Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@08:04:07 GMT

کرونا در اروپا/ورود غول‌های هوایی به عملیات ضدکرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۳۷۴۱

کرونا در اروپا/ورود غول‌های هوایی به عملیات ضدکرونا

خبرگزاری تسنیم: کرونا همچنان در اتحادیه اروپا گسترش پیدا کرده و راه برای لغو محدودیت های ضد کرونایی که عواقب گسترده ای برای این اتحادیه به دنبال داشته است را می بندد.

تمایل آلمانی‌ها برای اجباری شدن پوشش ماسک در فضاهای عمومی

خبرهای کرونایی از این اتحادیه نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی خواستار اجباری شدن پوشیدن ماسک حداقل در برخی اماکن پر خطر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک نظرسنجی که از طرف موسسه یوگو انجام شده است نشان می دهد که 33 درصد خواهان استفاده از ماسک در سوپر مارکت ها مشابه نمونه اتریش هستند. 21درصد هم خواستار استفاده از این پوشش در اماکن عمومی هستند. تنها 37 درصد از شهروندان مخالف استفاده از ماسک هستند.

در آلمان تا به حال در شهر ینا استفاده از ماسک برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اجباری شده است.

انگلیس هم وعده حدود 230 میلیون یورو کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی و سازمان های امدادی را داده است تا به این ترتیب از شیوع ویروس کرونا در کشورهای فقیر هم جلوگیری شود. انگلیس به این ترتیب می خواهد از وقوع موج دوم کرونا به این کشور جلوگیری کند.

استفاده از ماسک در بلغارستان اجباری می‌شود

بلغارستان هم از روز یکشنبه استفاده از ماسک در فضاهای عمومی را اجباری کرده است. قوانین برای مبارزه با شیوع کرونا در این کشور تا 26 آوریل اعتبار دارد. در بلغارستان بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی همچنان کلیساها باز هستند. اما دولت از شهروندان می خواهد که در خانه بمانند.

از آنجایی که ماسک در بلغارستان هم کمیاب است دولت از شهروندان خواسته در صورت لزوم برای پوشاندن دهان و بینی خود در فضاهای عمومی از روسری و یا شال خود استفاده کنند.

ابراز تاسف هایکو ماس از رفتارهای خشونت آمیز آلمانی‌ها با مبتلایان فرانسوی

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم رفتارهای خشونت آمیز برخی شهروندان آلمانی با اتباع فرانسوی در مرزها در دوران بحران کرونا را محکوم کرده است.

وی در این باره گفته است: کرونا هیچ ملیتی را نمی شناسد و دقیقا کرامت انسانی همین است. وی این مسئله را درناک دانست که برخی دوستان فرانسوی گاهی به دلیل ابتلا به کرونا از طرف شهروندان آلمانی مورد توهین و حمله قرار می گیرند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان هم به دلیل شیوع کرونا عید پاک را بدون زائر برگزار می کند.

پیام ملکه الیزابت دوم به مناسبت عید پاک

ملکه الیزابت دوم هم در پیامی به مناسبت عید پاک تاکید کرد که عید پاک لغو نشده است و در واقع بیش از هر زمان دیگری به عید پاک نیاز داریم. وی همگان را به امیدواری فراخوانده و گفت: ما می دانیم که ویروس کرونا بر ما غلبه نخواهد کرد، هر چقدر مرگ تاریک باشد نور و زندگی بزرگتر است.

نامه شهرداری در ایتالیا به مرکل

شهردار منطقه "سانتانا دی استازما" در ایتالیا هم که در سال 1944 و در جریان جنگ حهانی دوم کشتار نازی ها در این منطقه انجام شد در نامه‌ای از مرکل درخواست کرد در دوران بحران کرونا همبستگی اروپایی بیشتری از خود نشان دهد. وی تاکید کرد: قربانی بعدی کرونا اروپا خواهد بود اگر هیچ گونه همبستگی در این اتحادیه وجود نداشته باشد.

وی انتقاد شدیدی به مخالفت آلمان با طرح مد نظر برخی کشورهای اروپایی برای اجرای بدهی های مشترک در این اتحادیه وارد کرد.

شکست توافق پناهندگان بروکسل-آنکارا در سایه بحران کرونا

توافق پناهندگان بین اتحادیه اروپا و ترکیه هم عملا از اوایل ماه مارس دیگر هیچ کاربردی ندارد. وزیر مهاجرت ترکیه اعلام کرد که آنکارا به دلیل بحران کرونا دیگر هیچ مهاجری را از یونان نمی پذیرد.

در جریان بحران کرونا محبوبیت اتحادیه احزاب متحد مسیحی در آلمان هم همچنان در بین شهروندان افزایش پیدا می کند.

خدمات بهداشت و درمان انگلیس NHS هم با شرکت های فناوریی اپل و آلفابت برای ارائه برنامه ای که با استفاده از آن می توان دارندگان گوشی های هوشمند را که در تماس با بیماری مبتلا به کرونا قرار گرفته اند مطلع کرد کار می کنند.

بزرگترین هواپیمای باری دنیا وارد عملیات مقابله با کرونا می‌شود

آنتونوف 225 با وزن 175 تن و طول بال 88 متر و 6 موتور بزرگترین هواپیمای باری جهان است که با توجه به ساختار عظیم و پیچیدگی فنی آن هرگز وارد چرخه تولید انبوه نشد و به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری بیش از یک سال بود که در زمین مانده بود، حالا این هواپیما برای اولین بار برای مقابله با بحران کرونا وارد عملیات می شود. این هواپیما که می تواند تا 250 تن بار را حمل کند برای انتقال تجهیزات پزشکی از چین به اروپا مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین به سفارش ناتو و اتحادیه اروپا نمونه های دیگری از هواپیماهای غول پیکرآنتونوف چند روزی است که وارد عملیات مقابله با کرونا شده‌اند.

وزیر بهداشت آلمان هم درباره روند مقابله با کرونا در کشورش ابراز رضایتمندی کرده و کاهش محدودیت های ضد کرونایی بعد از عید پاک را امکان پذیر دانست.

کرونا همچنان در اروپا گسترش پیدا می‌کند

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 166019 نفر به کرونا مبتلا شده و 16972 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 152271 نفر به این بیماری مبتلا شده و 19468 نفر هم در اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 129654 نفر به این بیماری مبتلا شده و 13832 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می دهد که در آلمان هم تا به حال 125452 نفر به کرونا مبتلا شده و 2871 نفر هم در اثر این ابتلا جان داده‌اند.

در انگلیس هم 78991 نفر هم به کرونا مبتلا شده و 9875 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا اخبار کرونا اروپا جان خود را از دست داده اند استفاده از ماسک نشان می دهد نفر هم در اثر بحران کرونا مبتلا شده تا به حال آلمان هم عید پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند

شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین (CCPIT) امروز یکشنبه از اتحادیه اروپا خواست تا به بهبود و بهینه‌سازی محیط تجاری ادامه دهد، شرایط عادلانه را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کند و سیاست‌های تبعیض‌آمیز را تحت عنوان «ریسک زدایی» متوقف کند. "

اتحادیه اروپا چین را به دامپینگ (قیمت شکنی)، ارائه یارانه‌های بیش از حد به شرکت‌های داخلی و چندین عمل ناعادلانه دیگر متهم می‌کند.

شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین اضافه کرد که چین آماده است همکاری خود را در زمینه تغییرات آب و هوایی با اتحادیه اروپا تعمیق بخشد. 

این آژانس گفت: چین مایل به همکاری با اتحادیه اروپا برای تعمیق برنامه ریزی و همکاری در مذاکرات بین المللی آب و هوا، سازگاری بازار کربن با تغییرات اقلیمی، و سرمایه گذاری و تامین مالی آب و هوا است.

پیشتر، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در جریان گفتگو با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» که با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت به پکن سفر کرده است، اظهار داشت: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود.

روابط پکن و واشنگتن در سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی از جمله حادثه بالن‌های بدون سرنشین و دیدار مخفیانه تسای اینگ ون رهبر سابق تایوان در آمریکا همراه بوده است.

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می‌کند، بار‌ها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزار‌های کلیدی دیگر است.

این درحالی است که آمریکا و کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرد که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد