Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در نشست مجازی (وبینار) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها که با محوریت بررسی مسائل پیش روی آموزش عالی در دوران شیوع بیماری کرونا برگزار شد، بر لزوم حضور حداکثری اساتید در ارائه دروس الکترونیکی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست نصیری قیداری همچنین توجه به مسائل روحی و روانی دانشجویان درباره شیوع ویروس کرونا را ضروری دانست و افزود: سرورهای دانشگاه به ۶ هزاز دانشجو خدمات ارائه می‌دهند و تا میزان ۱۶ ترابایت دروس را ذخیره می‌کنند. همچنین تاکنون تولید چندین فیلم توجیهی و آموزشی درباره مسائل شیوع کرونا توسط دانشکده روان‌شناسی انجام شده است.

در ادامه مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز به تشکیل ستادی متشکل از روسای دانشگاه‌های استان درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد دروس به‌صورت برخط و برون‌خط ارائه شده است.

وی خواستار ادامه ارائه برخی دروس به‌صورت مجازی پس از بحران کرونا و همچنین کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در مورد آموزش‌های مجازی و تولیدات‌شان شد.

نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان دیگر سخنران این نشست مجازی به عدم آمادگی دانشجویان و اساتید از نظر روحی و روانی برای حضور در دانشگاه اشاره و اظهار کرد: ۹۰ درصد از دروس دانشگاه به‌صورت الکترونیکی ارائه شده است.

وی بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های آموزش مجازی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است وزارت علوم ارزیابی جامعی درباره مزایا و معایب آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها انجام دهد.

استفاده از تجربیات دانشگاه‌های داخلی و خارجی در زمینه آموزش‌های مجازی، اصلاح آیین‌نامه‌ها درباره ارائه دروس به‌صورت الکترونیکی و ادامه ارائه دروس به‌صورت مجازی پس از بحران کرونا در دانشگاه‌ها از دیگر مواردی بود که نجفیان به آنها اشاره کرد.

جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در ادامه این نشست گفت: با وجود داشتن سیستم آموزش مجازی از اولین دانشگاه‌هایی بودیم که به این روش اقدام کردیم؛ بنابراین لزوم پشتیبانی مستمر از سیستم نقش کلیدی در ارائه دروس دارد.

وی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان دکتری در آزمایشگاه‌ها با رعایت تمام مسائل ایمنی و بهداشتی انجام می‌شود، بر لزوم ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان برای استفاده از آموزش‌های مجازی و تفویض اختیارات و برداشتن محدودیت‌ها در ارائه دروس الکترونیکی تاکید کرد.

انتهای پیام/

168 / 320 نصیری قیداری دانشگاه شهید بهشتی وزارت علوم کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نصیری قیداری دانشگاه شهید بهشتی وزارت علوم کرونا آموزش های مجازی ارائه دروس رئیس دانشگاه دروس به صورت وزارت علوم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟

آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ بانک از جمله بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، توسعه تعاون و ملی خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

پیش از این هم مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفته بود: در حال حاضر هر بانکی که دسته چک الکترونیکی به مشتری خود می‌دهد و آن مشتری، برگه چک الکترونیکی را صادر می‌کند و به ذی نفع می‌دهد، اگر ذی نفع یا گیرنده چک از طریق ابز‌ارهای الکترونیکی همان بانک اقدام کند، می‌تواند وصول چک را به صورت کاملا غیر حضوری انجام دهد.

چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف می‌شود

او تاکید کرد: اکنون ۱۲ بانک مجهز به سیستم صدور چک الکترونیکی هستند و به تدریج همه بانک‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند و همچنین تمام بانک‌ها در حال حاضر مجهز به سیستم پذیرش چک الکترونیک هستند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته چک کاغذی تا سه سال آینده در شبکه بانکی حذف و چک الکترونیکی جایگزین می‌شود.

همچنین این مقام مسئول اظهار کرد: چک‌های الکترونیک فعلا در بانک صادر کننده قابل پذیرش است، اما به تدریج با پیاده سازی کامل فرآیندها، امسال در سایر بانک‌ها نیز چک‌های الکترونیک نقد پذیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه