Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به آغاز برنامه فاصله‌گذاری هوشمند و لزوم کنترل تردد و حضور بیماران در مراکز درمانی و بهداشتی مختلف، شیوه فعالیت مطب‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و ... تا پایان فروردین تدوین و به این مراکز ابلاغ شده است.

دکتر علی اکبری یکشنبه ۲۴ فروردین به خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه فاصله گذاری درمانی تشخیصی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مراکز درمانی، بهداشتی و تشخیصی را گروه بندی و برنامه فعالیت آنها را تدوین و ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک گروه شامل مراکز فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، مراکز ساخت و فروش عینک، مشاوره تغذیه، طب کار، طبی فیزیکی و توانبخشی، پوست و مو و کلینیک هایی که اعمال جراحی زیبایی انجام می دهند، می‌شود که این مراکز تا پایان فروردین ۹۹ تعطیل است.

اکبری خاطرنشان کرد: گروه دیگر شامل مراکزی است که برای رفع نیازهای مردم فعالیت محدود آنها ضروری تشخیص داده شده، این مراکز شامل کلینیک‌های گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، قلب، جراحی کلیه و مجاری ادرار، داخلی، جراحی عروق، روانپزشکی و جراحی مغز و اعصاب می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: مراکز درمانی که به دلیل ضرورت و بار مراجعان و بیماران نیاز به فعالیتشان احساس می‌شود، مانند مطب های داخلی، عفونی و اطفال نیز در سراسر استان امکان فعالیت را خواهند داشت.

توصیه های معاون درمان دانشگاه برای مراجعان به مطب ها در ایام اپیدمی کروناویروس

او تاکید کرد: افرادی که بیماری های تنفسی یا دارای نشانه هایی نظیر تب، سرفه و تنگی نفس هستند، لازم است به مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته و بیمارستان های مرجع از پیش تعیین شده در استان که پیش از این در مورد آنها در سایت دانشگاه و صدا و سیما اطلاع رسانی شده مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد تا این افراد از حضور در مطب ها و درمانگاه های دیگر پرهیز کرده تا از گسترش و شیوع این بیماری در بین دیگر بیماران و کادر بهداشت و درمان در درمانگاه ها و کلینیک ها جلوگیری شود.

اکبری برای کنترل بیماری و حضور مراجعان در این مراکز خواست تا افراد بر اساس نوبت دهی و زمان مشخص شده به مراکز مراجعه داشته باشند و از ازدحام و تراکم جمعیت پرهیز شود؛ همچنین همه افراد از ماسک و لوازم حفاظت فردی استفاده کنند و اگر مبتلا به نشانه های بالینی مانند تب، سرفه و تنگی نفس هستند اکیدا از حضور در این مراکز خودداری کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین یادآور شد که فهرست مراکز تشخیصی و درمانی فعال در این ایام، شامل مراکز تشخیصی، درمانی، مطب ها، کلینیک ها و درمانگاه های مجاز به فعالیت، در نشانی اینترنتی sums.ac.ir قابل دسترسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز علی اکبری کروناویروس استانی اجتماعی درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز معاون درمان دانشگاه درمانگاه ها کلینیک ها مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است

دریافت 278 MB دریافت 278 MB کد خبر 6088828

دیگر خبرها

  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند