Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@12:46:39 GMT

احتمال آماده شدن واکسن کرونا تا ۵ ماه آینده

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۴۵۷۴

احتمال آماده شدن واکسن کرونا تا ۵ ماه آینده

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  «دیلی میل»، سارا گیلبرت استاد واکسن‌شناس دانشگاه آکسفورد و رئیس گروهی از پژوهشگران که مشغول تهیه واکسن ضد ویروس کرونا هستند، گفته است که به احتمال ۸۰ درصد واکسنی که توسط گروهی از محققان ساخته می‌شود کارایی مورد نظر را برای ویروس کرونا دارد، حدود ۵ ماه طول می‌کشد تا در دسترس عموم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرفسور گیلبرت افزود: من فکر می‌کنم به دلیل اینکه کار‌های دیگری یر روی این واکسن انجام شده، شانس بالایی برای موفقیت این واکسن وجود دارد.

این واکسن شناس گفت: او ماه گذشته امیدوار بود که تولید واکسن ضد کرونا تا آواخر سال ۲۰۲۰ به پایان برسد، اما خوشبختانه در حال حاضر آزمایشات بالینی بر تعدادی از انسان‌ها در دو هفته آینده آغاز می‌شود.

پرفسور گیلبرت گفت: بنابر اعلام دولت انگلیس روند ساخت میلیون‌ها دوز از این واکسن که نتایج مراحل اولیه‌اش موفقیت آمیز بوده را تأمین خواهد کرد تا به سرعت در سطح گسترده‌ای برای استفاده در دسترس بیماران قرار گیرد.

علی رغم هشدار‌های قبلی مبنی بر اینکه روند تولید واکسن ممکن است ۱۸ ماه طول بکشد پرفسور گیلبرت به روزنامه تایمز گفت که اگر اوضاع کاملاً خوب پیش برود، انتظار می‌رود واکسن در ماه سپتامبر تولید شود.

تیم تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد به سرپرستی پرفسور گیلبرت، یکی از ده‌ها تیم دانشمندان و محققان در سراسر جهان است که برای یافتن یک واکسن ضد کرونا در تلاشند، این تیم در جستجوی راه حلی سریع برای پایان دادن به وضعیت غم انگیز ناشی از شیوع این بیماری است که نه تنها بریتانیایی‌ها به میزان بالایی به آن مبتلا شدند بلکه مردم سراسر جهان اکنون گرفتار این بیماری هستند.

این اظهارات امیدوارکننده پرفسور گیلبرت در حالی بیان می‌شود که کارشناسان بهداشت می‌گویند: ویروس کرونا در مقایسه با بسیاری از ویروس‌های تنفسی بویژه آنفلوانزا به کندی عمل می‌کند و به مدت طولانی‌تری در بدن باقی می‌ماند.

برخی دانشمندان و متخصصان ویروس شناسی بر این باورند که تهیه و توزیع جهانی واکسن برای ویروس کرونا تا ۱۸ ماه طول می‌کشد، اما پروفسور گیلبرت می‌خواهد روند آزمایش را تسریع بخشد.

بیش از ۶۰ کاندیدای احتمالی واکسن و درمان ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های سراسر جهان در مراحل بالینی خود هستند، همچنین کارشناسان داروسازی و صنعت هشدار داده‌اند که آزمایشات بالینی و مصوبات ایمنی واکسن ممکن است ۱۲ تا ۱۸ ماه طول بکشد.

بیشتر بخوانید: حمام با آب داغ تاثیری بر ویروس کرونا ندارد

بیشتر بخوانید: احتمال ابتلا به کرونا در کودکان و جوانان صفر نیست

بیشتر بخوانید: توجه به علائم گوارشی باعث تشخیص زودتر بیماری کرونا می‌شود

بیشتر بخوانید: کودکان هم می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند

بیشتر بخوانید: بررسی ارتباط بیماری‌های اندوکراین و متابولیک با کووید ۱۹

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کروناویروس بیشتر بخوانید ویروس کرونا ماه طول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور

سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی برای روز‌های شنبه (هشتم اردیبهشت) و یکشنبه (نهم اردیبهشت) هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا، این سامانه بارشی مخاطراتی همچون رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد را به همراه خواهد داشت.

فعالیت این سامانه در روز شنبه در استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استان‌های خوزستان و هرمزگان و برای روز یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله اثراتی است که این سامانه می‌تواند به همراه داشته باشد.

در نتیجه به احتیاط در سفر‌ها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

علاوه بر این سامانه دیگری با اثر افزایش گرادیان فشاری از روز شنبه تا دوشنبه در کشور فعالیت خواهد داشت که اثراتی از قبیل وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک را به همراه دارد.

این سامانه در روز شنبه جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان، در روز یکشنبه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استان‌های سمنان و کرمان و در روز دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان را در برخواهد گرفت.

اثراتی همچون کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال در پی فعالیت این سامانه به وقوع می‌پیوندد.

در نتیجه به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور