Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@07:08:20 GMT

طرح ملی «راهکار» در ۲۵هزار مسجد اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۴۰۹۱

طرح ملی «راهکار» در ۲۵هزار مسجد اجرا می‌شود

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی روز یکشنبه با اشاره به اهمیت سخنان رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان، به خبرنگار معارف ایرنا گفت: برای رسیدن به الگویی که رهبری بر آن تاکید دارند، طرح ملی راهکار در کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این سخنرانی تاکید داشتند که چه خوب است یک رزمایش در ماه مبارک رمضان صورت بگیرد و مباحث همدلی، ایثار و انفاق در آن به درستی دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس طرح ملی راهکار برگرفته از کلمات رزمایش، ایمان، همدلی، کار، ایثار و رمضان است و بیش از ۲۵ هزار کانون این رزمایش بسیار بزرگ را در دل مساجد رقم خواهند زد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این طرح با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب به چهار رکن تقسیم شده است که درحوزه ایمان مباحثی همچون دعا، سخنرانی، توسل و تضرع و خشوع تنهایی، اعتقاد به فرهنگ ایرانی اسلامی، اعتقاد صحیح و عمیق و معرفت زا در زنجیره ارزش های اسلامی مطرح می شود.

وی افزود: رکن دوم در حوزه همدلی است و مباحثی همچون همدلی، مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان، نظم عمومی و توجه به توصیه های مسئولان قابل طرح است. البته همدلی مردم با مسئولان و همدلی با ملت های ستمدیده جهان به ویژه مردم یمن و فلسطین و توجه ویژه به قشرهای ضعیف جامعه نیز در این بخش قابل توجه است.

ارزانی ادامه داد: رکن سوم در حوزه کار است که مسائلی همچون تولید، کار ویژه برای مبارزه با کرونا، کار سریع برای قشرهای ضعیف جامعه از اهمیت برخوردار است و با توجه به این که امسال به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، مباحثی مانند ساخت و ساز و کار آزمایشگاهی، توجه و کار برای فرزندان و خانواده دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: در رکن چهارم موضوع ایثار مطرح می شود که کمک به مستمندان، انفاق مردم توانا و بهره گیری از ظرفیت مدل دفاع مقدس، ایثار پزشکان و خانواده سلامت از مصادیق آن برشمرده می شود.

ارزانی تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد از ابتدای ماه مبارک رمضان به دنبال اجرای این رزمایش و طرح ملی هستند و به زودی آیین نامه آن ابلاغ خواهد شد تا این طرح در سراسر کشور عملیاتی شود.

وی افزود: در آیین نامه به طور مشخص آمده که کانون ها در حوزه های مختلف چه کارهایی باید انجام دهند. مثلا با توجه به این که اجتماع ها را نخواهیم داشت، در حوزه ایمان موضوع هایی همچون سخنرانی، دعا، پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره، خضوع و خشوع تنهایی، تصحیح قرائت نماز و قرائت قرآن را در فضای مجازی دنبال می کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: درحوزه همدلی و ایثار تلاش خواهد شد تا برخی اقشار که به دلیل روزانه بودن کارشان، دچار آسیب های بسیاری شده و با مشکلاتی روبرو هستند، توسط افراد توانا مورد حمایت قرار گیرند و کانون های مساجد می توانند واسطه این فیض باشند و روش اجرایی نیز همان روش دوران ایثار و دفاع مقدس می باشد.  

وی افزود: با توجه به این که امسال به عنوان سال جهش تولید نام گذاری شده، تولید فاخر بچه های مسجد در قالب آثار فرهنگی و هنری مانند شعر، داستان، نمایشنامه، خلاصه کتاب، نقاشی و مسابقاتی در این عرصه طراحی می شود.

ارزانی از اجرای برنامه های ویژه در شب نیمه ماه رمضان مصادف با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، شب های قدر و روز عید فطر خبر داد و گفت: در حوزه همدلی نیز ارتباط مجازی با اهالی محل برقرار خواهد شد و تماس روحانی و دعوت به اتاق مجازی و همچنین خواندن دعا در فضای مجازی از دیگر برنامه های این طرح ملی است.

وی افزود: در حوزه ایثار نیز کانون های مساجد ضمن جمع آوری نذورات مردمی و قربانی برای ماه مبارک رمضان، اقدام به توزیع این نذورات میان نیازمندان اطراف مسجد خواهند کرد که همه این افراد جزو خانواده مسجد محسوب می شوند.

توجه به الگوی انتظار در جامعه مهدوی

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان بسیار ناب و کارگشا بود. چون ایشان جامعه بشری امروز را جامعه ای معرفی کردند که احساس خستگی، نگرانی، اضطراب، عدم آرامش فقر و فحشا  در آن موج می زند.

وی افزود: در چنین جامعه ای گناه و بی عدالتی، نابرابری، شکاف طبقاتی، سوء استفاده قدرت ها از علم و کشفیات طبیعت وجود دارد و درمجموع فلسفه مادی گرایی و فردگرایی در آن حاکمیت دارد و بی خدایی یا عدم اعتقاد صحیح این تفسیر در جامعه امروز غربی دیده می شود.

ارزانی ادامه داد: طبق سخنان رهبر انقلاب اما جامعه مهدوی جامعه ای است که قسط و عدل، عزت، علم، مواسات، برادری، اعتقاد توحیدی صحیح و عمیق و معرفت زا، حاکمیت فرهنگ و حاکمیت تفکر اسلامی و حاکمیت زنجیره ارزش های سلامی در آن وجود دارد و همینطور عدالت در قدرت، ثروت و سلامت و همچنین عدالت در کرامت انسانی و منزلت اجتماعی و عدالت در معنویت وجود دارد.

وی اضافه کرد: غرب معتقد است بر اساس همان فلسفه مادی گرایی و فردگرایی با علم و فناوری می تواند به عدالت برسد ولی رهبر انقلاب با استناد به آیات و روایات اعلام کردند که علم و فناری شرط لازم در این زمینه است ولی کافی نیست و برای رسیدن به عدالت نیازمند معنویت هستیم و لذا معنویت رکن بسیار اساسی  است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در اینجا برای رسیدن از جامعه بشری امروز به جامعه مهدوی که جامعه آرمانی است، الگوی انتظار را بر اساس مدل اسلامی داریم که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، انتظار فرج به معنای، امید ، تحرک، اقدام و آماده شدن، خودسازی، دگرسازی، اعتقاد توحیدی و دعا می باشد که دعا نتایجی همچون آرامش و اطمینان را در پی دارد.

برچسب‌ها حبیب رضا ارزانی مسجد ویروس کرونا ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور جهش تولید ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد ویروس کرونا جهش تولید ایالات متحده آمریکا مسجد ویروس کرونا جهش تولید ایالات متحده آمریکا کانون های فرهنگی رهبر معظم انقلاب سخنان رهبر هنری مساجد کانون ها طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بررسی راهکار‌های تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح‌های ریلی کشور از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد و خط‌آهن رشت-آستارا پرداختند.

مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها، راهکار‌های رفع موانع و بررسی منابع تامین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد