به ضدعفونی کردن شهر می‌کنند که لازم است شهرداری تهران و به خصوص معاونت خدمات شهری با همکاری ستاد کرونا در تهران از این امر جلوگیری کنند.

عضو شورای شهر تهران افزود: باید هماهنگی در این خصوص صورت گیرد و نباید هر ارگان و نهادی که خواست بدون هماهنگی، کار به این مهمی را انجام دهد.

بررسی تاثیر تحریم ها در خدمت رسانی شهرداری تهران در بحران کرونا

سخنگوی شورای شهر تهران نیز با قدردانی از عملکرد شهرداری تهران اعلام کرد که این نهاد شهرداری در بحث اطلاع رسانی کرونا عملکرد خوبی داشته است.

علی اعطا پس از استماع گزارش معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: شهرداری در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا پیشتاز بوده و اقدامات انجام شده در این حوزه از سوی شهرداری بعضاً از دستگاه های اجرایی دیگری که مسئولیت مستقیم تری داشتند کاراتر بوده است.

وی با بیان اینکه برخلاف نظر دیگر اعضا باید اعلام کنم که ارزیابی ها نشان می دهند شهرداری تهران در بحث اطلاع رسانی با موضوع کرونا بسیار خوب ظاهر شده است گفت: در همین مدت بیش از ۴٠٠ برنامه رادیویی و تلویزیونی به سمع و نظر شهروندان رسیده که مرکز ارتباطات شهرداری تهران در تهیه و تولید آن نقش داشته است و ارتباط خوبی با رسانه های مکتوب و مجازی داشته اند که جا دارد از زحمات رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران تشکر کنم.

سخنگوی شورای شهر تهران خطاب به یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری گفت: برخی اظهارات مبنی بر این است که تحریم ها در حوزه خدمات رسانی ما را با چالش هایی روبه رو کرده است، شهرداری تهران در همین زمینه فعالیت های دیپلماسی نیز انجام داد. اما به لحاظ تامین تجهیزات و امکانات اطلاعات دقیقی در دست نیست و چالش هایی که شهرداری با آن مواجه شده مشخص نیست.

اعطا تاکید کرد که اعضای شورای شهر بعضا در دسترسی به اطلاعات با مشکلاتی مواجه می شوند و بعضی از سازمان ها حتی اعلام کردند که اطلاعات لازم در این زمینه را نمی توانند از فاوای شهرداری دریافت کنند که باید این مشکلات حل شود.

گلایه از عدم توجه به فروش آنلاین در شهرداری تهران

همچنین رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران خطاب به معاون شهردار تهران از عدم توجه به فرصت ایجاد شده در پی شیوع کرونا در مورد توسعه فروش آنلاین محصولات شهرداری تهران گلایه کرد.

مجید فراهانی گفت: کرونا در کنار همه چالش ها، فرصت هایی در اختیار مدیریت شهری قرار داده است که مهم ترین آن ها، آنلاین شدن خدمات مدیریت شهری است که اصطلاحا حرکت به سوی شهر هوشمند در حوزه خدمات شهری گفته می شود، اما این بحث تا کنون خیلی جدی گرفته نشده است.

وی با انتقاد از عدم توجه جدی به دستاوردهای شهر هوشمند در پی شیوع کرونا تاکید کرد: بسیاری از فعالیت های حوزه خدمات شهری مانند فروشگاه شهروند و میادین میوه تره بار حتی بخش هایی مانند شهرسازی می توانست در این روزها خدمات آنلاین را در اختیار شهروندان قرار دهند، اما این اتفاق آنگونه که باید محقق نشد؛ بگونه ای که شاهد هستیم بسیاری از شرکت های خصوصی کم توان در حوزه رساندن کالا و خدمات به مردم پیشرفت های زیادی انجام داده اند و درآمدهای بسیاری کسب کرده اند و رضایت مردم در این حوزه افزایش پیدا کرده است، اما مجموعه ای مانند  شهروند برای ارسال کالا به صورت مجازی تا امروز به جایی نرسیده است. همین اتفاق در میوه و تره بار رخ داده اما نتیجه نهایی رضایت کننده نیست.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به عدم توفیق شهرداری در برخی بخش های انلاین گفت: در گذشته اتفاقات مشابهی رخ داده است و یکی از آن ها  مجموعه آگهی های همشهری است و یادمان هست که روزنامه همشهری زمانی مرجع آگهی بود، اما امروزه بسیاری از بخش ها از آن سبقت گرفته اند و شهرداری تهران با همه امکانات نتوانسته است در زمینه مکانیزه کردن خدمات خود توفیق بیشتری نسبت به شرکت های خصوصی داشته باشد.

فراهانی با بیان اینکه نکته دیگر لزوم به کارگیری تجربیات مدیریت های شهری دنیا به خصوص در حوزه کرونا است، گفت: همچنین جای خالی تحقیق و توسعه و استفاده مداوم از تجربیات دنیا در مجموعه خدمات شهری خالی است و برهمین اساس از معاون خدمات شهری درخواست می شود که توجه به این نکات داشته باشد و  برخی نیروهای خلاق و استارت آپ ها به کار گرفته شوند و مدام وضعیت مدیریت شهری در نقاط مختلف دنیا و اقدامات انجام شده رصد شود.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز(یکشنبه) اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۱۶۸۶ نفر رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا پایتخت شورای اسلامی شهر تهران شهردار تهران عیدی میوه و تره بار بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خطاب به معاون شهردار تهران شورای اسلامی شهر تهران نیز معاون خدمات شهری شهرداری تهران شورای شهر تهران مقابله با کرونا مدیریت شهری رئیس کمیته شیوع کرونا بوستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • جنجال عجیب در نشست شورای شهر تهران
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری