Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای اسلامی مرکز استان خراسان شمالی از دولت خواستند تا در شرایط رکود اقتصادی ناشی از کرونا، از تمام توانش برای انجام تعهدات استفاده کند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، نشست علنی امردز شورای اسلامی شهر بجنورد با هدف بررسی وضعیت کارگران ساختمانی در دوران کرونا و شیوه‌های مقابله با رکود فعالیت‌های ساخ و ساز، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش تسنیم از نشست سوال از شهردار یاسوج؛ توهین عجیب عضو شورای شهر  جلسه را به تشنج کشانداعضای شورای شهر قم بر لزوم به‌کارگیری کارگران بومی در پروژه‌های شهری تاکید کردندانتقاد عضو شورای شهر تهران از آغاز مجدد طرح ترافیک در پایتخت

مصوبات اقتصادی ستاد مبارزه با کرونا بی تاثیر است

ابراهیم امانی رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر، امروز در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار داشت: علی‌رغم تمام تلاش هایی که ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام داده اما خروجی آن قابل قبول نیست.

وی هدف از تشکیل ستاد مبارزه با کرونا را تسریع در امور و فرآیندهای عنوان کرد و بیان داشت: اگر قرار نباشد که اقدامات کرونایی به سرعت انجام شود تشکیل ستاد معنا ندارد و بهتر است امورات با همان مباحث دستگاهی و سازمانی دنبال شود لذا هدف از تشکیل ستاد به منظور سرعت در انجام امور باید باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که ستاد مبارزه با کرونا آمار دقیقی از اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد نداشته باشد نمی‌توان بر مباحث جولان داد و با این روال حرکت کردن، قطعاً به هیچ نقطه نخواهیم رسید و اقشار ضعیف زیان های زیادی را خواهند دید.

علیرضا باغچقی نیز با تاکید بر اینکه دولت باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کند، گفت:  این تکلیف دولت است که باید به مسئولیت‌های اجتماعی خودش عمل کند تا به اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه فشاری وارد نشود چراکه در حال حاضر بسیاری از کارگران توانایی پرداخت هزینه معیشت زندگی خود را ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با ارائه پیشنهادی مبنی بر پرداخت حق بیمه توسط دولت خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که بسیاری از کارگران با مشکل بیمه بیکاری مواجه هستند دولت می بایست هزینه بیمه کارگری ساختمانی و بخشی از مشاغل خویش فرمایی را در این چند ماه پرداخت کند.

چرا کارگران ساختمانی در سامانه بیمه ثبت نام نمی‌کنند؟

جمشید گریوانی هم در این خصوص اظهار داشت: اینکه چرا کارگران ساختمانی در سامانه بیمه ثبت نام نکردند ریشه در بی اعتمادی آن‌ها به عملکرد مسئولان دارد و به نوعی مغایرت بین گفتمان و عدم تعهد به وعده‌های دولت سبب شده که کارگران رغبتی به ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری و ساختمانی نداشته باشند.

عضو اصلاح‌طلب شورای اسلامی شهر بجنورد با انتقاد از عملکرد صنایع مادر استان به ویژه پتروشیمی در قبال مسئولیت‌های اجتماعی گفت: سود خالص پتروشیمی در سال میلیاردها تومان است و این در حالی است که منافع پتروشیمی در خارج از استان بوده و این بزرگترین خیانت به مردم خراسان شمالی به شمار می‌رود.

مصوبات شورا برای اقشار ضعیف و کرونایی‌ها

همچنین در ادامه این نشست صحبت‌هایی درباره لزوم عدم افزایش قیمت تدفین اموات کرونایی در بجنورد طرح شد. رئیس شورای شهر بجنورد در این باره اظهار داشت: با عنایت به جلسه امروز پیرامون هزینه‌های دفن و کفن اموات کرونایی طی مکاتبه‌ای با شهردار اعلام خواهد شد که بهای خدمات سازمان آرامستان‌های شهرداری بجنورد به بهای خدمات این سازمان در سال 98 برگشت بخورد.

وی افزود: بنا به تشخیص شهردار بجنورد، آن دسته از خانواده متوفیاتی که توانایی مالی ندارند از 50 تا 100 درصد از تخفیفات شهرداری به منظور دفن اموات کرونایی خود بهره‌مند شوند.

بهمن جباری رئیس کمیسیون بودجه شورا نیز در تشریح سایر مصوبات، گفت: یکی از مصوبات جلسه این بود50 درصد از هزینه‌های پروانه در مناطق حاشیه شهر بجنورد شامل کاهش در تعرفه ورود به محدوده حاشیه خواهد شد.

انتهای پیام/ش

R7719/P/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر بجنورد مبارزه با کرونا اموات کرونایی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار