Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، سرویس بین الملل - فاطمه صالحی: عربستان سعودی این روزها با ارائه یک طرح آتش‌بس موقت به مدت دو هفته تلاش می‌کند تا توپ را در زمین انصارالله یمن انداخته و به بهانه‌های مختلف از جمله ادعای دغدغه‌های بشردوستانه در سایه گسترش ویروس کرونا اهداف دیگری را دنبال کند.

عربستان سعودی و مزدوران ائتلاف متجاوز که این روزها در شرایط ضعف به سر می‌برند تلاش دارند تا با یک آتش بس دو هفته‌ای قوای خود را تجدید کرده و مجدداً حملات خود را از سر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر تلاش های عربستان سعودی و کشورهای متجاوز برای گسترش ویروس کرونا در یمن از طریق راه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست.

«نصرالدین عامر» قائم‌مقام وزارت اطلاع رسانی یمن در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آتش بس ادعایی عربستان در یمن تاکید کرد: عربستان از یک سو آتش‌بس اعلام می‌کند و از سوی دیگر در میدان نبرد عکس آن را انجام می دهد. سعودی‌ها همچنان دست به عملیات نظامی در یمن می‌زنند. عربستان سعودی از نبود گزینه و همچنین یأس و ناامیدی رنج می‌برد و تلاش می کند از مسئولیت ها و پیامدهای تجاوز خود به یمن شانه خالی کند.

وی در ادامه افزود: عربستان می خواهد تنها یک طرح آتش بس ارائه دهد و ملزومات آن را رعایت نکند. چنین چیزی امکان پذیر نیست و ملت یمن هرگز آن را نخواهد پذیرفت.

وی همچنین در خصوص اینکه عربستان این آتش بس را در سایه ادعاهای بشردوستانه مطرح کرده تاکید کرد: مطرح کردن مساله انسانی در واقع پوششی برای قصد و نیت ائتلاف متجاوز به شمار می رود. این در حالی است که انگیزه های نظامی و اقتصادی و خسارتهای وارده نمود بیشتری دارد. مسائل بشردوستانه نزد کشورهای متجاوز آخرین چیزی است که می توان درباره آن صحبت کرد.

عامر همچنین تاکید کرد: کارنامه انسانی کشورهای متجاوز جنایت بارترین کارنامه در سطح جهان به شمار می رود. از زمان آغاز گسترش ویروس کرونا در جهان کشورهای متجاوز تلاش کرده تا این ویروس را از طریق راه های مختلف وارد یمن کنند؛ آنها فرودگاه‌ها را در استان‌های تحت اشغال خود را باز کرده و تعداد پروازها را افزایش دادند. این در حالی است که تمام جهانیان فرودگاه های خود را بسته بودند.

وی در خصوص نقشه ائتلاف سعودی برای وارد کردن ویروس کرونا به یمن گفت: متجاوزان مرزها را در مناطق تحت اشغال خود کاملاً باز کرده و بسیاری از یمنی ها را به آن مناطق فرستادند. آنها توجهی به شرایط بهداشتی نامساعد در یمن در سایه تجاوزاتشان نداشتند. کار به جایی رسید که برخی از مراکز پزشکی و مراکز قرنطینه مخصوص افراد مشکوک به کرونا را با جنگنده های خود بمباران کردند.

نصرالدین عامر تصریح کرد: متجاوزان در حال حاضر تعداد زیادی از نظامیان خود را وارد فرودگاه عدن کرده و هیچ اقدام پزشکی و بهداشتی برای شناسایی افرادی که احتمالاً کرونا دارند اتخاذ نمی کنند.

کد خبر 4898663 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: عربستان سعودی یمن ویروس کرونا ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق عربستان سعودی شیوع کرونا رژیم صهیونیستی سوریه دونالد ترامپ قربانیان کرونا ایران روسیه فلسطین افغانستان مرگ و میر کشورهای متجاوز عربستان سعودی ویروس کرونا آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد

 تیم فوتبال النصر ریاض با هت‌تریک رونالدو حریف خانگی‌اش در لیگ حرفه‌ای عربستان را با شکست ۶گله بدرقه

به گزارش تسنیم، در یکی از دیدارهای امشب (جمعه) هفته سی‌اُم لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان تیم النصر از الوحده میزبانی کرد و در پایان با نتیجه 6 بر صفر پیروز شد.

برای تیم شهر ریاض در این بازی کریستیانو رونالدو (5، 12 و 52)، اوتاویو (18)، سادیو مانه (45) و محمد الفتیل (88) گل زدند.

النصر در جدول رده‌بندی 18 تیمی لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان با 74 امتیاز پس از الهلال 83 امتیازی دوم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • فیلم| فیلمی جالب از جاده آخرالزمانی در حومه ریاض عربستان
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد
  • پیروزی ۶ گُله النصر با هت‌تریک رونالدو
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی