Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شاه‌محمدپور گفت: ارتباط صمیمی و بیشتر با اعضای خانواده، یکی دیگر از اتفاقات خوبی است که این‌ روزها در بیشتر خانواده‌ها شاهد هستیم که باید ارتقاء دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شاه‌محمدپور در گفت‌وگو با  صبح قزوین ، درباره شرایط ایجاده شده برای خانه ماندن خانواده‌ها در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: بحران “کرونا” یک واقعیتی است که باید آن را درک کنیم؛ در این زمینه سه راهکار اصلی داریم که هم در حالت کلی و هم در روزهای بحرانی برای خانواده‌ها کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرحله اول شناخت، مرحله دوم برنامه‌ریزی و مرحله سوم هم اجراست که در حالت کلی باید مدنظر قرار داد؛ لذا ابتدا باید برای خانواده‌ها تعریف شود که بحران برای اولین بار نیست که در جهان اتفاق افتاده و برای آخرین بار هم نیست و یکی از واقعیت‌های زندگی ما است که مانند بسیاری از اتفاقات دیگر، با آن مواجه هستیم.

مشاور امور خانواده ابراز کرد: مسئله “کرونا” یک آسیب و بحران است، اما می‌توانیم به نفع خودمان از آن استفاده ببریم؛ که در این میان بحث شناخت مهارت‌های زندگی و آموزش خانواده نقش مهمی را ایفا می‌کند.

شاه‌محمدپور ادامه داد: در این زمینه سازمان‌ها و مراکز مربوطه و حتی خود خانواده‌ها باید تمامی اطلاعات درست درباره آموزش خانواده را به خود و اعضای خانواده انتقال دهند.

این مدرس دانشگاه ابراز کرد: دومین مرحله بحث برنامه ریزی در تمامی امور خانواده است؛ یعنی بحث همکاری و همیاری اعضای خانواده که در صورت خودشناسی میسر می‌شود.

خودشناسی مسئله مهمی در امور خانواده است

مدیر موسسه خانواده بهشت تصریح کرد: درست است که بسیاری از افراد از کار روزانه خود به نوعی منع شده‌اند، اما در مقابل فرصت زیادی را برای اجرای برنامه‌ها داریم؛ یعنی اگر می‌خواهیم در یک گروه مهمی مثل خانوداه که کانون رشد و تعلیم است، زندگی کنیم ابتدا باید نسبت به خودمان شناخت خوبی داشته باشیم.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه باید حد و حدود و حق و حقوق خودمان را بدانیم، گفت: باید درباره حقوق سایر اعضای خانواده هم مطلع و آگاه باشیم چراکه وقتی شناخت پیدا کنیم، می‌توانیم برنامه ریزی کنیم.

مشاور امور خانواده ابراز کرد: وقتی خانواده‌ها از حق و حقوق هم آگاه نباشند، درک درستی از مسائل نخواهند داشت و طبیعتا با مشکل مواجه خواهند شد. درصورت درک درست از شرایط نیز می‌توانیم روابط بهتری را در خانواده ایجاد کنیم.

شاه‌محمدپور عنوان کرد: مرحله سوم نیز کسب مهارت‌های لازم و جدید برای رفع موانع ارتباط موثر است؛ یعنی بتوانیم آگاهی و مهارت‌های خود را بالا ببریم بنابراین باید به بسته‌های آموزشی و مهارت‌های زندگی دسترسی داشته باشیم.

وی بیان کرد: چهارمین مرحله بحث همکاری هدفمند است؛ درست است که امروز بنا به شرایط باید در منزل بمانیم اما از این فرصت باید به صورت بهینه استفاده کنیم و آن را هدفمند پیش ببریم.

فرصت در خانه ماندن را می‌توان به کارهای عقب افتاده اختصاص داد

مدیر موسسه خانواده بهشت با بیان اینکه برخی از مشکلات خانوادگی به جهت کمرنگ بودن مسائل دینی و معنوی در خانواده‌هاست، عنوان کرد: در درجه دوم ممکن است که افراد اعتقادی به مشاوره نداشته باشند و همین امر موجب حاد شدن مسئله می‌شود.

مشاور امور خانواده اذعان کرد: در این فرصت پیش آمده می‌توانیم مطالعه موضوعی داشته باشیم که توسط پدر و مادر بنا بر استعداد و علاقه فرزندان، مدیریت شود، درواقع نوعی استعدادیابی در خانواده اتفاق می‌افتد.

شاه‌محمدپور با اشاره به اینکه بخشی از فرصت در خانه ماندن را می‌توان به کارهای عقب افتاده اختصاص داد، افزود: ارتباط صمیمی و بیشتر با اعضای خانواده، یکی دیگر از اتفاقات خوبی است که این‌ روزها در بیشتر خانواده‌ها شاهد هستیم که باید ارتقاء دهیم.

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم در این ایام به شناخت همه جانبه اعضای خانواده برسیم، به‌ویژه پدر و مادر این وظیفه را بر عهده دارند؛ به طوری که اکنون فرصت مناسبی برای استعدادیابی فرزندان در جهت برنامه‌ریزی بلندمدت است.

این کارشناس علوم تربیتی تصریح کرد: اکنون باتوجه به شرایط نیازمند راهکار لحظه‌ای و کوتاه مدت است، اما باید دانش و آگاهی نسبت به وضع موجود داشته باشیم.
انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: اعضای خانواده امور خانواده داشته باشیم برنامه ریزی خانواده ها خانه ماندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شمسایی در بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال از تایلند اظهار داشت: خدا را صد هزار مرتبه شکر که توانستیم قهرمان شویم. ما دو سال قبل در مصاف با ژاپن بازی را واگذار کردیم و نایب قهرمان شدیم و اینکه چرا نتوانستم در آن سال جام قهرمانی را تقدیم مردم کنم بسیار ناراحت شدم و از مردم ایران بابت اینکه من را در این مدت تحمل کردند، بسیار تشکر می کنم.

او ادامه داد: از مسوولان فدراسیون و کمیته فوتسال که در این مدت کمک های زیادی به ما کردند، تشکر می کنم. سیزدهمین قهرمانی تیم ملی به نیت سیزدهم ماه رجب اتفاق بسیار خوبی بود و این قهرمانی هدیه ای از سمت من و بازیکنان فوتسال به مردم عزیز ایران بود.

او افزود: ما همه یک تیم بودیم و هر شخص وظیفه خودش را انجام می دهد و خدا را شکر در این مدت مسیر خوبی را طی کردیم.

شمسایی در رابطه با تمدید قرارداد خود با فدراسیون فوتبال و همچنین جام جهانی فوتسال گفت: پدیده های نوظهوری مانند فرانسه، هلند، تاجیکستان و افغانستان به این دوره از جام جهانی راه یافته اند و تیم های جدید را امسال در مسابقات شاهد خواهیم بود و باید برای همه مسابقات برنامه ریزی کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران افزود: در رابطه با قرارداد با فدراسیون باید بگویم من پیش از جام ملت های آسیا هم می توانستم قرادادم را تمدید کنم اما دوست داشتم این اتفاق پس از کسب عنوان قهرمانی رقم می خورد. در همین حال باید با رییس فدراسیون و رییس کمیته فوتسال جلسه ای برگزار کنیم تا به جمع بندی نهایی دست یابیم. ما زمانی که بهترین شویم می توانیم دست به کارهای بزرگتری بزنیم.

او در پایان خاطر نشان کرد: همه تیم ها برای موفقیت در جام جهانی تلاش می کنند و کار راحتی نخواهیم داشت. ژاپنی که در دوره گذشته قهرمان آسیا شده بود در این دوره در مرحله گروهی حذف شد و این نشان می دهد که همه کشورها برای تقویت فوتسال خود برنامه ریزی کرده اند. در حال حاضر اکثر مربیان با کیفیت دنیا در فوتسال در آسیا حضور دارند.

کد خبر 6092373 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شدید نوار غزه