Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:30:38 GMT

ارائه برخی دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۳۲۹۷

ارائه برخی دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در نشست مجازی (وبینار) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها که با محوریت بررسی مسائل پیش روی آموزش عالی در دوران شیوع بیماری کرونا برگزار شد، بر لزوم حضور حداکثری اساتید در ارائه دروس الکترونیکی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست همچنین توجه به مسائل روحی و روانی دانشجویان درخصوص شیوع ویروس کرونا را ضروری دانست و افزود: سرورهای دانشگاه به ۶۰۰۰ دانشجو خدمات ارائه می‌دهند و تا میزان ۱۶ ترابایت دروس را ذخیره می‌کنند. همچنین تاکنون تولید چندین فیلم توجیهی و آموزشی در خصوص مسایل شیوع کرونا توسط دانشکده روان شناسی انجام شده است.

ارائه برخی دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا

در ادامه میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز به تشکیل ستادی متشکل از روسای دانشگاه‌های استان درخصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد دروس به صورت برخط و برون‌خط ارائه شده است.

وی خواستار ادامه ارائه برخی دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا و همچنین کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان درخصوص آموزش‌های مجازی و تولیدات‌شان شد.

ضرورت توسعه زیرساخت‌های آموزش مجازی در دانشگاه‌ها

سید محسن نجفیان، رئیس دانشگاه زنجان دیگر سخنران این نشست مجازی به عدم آمادگی دانشجویان و اساتید از نظر روحی و روانی برای حضور در دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: ۹۰ درصد از دروس دانشگاه به صورت الکترونیکی ارائه شده است.

وی بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های آموزش مجازی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است وزارت علوم ارزیابی جامعی درخصوص مزایا و معایب آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها انجام دهد.

استفاده از تجربیات دانشگاه‌های داخلی و خارجی در زمینه آموزش‌های مجازی، اصلاح آیین‌نامه‌ها درخصوص ارائه دروس به صورت الکترونیکی و ادامه ارائه دروس به صورت مجازی پس از بحران کرونا در دانشگاه‌ها از دیگر مواردی بود که دکتر نجفیان به آنها اشاره کرد.

ضرورت ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان برای استفاده از آموزش‌های مجازی

جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در ادامه این نشست گفت: با وجود داشتن سیستم آموزش مجازی از اولین دانشگاه‌هایی بودیم که به این روش اقدام کردیم؛ لذا لزوم پشتیبانی مستمر از سیستم نقش کلیدی در ارائه دروس دارد.

وی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان دکتری در آزمایشگاه‌ها با رعایت تمام مسائل ایمنی و بهداشتی انجام می‌شود، بر لزوم ایجاد انگیزه در اساتید و دانشجویان برای استفاده از آموزش‌های مجازی و تفویض اختیارات و برداشتن محدودیت‌ها در ارائه دروس الکترونیکی تاکید کرد.

کد خبر 4898743 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید بهشتی ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی دانشگاه ها دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تهران علی خاکی صدیق منصور غلامی دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه های ایران شیوع کرونا محمد مهدی طهرانچی دانشگاه الزهرا آموزش های مجازی دانشگاه ها رئیس دانشگاه ارائه دروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم بزرگداشت روز معلم و استاد به همت انجمن علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با حضور سلمان اسماعیلی معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه شهرستان ملایر، ستار ابراهیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، استادان و دانشجویان در سالن اجتماعات شهید تاجوک واحد ملایر برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در این نشست اظهار کرد: رشد جامعه در گرو آموزش بوده و آموزش منجر به تکثیر و سازندگی خواهد شد.

اسماعیلی یادآور شد: در آموزش صحیح باید راه رسیدن به قله به دانشجو نشان داده شود.

وی با اشاره به تحول و بالندگی دانشگاه‌ها از شروع طلایی و پرشور سال ۱۴۰۳ برای ایران اسلامی و همچنین پیشرفت‌های چشمگیر شهرستان ملایر در همه حوزه‌ها نکاتی را بیان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا آماده سرکوب دانشجویان معترض شد
  • ایستادن
  • پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا خود را برای سرکوب دانشجویان آماده کرد
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • سید محمد خاتمی: کشور در شرایط حساسی به سر می‌برد/ چشم امید ما برای عبور از بحران‌ها و گشودن افق‌ها به دانشگاه است/ اولین کار مجلس هفتم تثبیت قیمت‌ها بود و دیدیم که تورم روز به روز افزایش پیدا کرد