Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوضاع اصلا امیدوارکننده نبود. تیم ملی فوتبال ایران مدت‌ها بود که به جام جهانی نرفته بود و در مقدماتی جام ۹۴ نیز به بدترین شکل حذف شده بود. از رسیدن به المپیک ۱۹۹۶ بازمانده بودیم. حالا باید در جام ملت‌های ۹۶ در گروه دشوار عراق، عربستان و تایلند به مصاف رقبا می‌رفتیم. چهار سال قبل در همان مرحله گروهی حذف شده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم جوان محمد مایلی‌کهن جوان بعد از باخت به عراق در دیدار نخست، موتورش روشن شد. تایلند و عربستان را با نتایج سه بر یک و سه بر صفر از پیش رو برداشتیم و به یک چهارم نهایی صعود کردیم. در این مرحله با حساب ۶ بر ۲ کره را در هم کوبیدیم و راهی نیمه‌نهایی شدیم. و جدال مجدد با رقیب سنتی؛ عربستان.

ورزشگاه شیخ زاید ابوظبی و حضور حدود ۳۵ هزار نفر. دوئل دوم مایلی‌کهن و نلو وینگادا. این بار به جای داوری از شرق، جمال قندور مصری قاضی بازی بود.

ترکیب عربستان: محمد الدعیع، محمد الجهانی، محمد الخیلاوی، عبدالله زبرماوی، حسین عبدالغنی سلیمانی، خالد التیماوی، سامی الجابر، خالد الموالید، خمیس الدوساری، فهد المهالل و یوسف الثنایان.

ترکیب ایران: نیما نکیسا، افشین پیروانی، محمد خاکپور، فرشاد فلاحت‌زاده، علیرضا منصوریان، نعیم سعداوی، کریم باقری، حمید استیلی، مهرداد میناوند، علی دایی و خداداد عزیزی.

در جریان مسابقه ایران یک بار توسط خداداد به گل رسید که کمک داور آفساید گرفت. یک بار هم حمید استیلی در محوطه جریمه سرنگون شد اما داور مصری در تصمیمی عجیب تصمیم به ادامه مسابقه گرفت. در دقایق پایانی نیما نکیسا در یک تصمیم عجیب توسط مایلی کهن بیرون رفت تا احمدرضا عابدزاده به عنوان دروازه‌بان درون گل بایستد و در ضربات پنالتی کمک کند.

علی دایی پشت توپ قرار گرفت و یکی از معدود پنالتی‌های دوران بازیگری‌اش را گل نکرد. توپ به بیرون رفت. دایی پیش از این از روی نقطه پنالتی در این مسابقه به عراق گل زده بود. خالد التیماوی نیز به تقلید از دایی پنالتی خود را گل نکرد اما این عابدزاده بود که به او اجازه این کار را نداد. افشین پیروانی دومین پنالتی ایران را به گل تبدیل کرد و در سوی مقابل حسین عبدالغنی سلیمانی نیز توانست دومین پنالتی عربستان را به گل تبدیل کند. بازیکنی که الان در ۴۳ سالگی همچنان مشغول به بازی است.

۲ تیم پایاپای پیش می‌رفتند تا اینکه پنالتی یزدانی توسط الدعیع سیو شد و عبدالله زبرماوی، توانست عابدزاده را فریب دهد و تیمش را ۲ بر یک پیش بیندازد. این عقب‌ماندگی خیلی زود جبران شد چرا که حمید استیلی پنالتی‌اش را به گل تبدیل کرد و احمدرضا پنالتی موالید را گرفت. اوج هیجان در ورزشگاه برقرار بود. کریم باقری و ابراهیم مطر الحربی پنالتی‌های پنجم را گل کردند.

پنالتی ششم از راه رسید. الدعیع پنالتی خاکپور را گرفت و در ادامه احمد جمیل مدنی با تمام قدرت توپش را به تور چسباند و عابدزاده بیش از این نتوانست کاری از پیش ببرد. عربستان با نتیجه چهار بر سه به برتری رسید و راهی فینال شد. ایران نیز به کمترین حق خود دست پیدا کرد و با شکست کویت در پنالتی‌ها به مقام سومی رسید.

در این دوره علی دایی با هشت گل آقای گل شد و خداداد عزیزی جایزه بهترین بازیکن جام را به خود اختصاص داد. همچنین عنوان بازی جوانمردانه نیز به ملی‌پوشان تعلق پیدا کرد. الدعیع هم بهترین گلر جام شد. عربستان در فینال توانست با درخشش مجدد این گلر افسانه‌ای در پنالتی‌ها از سد اماراتِ میزبان بگذرد و قهرمان شود.

برچسب‌ها فرشاد فلاحت‌زاده تیم ملی ایران علیرضا منصوریان افشین پیروانی احمدرضا عابدزاده عربستان سعودی حمید استیلی علی دایی مهرداد میناوند کریم باقری پروندهٔ خبری با فوتبال در روزهای بدون فوتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرشاد فلاحت زاده تیم ملی ایران علیرضا منصوریان افشین پیروانی احمدرضا عابدزاده عربستان سعودی حمید استیلی علی دایی مهرداد میناوند کریم باقری فرشاد فلاحت زاده تیم ملی ایران علیرضا منصوریان افشین پیروانی احمدرضا عابدزاده عربستان سعودی حمید استیلی علی دایی مهرداد میناوند کریم باقری حمید استیلی پنالتی ها علی دایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار آموزنده وحید شمسایی پس از پیروزی بر ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، در حالی‌که بازیکنان تیم ملی فوتسال مقابل ازبکستان فرصت‌های گلزنی بسیار زیادی را هدر دادند و تیر دروازه و درخشش دروازه‌بان حریف مزید حساسیت مسابقه و کشیده شدن آن به ضربات مرگبار پنالتی شد، بعد از سوت پایان بازی وحید شمسایی به سمت بازیکنان تیم ملی ازبکستان رفت و آنها را دلداری داد.

بعضی شاگردان لوپز اسپانیایی که با دوندگی و بازی درگیرانه موفق شدند بازی را به ضربات پنالتی بکشند بعد از درخشش باقر محمدی و مهار دو پنالتی که ایران را برنده و راهی دیدار فینال کرد در میانه سالن بانکوک آره‌نا گریه کردند که وحید شمسایی به جای شرکت در جشن شادی شاگردانش به سمت آن‌ها رفت و تلاش کرد آن‌ها را آرام کند.

این رفتار شمسایی که شب بسیار سخت و پرفشاری را از سر گذراند ارزشمند بود و نشان داد او هر روز به مربی پخته‌تری تبدیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • فینال مسابقات بوکس برگزار شد
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • تفکیک امتیازات 5 مربی در تیم خبرساز
  • صعود سپاهان به یک‌چهارم بعد از سه سال
  • یک‌چهارم نهایی بعد از 20 سال بدون سرخابی‌ها!
  • سرمربی تایلند: ایران نتوانسته راحت رقبا را شکست دهد
  • رفتار آموزنده وحید شمسایی پس از پیروزی بر ازبکستان
  • رفتار آموزنده وحید شمسایی بعد از سوت بازی
  • ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان