Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:41:19 GMT

نیمی از مخزن سد رئیسعلی دلواری دشتستان پر است

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۴۲۲۰

نیمی از مخزن سد رئیسعلی دلواری دشتستان پر است

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی محمدی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: اکنون (یکشنبه ۲۴ فروردین ۹۹) حجم آب موجود در مخزن سد رئیسعلی دلواری معادل ۳۴۰ میلیون مترمکعب است.

او افزود: بارندگی‌های به نسبت مناسب در فصل پاییز و زمستان موجب آبگیری ۱۷۱ میلیون مترمکعبی این سد در سال آبی کنونی (مهر ۹۸ تا مهر ۹۹) شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی بیان کرد: در ابتدای سال آبی کنونی( اول مهر ۹۸) حدود ۲۴۲ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد رئیسعلی دلواری  ثبت شده بود.

او ادامه داد: همچنین در این مدت  ۷۳ میلیون مترمکعب آب برای تامین نیاز‌های بخش کشاورزی و زیست محیطی رودخانه و تالاب حله از سد رهاسازی شد که این میزان برای آبیاری نخلستان‌های شبکه آبیاری آبپخش و بخشی از نخلستان‌های زیرپوشش ایستگاه پمپاژ کُلُل صرف شد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: تا کنون آبیاری تکمیلی زمین‌های زراعی شبکه‌های آبیاری آبپخش و حاشیه رودخانه حله به  پایان رسیده و اکنون کشت‌های زراعی در شبکه آبیاری شبانکاره در حال آبیاری است.

محمدی با اشاره به اینکه اکنون ۵۰ درصد مخزن سد رئیسعلی دلواری پر است، گفت: با این آبگیری، آب مورد نیاز بخش‌های کشاورزی و محیط زیست اراضی پایاب این سد در تابستان امسال، با درجه اطمینان قابل قبولی تامین می‌شود.

او با اشاره به کارهای صورت گرفته برای افزایش میزان بهره وری آب در بخش کشاورزی تاکید کرد: با توجه به اینکه عمده آبِ مورد نیاز نخلستان‌های زیر پوشش شبکه‌های آبیاری سد، مربوط به تابستان و  روزهای گرم سال است، از کشاورزان و باغ‌داران می‌خواهیم مصرف آب را طبق الگوی تعیین شده مدیریت کنند.

سد رئیسعلی دلواری در بخش شبانکاره دشتستان قرار دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد مخزنی دریاچه سد سد رئیسعلی دلواری دشتستان آبگیری سد مخزن سد رئیسعلی دلواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • اتصال خط ۵۰۰ مخزن عباس آباد به خط اصلی آبرسانی منطقه ۹ پله ارومیه
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»