Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به تسریع در اجرای طرح‌های پرورش آبزیان گفت: امسال بر اساس برنامه تدوینی افزون بر ۳۷ هزار تن ماهی و میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، پرورش آبزیان  با توجه به همجواری استان بوشهر در کنار آب‌های خلیج فارس یکی از ظرفیت‌های استان محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهم پرورش ماهی و میگو عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود 970 کیلومتر مرز دریایی در خلیج فارس و 700  کیلومتر نوار ساحلی  فرصت بی‌نظیری برای پرورش آبزیان در استان فراهم کرده است.

با اجرای طرح‌های پرورش میگو در 10 سایت پرورشی اکنون بیش از 60 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی تولید این آبزی بر‌اساس برنامه تدوینی هر سال افزایش می‌یابد.

21 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به تولید میگوی پرورشی در سال گذشته در استان اظهار داشت: سال قبل برای تولید 23 هزار تن میگوی پرورشی برنامه‌‌ریزی شده بود که 21 هزار 767 تن میگو معادل 95 درصد آن محقق شد.

علی بازدار با بیان اینکه بیش از 90 درصد میگوی تولیدی صادر شد گفت: سال قبل 305 مزرعه در امر پرورش میگو فعال بودند که امسال این مزارع افزایش می‌یابد.

وی اراضی از افزایش پرورش میگو در استان خبردادو افزود: بر اساس برنامه‌ریزی امسال سطح اراضی پرورش میگو از 5050 هکتار سال قبل به 5 هزار و 200 هکتار افزایش می‌یابد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: تولید میگوی پرورشی امسال در اراضی استان بوشهر 29 هزار تن پیش بینی شده که در 10 سایت عملیات ذخیره سازی بچه میگو انجام می‌شود.

تولید4000 تن ماهی در قفس در استان بوشهر

علاوه بر میگو، پرورش ماهی نیز  یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر است که در خلیج فارس و دریاچه سد رئیسعلی دلواری از طریق پرورش ماهی در قفس برنامه‌ریزی شده است.

اکنون طرح‌های متعدد  پرورش ماهی در استان بوشهر فعال شده است ولی از همه قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان در این حوزه استفاده نشده و امید می‌رود در سال جهش تولید این مراکز تولید ناهی افزایش یابد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر با روند صعودی روبه‌رو می‌شود خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر تا پایان برنامه ششم توسعه باید سالانه به 7 هزار تن برسد.

بازدار با بیان اینکه امسال بر اساس برنامه تدوینی افزون بر 37 هزار تن ماهی و میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود افزود: با وجود تلاش‌های انجام شده در چند سال گذشته برای معرفی و توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس در استان اما به سبب وجود برخی مشکلات جنبی از جمله تامین نشدن مناسب بچه ماهی، تسهیلات و تجهیزات مورد نیاز و برخی سوء مدیریت تولید، برآورد تولید ماهی درقفس درپایان فصل برداشت محقق نشد.

یک‌هزار و 200 تن ماهی در قفس در استان بوشهر تولید شد

وی، با بیان اینکه سال قبل یک‌هزار و 200 تن ماهی در قفس در استان بوشهر تولید شد تصریح کرد: تاکنون 42 مجوز برای پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر صادر و تاکنون 2 پروژه آن اجرایی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ظرفیت تولید ماهی در 2 پروژه یاد شده را 11 هزار تن در سال دانست و بیان کرد: سال گذشته 1200 تن ماهی سی باس تولید شد که امسال به 4 هزار تن افزایش می‌یابد.

بازدار با بیان اینکه امسال 23 میلیارد تومان تسهیلات اعتباری برای پرورش ماهی در قفس در نظر گرفته شده است گفت: تولید ماهی در قفس در سال 1400 به 8500 تن و در سال بعدی آن سالانه به 10500 تن خواهد رسید.

توسعه پرورش ماهی در قفس  یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی و اشتغال‌زایی استان بوشهر است و در این راستا توجه به صنعت پرورش ماهی در قفس می‌تواند در تحقق جهش تولید اثرگذار باشد.

تکمیل پروژه‌های پرورش ماهی ظرفیت تولید این آبزی در استان بوشهر را افزایش می‌دهد 20 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید شد 27هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود

تاکنون طرح‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر تدوین شده و باید با حمایت مناسب از این طرح‌ها زمینه توسعه این پروژه‌ها بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/190/ ز

R41363/P/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می شود ماهی در قفس در استان بوشهر پرورش ماهی در قفس در استان مدیرکل شیلات استان بوشهر استان بوشهر تولید شد هزار تن میگوی پرورشی استان بوشهر بر اساس برنامه افزایش می یابد ماهی و میگو تولید ماهی پرورش میگو سال قبل تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو

حسین بهرامی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در حاشیه نمایشگاه اکسپو با بیان اینکه ۸۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار در چهارمحال و بختیاری مستعد کشت و توسعه باغات بادام است، گفت: توسعه باغات بادام، افزایش اشتغال، صادرات و فرآوری بادام را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در زمینه صادرات کالا و زنجیره ارزش راهبردی تشکیل شده است، افزود: دو محصول بادام و ماهیان سردآبی زنجیره ارزش راهبردی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه به سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود. 

بهرامی با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار باغ بادام در استان وجود دارد، ادامه داد: ارزش این محصول در چهارمحال و بختیاری بیش از ۵۰ همت است که بیش از ۱۰ هزار نفر در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول در این حوزه مشغول به‌کار هستند. 

بیشتر بخوانید

افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه صادرات محصول بادام چهارمحال و بختیاری آشکار است، افزود: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ تن بادام با ارزش حدود ۱۸ میلیون دلار از این استان صادر شد که عمدتا صادرات این محصول، بدون پوست بود. 

بهرامی با بیان اینکه این استان ظرفیت بالایی برای تولید ماهیان سردآبی دارد، بیان کرد: از ۵۰۰ مزرعه فعال شیلات ماهی در سال ۱۴۰۲ در چهارمحال و بختیاری، بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن تولید انجام شد. 

وی با بیان اینکه ۲۲ کارخانه تولید خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: سالیانه ظرفیت تولید ۳۷۰ هزار تن از این محصول و ۱۵ هزار تن بسته‌بندی ماهی در استان وجود دارد.

بهرامی ادامه داد: ارزش ریالی صادرات ماهی، تخم ماهی قزل‌آلا و خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری پارسال ۱۹ میلیون دلار بود.

نمایشگاه ایران اکسپو از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو