Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:28:24 GMT

مشاغل پرخطر در معرض کرونای شاهین‌دژ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۳۴۱۷

مشاغل پرخطر در معرض کرونای شاهین‌دژ اعلام شد

امان‌الله نقدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس «طرح فاصله‌گذاری هوشمند» و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مشاغل پرخطر که همچنان تا اطلاع ثانوی باید تعطیل بمانند، شناسایی و اعلام شد.

وی ادامه داد: تالارها، رستوران‌ها، مراکز بازی‌های رایانه‌ای، استخرها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه، مراکز اقامتی، هتل‌ها، باشگاه‌های ورزشی، سینما، جشنوارهای فرهنگی و نمایشگاه‌های هنری تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به جز اصناف نام برده شده دیگر اصناف شهرستان با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهین‌دژ اظهار داشت: واحدهایی که در این مدت توسط بازرسان به دلیل تمکین نکردن از دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا پلمب شده‌اند، همچنان حق بازگشایی را ندارند.

«نقدی» بیان کرد: بازرسان این نهاد با اجرای مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا تاکنون ۱۵۰ واحد صنفی متخلف را پلمب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به این واحدها سه تا چهار بار قبل از پلمب تذکر داده شده بود، ادامه داد: در همین ارتباط بازرسان این اداره تاکنون ۵۰۰ اخطاریه پلمب در این شهرستان به علت رعایت نکردن مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا صادر کرده‌اند.

شاهین‌دژ نسبت به تعداد جمعیت یکی از شهرهای صدرنشین آلوده به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصناف شاهین دژ پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصناف شاهین دژ ویروس کرونا اصناف شاهین دژ شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟ (فیلم)
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟