Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا علیزاده گفت: تمرکز بر ایجاد بازار فرهنگ و هنر در راستای جهش تولید، با توجه به نقش و جایگاه فضای مجازی در حوزه فرهنگ و هنر و رسانهاز اولویت های کاری در سال 99 است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از راه آرمان، محمدرضا علیزاده ظهر امروز در جلسه شورای معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: امسال کشور دچار چالش های متعددی بر اثر ویروس کرونا بود که تبعات آن در حوزه فرهنگ ، هنر و رسانه هم قابل مشاهد است، اما به رغم همه این اتفاقات ناخوشایند ،از آن جایی که به توانایی‌های هنرمندان و به ظرفیت‌های عظیم جامعه فرهنگی و هنری استان باور داریم، سالی پر از امید ،تلاش و شکوفایی تولیدات فرهنگی و هنری را پیش رو خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید ،موضوع بازار،اقتصادِ فرهنگ و هنر و چرخه عرضه و تقاضایی  که بر این اقتصاد تاثیر گذار است یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

علیزاده با اشاره به اولویت های سیاستگذاری در سال جاری  ادامه داد: در این زمینه در دو بخش زیر ساختها و رویدادها ؛شاخص‌های مهمتری را دنبال خواهیم کرد که در بخش زیر ساختها ،بی‌شک  پیگیری اتمام و بهره برداری از  تالار مرکزی کرمان جزو اهم اقدامات ما خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمرکز بر ایجاد بازار فرهنگ و هنر در راستای جهش تولید،با توجه به نقش و جایگاه فضای مجازی در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه، برنامه ریزی در راستای گفتگوی های فرهنگی و هنری جهت تعامل بیشتر و نزدیکتر با اصحاب فرهنگ و هنر و مراکز و موسسات فرهنگی و هنری و رسانه ای از جمله اولیوت ها و سایست های کاری در سال 99 است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: تلاش در جهت ایجاد و حمایت مراکز و موسسات فرهنگی و هنری در سطح استان به خصوص مناطق کمتر توسعه یافته، استمرار برگزاری رویدادهای ملی و استانی با تاکید بر تمرکز زدایی برنامه های استانی در شهرستان ها، برون سپاری فعالیت ها و مجتمع های فرهنگی هنری به مراکز و موسسات فرهنگی و هنری و تاکید بر نقش و اهمیت ویژه آموزش هنر در سطح استان به ویژه در مناطق کمتر برخوردار از دیگر سیاست های کاری ما در سال جدید است .

علیزاده در ادامه به تشریح اقتصاد هنر پرداخت و گفت: تقاضا یکی از ارکان مهم چرخه اقتصاد هنر است و اگر این موضوعات در سال ۹۹سرلوحه اقدامات اداره کل و اصحاب فرهنگ و هنر قرار بگیرد، می‌توانیم گام موثری در جهت تولید محصولات در تمام عرصه‌ها برداریم.

وی خاطر نشان کرد: تعداد صنوف و مراکز و موسسات فرهنگی و هنری، در سالهای اخیر رشد  داشته است اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و این موضوع باعث شده که به لحاظ مسائل صنفی در حوزه فرهنگ و هنر با مشکلاتی مواجه هستیم که  در این عرصه علاوه بر حضور هنرمندان و موسسات، لازم است که معاونین اداره کل نیز  در این خصوص برنامه ریزی و کار ویژه انجام دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به سال "جهش تولید" توسط مقام معظم رهبری، این مسئله می تواند  بخش عظیمی از تولیدات در حوزه فرهنگی و هنری و  همچنین پیشرفت‌های هنری را هم در برگیرد  تا شاهد حضور تولیدات فرهنگی و هنری در جامعه باشیم.

علیزاده با بیان اینکه جهش تولید در تمام حوزه‌ها باید همراه با حمایت‌هایی مالی به صورت قانونی صورت گیرد، عنوان کرد: موانع موجود بر سر راه تولید باید بر طرف شود تا  در عرصه فرهنگ و هنر شاهد تولیدات بهینه متناسب با خواسته مردم باشیم و  موجبات رونق اقتصادی و فرهنگی و پیشرفت در زمینه هنر را فراهم نماییم و نام گذاری سال ۹۹ با عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری نشانگر اهمیت و جایگاه بالای اقتصاد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار برگزاری برنامه های متعدد در حوزه های فرهنگی ،هنری ،دینی و قرآنی ،جشنوارها و نمایشگاهها و سایر برنامه های این حوزه در سال 98 اشاره کرد و افزود: خوشبخانه جامعه مخاطب ما، تشخیص داده اند که خدمتگزاران ان ها  در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تمام  تلاش خودشان را برای رونق و تداوم رونق فعالیتها در این زمینه  انجام دادند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: ما همواره تلاش کردیم تا  جایی که ظرفیت های  قانونی اجازه می‌دهد، اعتبارات  ملی و استانی را جذب کنیم و از سوی دیگر ،  بر این نکته کلیدی متمرکز شدیم که با حداقل منابع ،کارهای بزرگی انجام دهیم که خوشبختانه با همدلی و همراهی خانواده بزرگ فرهنگ و هنر و رسانه استان ، طی این سالهای  کارهای بزرگ و ارزشمندی صورت گرفته است.

علیزاده ادامه داد:ما در سالهای اخیر و به ویژه سال گذشته به رغم کمبود اعتبار، برگزاری هیچ برنامه و رخداد فرهنگی و هنری را از دستور کار خارج نکردیم و علاوه بر آن  تلاش شد تا همه برنامه های پیش بینی شده با بهترین کیفیت برگزار شود.

وی در پایان مطرح کرد: با توجه به ثابت بودن منبع و هم چنین تورم که موجب شد در بخش‌هایی شاهد کاهش اعتبارات باشیم و برگزاری جشنواره ها نسبت به سالهای قبل با هزینه بیشتری رو به رو شد ولی خوشبختانه سال 98، پر از برنامه و رخدادهای متنوعی برای استان کرمان در سطح ملی و منطقه ای بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مراکز و موسسات فرهنگی و هنری حوزه فرهنگ فرهنگ و هنر هنر و رسانه جهش تولید اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به سریال «حشاشین» که با رویکرد سیاسی مغرضانه و تحریف جهان اسلام ساخته شده، گفت: طبیعتاً کشورِ ما که دارای تاریخ غنی و مفاخر جهانی است، مورد طمع کشور‌های دیگر قرار می‌گیرد. کشور‌هایی که چنین سرمایه‌های تاریخی ندارند، مورد طمع قرار نمی‌گیرند. البته توجه کشور‌های مختلف به مفاخر ما اتفاق مثبتی است؛ چراکه منجر به شناساندن آنها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند درباره مصادره کردن مفاخر ایرانی از سوی کشور‌های مختلف گفت: مصادره کردن مفاخر ما نامطلوب است، که بخشی از آن از مجاری رسمی پیگیری می‌شود و گاهی شناساندن آنها نیازمند تلاش‌های فرهنگی است. سال گذشته اتفاقات خوبی برای حکیم نظامی شکل گرفت، تا مشخص شود این حکیم به زبان فارسی شعر سروده است. اما آنقدر تعداد مشاهیرمان زیاد است، که باید کار گسترده‌ای برای معرفی آنها صورت گیرد. تمام این فعالیت‌ها هم به عهده یک معاونت یا وزارتخانه نیست. از طرفی، توجه مردم به چنین مفاخری می‌تواند منجر شود مردم قدرشان را بیشتر بدانند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد