Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۲۴ فروردین ماه) پس از جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، آزادسازی تردد خودرو‌ها در معابر درون استانی از امروز انجام شده، ولی محدودیت تردد بین استانی تا پایان فروردین ماه برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با قدردانی از مردم فهیم استان که همچنان به توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی کارشناسان بهداشت و درمان توجه می‌کنند و جز به اضطرار از منزل خارج نمی‌شوند، افزود: اگرچه تعداد معدودی هستند که گاهی اوقات در خیابان‌ها تردد می‌کنند، اما همچنان از مردم انتظار داریم به دلیل آلوده بودن محیط پیرامونی به این ویروس، به توصیه‌های بهداشتی، خودمراقبتی و دیگر مراقبتی توجه کنند و حتی المقدور از تردد‌های غیرضرور بپرهیزند.

زارع به تصمیمات ستاد ملی برای بازگشایی مشاغل و اصناف کم خطر که از روز گذشته در سراسر کشور به جز تهران آغاز شد، اشاره کرد و اظهار داشت: در گیلان نیز از سرگیری فعالیت‌ها صورت گرفت و بر اساس گزارش واصله از شهرستان‌های استان، صاحبان مشاغل بیشتر پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده اند.

او ادامه داد: تعدادی از آن‌ها نیز به سامانه برای اخذ کد بهداشتی مراجعه و مراحل ثبت نام را انجام داده و کد بهداشتی مربوطه را دریافت کرده اند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: از جمله تصمیمات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا این بود که کاسبان و صاحبان مشاغل کم خطر که از طریق اتحادیه‌های اصناف به آنان اعلام شده، حتما به سامانه معرفی شده توسط وزارت بهداشت مراجعه کنند.

زارع گفت: البته در نظر داریم صاحبان مشاغلی که بیشترین رعایت‌ها را در خصوص انجام توصیه‌های بهداشتی، خودمراقبتی برای حفظ سلامت خویش، مشتریان و شهروندان داشته اند؛ در آینده تشویق شوند.

او تصریح کرد: تصمیم گیری در خصوص چگونگی و زمان از سرگیری فعالیت اماکن مذهبی و مساجد و نیز اجتماعات در ماه مبارک رمضان، پس از اخذ نظر وزارت بهداشت به جلسه آتی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا موکول شده است.

استاندار گیلان گفت: از آنجایی که همچنان شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم و برگزاری اجتماعات زمینه انتقال و گسترش این بیماری را بیشتر فراهم می‌کند، در ماه مبارک رمضان ممکن است اجتماع نداشته باشیم.

زارع افزود: همان طور که در استان برای مناسبت نیمه شعبان شاهد اجرای برنامه‌های مذهبی توسط صدا و سیمای مرکز گیلان و شبکه‌های مجازی بودیم، انتظار می‌رود برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا در ایام ماه مبارک رمضان نیز مردم استان از این بستر بیشترین بهره را از برکات این ماه ببرند.

او همچنین در خصوص تردد وسایل نقلیه در معابر بین شهری و استانی اعلام کرد: آزادسازی تردد خودرو‌ها در معابر بین استان‌ها از اول اردیبهشت ماه و در معابر درون استانی از امروز، انجام شده و محدودیتی وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: همچنان برای ورود به استان از پلاک‌های غیربومی جز وانت‌ها و کامیون‌های حمل بار، محدودیت شدید و ممنوعیت تردد وجود دارد.

زارع تصریح کرد: از آنجایی که گیلان استانی با پایه کشاورزی است، رفت و آمد ماشین آلات کشاورزی حتی خارج از استان به درون استان بر اساس تصمیم ستاد استانی بلامانع است که انتظار می‌رود فرمانداران شهرستان‌های مبادی ورودی استان، تسهیلاتی را فراهم کنند تا در صورت نیاز، ورود ماشین آلات از استان‌های همجوار فراهم شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار سلامت توصیه های بهداشتی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد

صبح روز شنبه در پی بارش شدید باران در شهرستان و همچنین اعلام وضعیت هشدار سطح قرمز در مناطق غربی کشور فرماندار ایلام عبدالصاحب نادری به همراه مدیرکل بحران استانداری و شهردار ایلام از معابر درون و برون‌شهری و روستاهای حاشیه شهر ایلام و سایر نقاط شهرستان بازدید کردند.

وی در حاشیه این بازدیدها ضمن عرض تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب تشیع و شکرگزاری نزول بارش رحمت الهی، تصریح کرد: خوشبختانه باتوجه‌به تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های متولی در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در سطح شهرستان وجود ندارد.

فرماندار ایلام با اشاره به اینکه درعین‌حال باتوجه به حجم بارش‌ها در برخی معابر شهری شاهد آب‌گرفتگی مختصر هستیم، گفت: از شهروندان و همشهریان فهیم شهرستان تقاضا داریم تا کاهش میزان بارش‌ها از ترددهای غیرضروری در محورهای درون و برون‌شهری اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محور‌های استان خودداری کنند
  • خوزستانی‌ها از تردد غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند
  • لزوم خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی