Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: بودجه کشور باید متناسب با تلاطم‌های اقتصادی ناشی از کرونا باشد. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمهدی مقدسی ظهر امروز در نشست قرارگاه پدافندزیستی استان مرکزی با اشاره به وضعیت استان درخصوص ویروس کرونا اظهار داشت: آمار بهبودیافتگان در کشور حدود 59/9 درصد بوده در صورتیکه آمار بهبود یافتگان در استان مرکزی 71/5 درصد است، بنابراین آنچه مهم بوده و باید اولویت همه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات باشد حفظ جان انسان‌ها است و نباید در این بخش کوتاهی رخ داده یا خدای ناکرده سهل‌انگاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جا دارد تا از مشارکت مردم در پیشگیری و نیز کمک‌های خداپسندانه که در همه عرصه‌ها زبان‌زد هستند تقدیر کنیم، شبکه‌های مجازی، سمن‌ها، حوزه بهداشت و درمان، قوای مسلح شامل ارتش، سپاه و بسیج تلاش داشته‌اند که از همه این عزیزان تشکر می‌کنیم البته موضوع تا پایان دادن به این ویروس باید جدی گرفته شود که تلاش‌های این مجاهدان و تلش‌گران منجر به نتیجه که همان سلامت همه مردم است، شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: همچنین از حمایت‌های مقام معظم رهبری و رهنمودهای ارزنده معظم له و نیز اختصاص بودجه لازم از منابع صندوق توسعه ملی برای موضوع کرونا موضوعی مهم بود، البته کرونا تمام دنیا را در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد تحت تاثیر قرار داده که همین امر اهمیت تجدیدنظر در بودجه 99 را برای ما بیشتر می‌کند.

مقدسی بیان کرد: تمهیدات لازم در بودجه 99 برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، کارگران ساختمانی، صنوف، کسبه خرد و جزء اندیشیده شد، هرچند تصمیاتی سال قبل گرفته شد ولی کافی نیست، بنابراین باتوجه به کاهش درآمد نفتی به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت، ادامه تحریم‌ها و کسری درآمدهای مالیاتی که داریم نیازمند یک سری تصمیمات برای جبران کسری بودجه امسال بوده‌ایم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بودجه شرکت‌های دولتی 2.5 برابر بودجه کل کشور است دولت اقدامی را شروع کرده البته در راستای اسناد بالادستی به منظور جبران کسری بودجه 99 طرح چابک سازی بدنه دولت و کم کردن بار دولت که در قانون تصریح شده در دستور کار است و همچنین آنطور که در برنامه ششم توسعه آمده بحث واگذاری و فروش دارایی‌های مازاد باید مورد توجه باشد که این طرح با مدیریت و کنترل در دستور کار دولت قرارگرفته و باید در الویت انجام شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خاطرنشان کرد: جلساتی با کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص بودجه 99 به دلیل تاثیر کرونا برآن داشتیم و درخواست دادیم تمام مواردی که نیاز است دربحث بودجه 99 بررسی شود و در اختیار کمیسیون اقتصادی قرار دهند تا ما اصلاحیه برای بودجه 99 را انجام دهیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم نه تنها در یک حوزه بلکه به صورت کلی این است که مصوبات به صورت کامل درهمه حوزه ها اجرا نمی‌شود که ضروری است با دید باز و قابل قبول این مسئله که احتمال دارد کرونا استمرار داشته باشد، ضمن تلاش برای مهار و کنترل آن، برای مسایل اقتصادی ومعیشت مردم نیز دقت نظر شود، چراکه اولویت و محوری ترین تصمیم در این شرایط حفظ جان مردم و اطلاع رسانی به موقع است.

شورای نگهبان لایحه بودجه 99 را تأیید کردپاسخ سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به کدخدایی درباره کم کاری مجلس در بررسی بودجه 99نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص اشکالات بودجه 99 به شورای نگهبان اعلام شد

عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: خوشبختانه پدافند زیستی استان باتوجه به اینکه قبل از سایر استان‌ها درسال گذشته فعالیت خود را در بحث مقابله با کرونا شروع کرد از لحاظ اطلاع رسانی، تصمیم گیری های به موقع و باتوجه به آماربهبودیافتگان، جایگاه بسیار مطلوبی در سطح کشور دارد و می توان گفت رتبه نخست در امر پیشگیری و برنامه‌های درمانی را به خود اختصاص داده ایم.

مقدسی بیان کرد: استان مرکزی با حمایت نماینده ولی فقیه در استان خوشبختانه یک استان منجسم است که این انسجام و همدلی قابل تقدیر است و آثار آن را هم شاهد هستیم، درواقع انسجام، وحدت، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها، تعامل و درک مشکلات مردم و خدمات کادر درمان، همکاری مردم، سازمان های مردم نهاد، قوای مسلح و کسبه  یک الگو را به جهان معرفی کرده و آن الگوی مشارکت مردمی در نظام مردمسالاری دینی است.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها علی رغم موقعیت عالی در دنیا،در شرایط مناسبی در مقابله با کرونا قرار ندارند البته لطف الهی شامل کشور ما شد که بتوانیم تحت سایه توسل و اقدامات موفق گام‌های مثری برداریم و کرونا تلنگری بود که بیشتر به معنویت نزدیک شویم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خاطرنشان کرد: انشالله در بودجه  99 تمهیدات برای وضعیت مردم اندیشیده شده و آثار آن را در اقتصاد شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/711/ ت

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بودجه 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«سید امیر موسوی جبیلی» از حوزه انتخابیه آبادان به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

موسوی جبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: مهمترین و بالاترین موضوع در نگاه اول معیشت مردم و اوضاع اقتصادی است و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله) باید جهش اقتصاد را با مشارکت مردم انجام داد و گره زد؛ لذا تلاش برای توسعه سفره مردم و دفاع از حقوق عامه مردم اولویت‌های بنده است.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

وی در پاسخ به این سوال که «اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟» گفت: با توجه به منفعت عامه شئون شهر و مرزی بودن حوزه انتخابیه، به نظر می‌رسد حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد نیاز است.

موسوی جبیلی اظهار کرد: از چالش‌های مهم استان خوزستان نبود زیرساخت مناسب و متناسب با جمعیت و تنوع فرهنگی استان است.

وی تصریح کرد: زیر ساخت و توسعه‌های عمرانی، راهکار استفاده از ابزارهای نظارتی، تصویب و یا تعدیل قوانینی که باعث ایجاد عمران می‌شود، تحلیل درست بودجه که با وجود پتانسیل‌های عظیم اقتصادی باعث مشکلاتی همچون نرخ بالای بیکاری، کم آبی، تخریب محیط زیست، مشکلات کشاورزی و معضل بزرگ شبکه فاضلاب استان از مهمترین چالش‌های خوزستان به شمار می‌روند.

کد خبر 6089214

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است