Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:40:22 GMT

تمرکز بر بازاریابی و فروش اینترنتی در حوزه مشاغل خانگی

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۵۳۱۲

تمرکز بر بازاریابی و فروش اینترنتی در حوزه مشاغل خانگی

ایسنا/اصفهان تولید و رونق آن یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است و بکارگیری واژه تولید و تکرار آن طی دو سال متوالی از سوی مقام معظم رهبری در شعار سال به نوعی اشاره به نیاز اصلاح زیر ساخت‌ها و تأثیر ملموس تولید در زندگی افراد و جامعه است.

یکی از طرح‌های در دست اجرای جهاددانشگاهی واحد اصفهان در حوزه حمایت از تولیدات، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار است که بر اساس الگوی مشاغل خانگی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارفرمای این طرح معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و ناظر طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری فعالیت می‌کند؛ تفاهم نامه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در ۲۴ استان عملیاتی شده که سهمیه استان اصفهان ۴۶۰ نفر است.

از آنجا که زنان سرپرست خانوار جزء اقشار آسیب پذیر به حساب می‌آیند، این طرح می‌تواند کمک شایانی به این افراد کرده و یکی از اهداف طرح توانمندسازی این است که افراد وابسته به تسهیلات نشوند، بنابراین مشاغل خانگی که نیاز به سرمایه پایین دارند در این طرح شناسایی می‌شوند.

ضرورت تغییر رفتار سنتی کسب و کارهای خانگی

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، میلاد آکوچکیان- کارشناس کسب و کار و بازاریابی معتقد است؛ کسب و کارها در شرایط کنونی باید رویکرد خودشان را تغییر دهند. پارادایم بازار تغییر  کرده است و فرصتی برای قدیمی فکر کردن و کار کردن بر اساس روش‌های سنتی در بازار دیگر وجود ندارد. صاحبان کسب و کار باید خودشان را به ابزارهای روز بازاریابی و فروش مجهز کنند تا بتوانند به بقای خودشان و کسب و کارشان فکر کنند.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای تولیدی و خدماتی، تلنگری به جا و مناسب برای بسیاری از کسب و کارها در کشور بود که نشان دهد شیوه‌های قدیمی کسب و کار و بازاریابی و فروش باید کنار گذاشته شود.

آکوچکیان با بیان اینکه فضای بازار عوض شده است، افزود: امروز در دنیای بازاریابی ASD قرار داریم. تا جایی که می‌توانیم باید علم و تجربه خودمان را در این حوزه بالا ببریم. آن‌هایی که فلسفه خودشان را از سمت فروش صرف، به سمت برندسازی بردند، برای خودشان و محصولاتشان، هویت ساختند، وب سایت خوب ساختند، محصولات و خدماتشان را از طریق فضای اینترنت و شبکه‌های مجازی با محتوای مناسب به مشتری ارائه کردند نشان دادند که راه را سریع تر پیدا کرده‌اند.  در حال حاضر آن‌ها نه تنها دغدغه فروش ندارند، بلکه بعضی از آنها بیشتر از قبل درآمد و سود دارند. راه و استراتژی جدید، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال است.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: برای کسب و کارهای خانگی هم این شرایط به وجود آمده که فرصت و تهدید محسوب می‌شود. مشتریان فیزیکی که در نمایشگاه، بازارچه و انواع بازارها محصولات را ببینند و خریداری کنند تقریباً به صفر رسیده است. این یک تهدید اساسی است. اما فرصت آنجایی است که در شرایطی که باید در خانه بمانیم می‌توانیم کسب و کار خانگی خودمان را تقویت کنیم. روی کیفیت و ارزش محصولاتمان کار کنیم. اما مهم‌تر از همه موضوع نمایش، معرفی و بازاریابی و فروش محصولات است که باید برای آن زیرساخت مناسب طراحی کنیم.

آکوچکیان تاکید کرد: محصول خوب و با کیفیت و بر اساس نیاز مشتری طراحی و ساخته شده، تنها یک بال موفقیت یک تولید کننده محصولات خانگی است، بال دوم و مهم‌تر، نحوه معرفی و بازاریابی و نهایتاً فروش محصول است. حال باید به عنوان صاحب یک شغل خانگی رویکرد خود را از سمت محصول محوری به سمت بازاریابی سوق داده و محصول را بیشتر، بهتر و با کیفیت‌تر به مشتری معرفی کنیم و راه‌های بهتر برای تبلیغ محصول در فضای مجازی پیدا کنیم و از سوی دیگر محتوای جذاب‌تری برای ترغیب مشتری به خرید نمایش دهیم.

وی با بیان اینکه تعداد بسیار بالایی از تولید کنندگان محصولات خانگی، هنوز نتوانسته‌اند برای محصولات خودشان هویت و برند خلق کنند، گفت: بسیاری از این کسب و کارها نشانه‌، بسته بندی مناسب و حتی اسم خوبی برای محصولاتشان ندارند. این اتفاق در عصر برندینگ و بازاریابی که بازاریابی حرف اول را در کسب و کار می زند، مناسب نیست. امروز در کنار داشتن همه این موارد باید محصولات در وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و دیگر ابزارهای ارتباط با مشتری به درستی و با کیفیت نمایش داده شود. عکاسی مناسب از محصولات، طراحی محتوای عکسی و ویدیویی به گونه‌ای که هویت محصول را به درستی به مخاطب نشان دهد و او را ترغیب به خرید محصول کند و نمایش آن در شبکه‌های اجتماعی پربازدید، یک الزام است.

این کارشناس کسب و کار و بازاریابی خاطرنشان کرد: بازاریابی دیجیتال، معرفی و نمایش و همچنین آگاهی در مورد محصول، ویژگی‌ها، ارزش‌ها و منفعت‌های آن به مشتری در فضای اینترنتی است. باید طرز فکرمان را عوض کنیم. تمام انرژی و وقتمان را صرف تهیه محتوا از محصولاتمان کنیم و به خوبی آنها را در فضای مجازی معرفی کنیم. این راهکار اساسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مشاغل خانگی کسب و کار مجازی کروناویروس در خانه بمانیم جهاد دانشگاهی بازاریابی و فروش کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده

موفقیت ایران در افزایش فروش نفت خام خود با وجود تحریم ها و چالش ها را می توان به دیپلماسی فعال و هوشمند انرژی آن نسبت داد. ایران با تمرکز بر توسعه همکاری با پالایشگاه‌های کوچک مقیاس چین و اجرای سیاست هوشمندانه نوسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده، توانسته است صادرات نفت خام خود را به سطح پیش از دور جدید تحریم‌ها در سال 2017 افزایش دهد. فایننشال تایمز، انعطاف پذیری و رویکرد استراتژیک ایران را برای عبور از پیچیدگی های بازار جهانی نفت به عنوان عامل اصلی این موضوع معرفی کرده است

محمدرضا کارگزار کارشناس انرژی در رابطه با رکوردشکنی ایران در توسعه تجارت نفت خام خود در 6 سال گذشته گفته است: تلاش‌های مشترک ایران و پالایشگاه‌های کوچک چینی در افزایش فروش نفت خام مؤثر بوده است. ایران با تقویت شراکت با همتایان چینی خود کانال های صادراتی خود را گسترش داده و بازار قابل اعتمادی را برای محصولات نفتی خود تضمین کرده است. این همکاری استراتژیک نه تنها به ایران کمک کرده تا فروش نفت خام خود را حفظ کند، بلکه روابط بلندمدتی را نیز تقویت کرده است که به ثبات و پایداری صادرات نفت این کشور کمک می کند.

ایران اتکای خود به بازارهای سنتی نفت را به حداقل رسانده است

وی افزود: علاوه بر این، تمرکز ایران بر سیاست هوشمندانه نوسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده نقش مهمی در افزایش فروش نفت خام این کشور داشته است. ایران با نوسازی زیرساخت های فرسوده و بهینه سازی فرآیندهای تولید، توانسته ظرفیت پالایشی خود را افزایش داده و کیفیت فرآورده های نفتی خود را ارتقا دهد. این سرمایه‌گذاری استراتژیک در ارتقای پالایشگاه‌ها نه تنها رقابت‌پذیری ایران را در بازار جهانی نفت افزایش داده است، بلکه این کشور را قادر می‌سازد تا نیازهای رو به رشد شرکای صادراتی خود را برآورده کند.

وی ادامه داد: تاکید ایران بر ایجاد بازار برای نفت خام ایران عامل اصلی موفقیت این کشور در افزایش فروش بوده است. ایران با هدف قرار دادن مناطقی مانند آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیای مرکزی برای سرمایه گذاری در پالایشگاه ها، مقاصد صادراتی خود را متنوع کرده و اتکای خود به بازارهای سنتی را به حداقل رسانده است.

کارشناس انرژی تاکید کرد: این گسترش به مناطق جدید، همراه با رشد بازاریابی شبکه ای در کشورهای آسیای شرقی، به ایران اجازه داده است تا از فرصت های نوظهور سرمایه گذاری کند و پتانسیل فروش نفت خام خود را به حداکثر برساند.

دیپلماسی هوشمند انرژی در زمینه تمرکز مداوم بر ابتکارات جدید

کارگزار با اشاره به دیپلماسی فعال و هوشمند انرژی در زمینه تمرکز مداوم بر ابتکارات جدید در حوزه بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده و صادرات خدمات فنی و مهندسی اظهار کرد: انعطاف‌پذیری و سازگاری صنعت نفت ایران در برابر تحریم‌ها و چالش‌های ژئوپلیتیکی اهمیت دیپلماسی فعال و هوشمند انرژی را نشان می‌دهد.

وی گفت: ایران با استفاده از مشارکت های استراتژیک، اجرای سیاست های نوآورانه و سرمایه گذاری از فرصت های بازار توانسته است بر موانع غلبه کرده و به سطوح بالایی از فروش نفت خام دست یابد. حرکت رو به جلو ایران در بازار نفت خام، با تمرکز مداوم بر ابتکارات جدید در حوزه بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده و صادرات خدمات فنی و مهندسی در ارتقاء زیرساخت های مذکور جهت تنوع بخشیدن بر بازار جهت حفظ موفقیت ایران در بازار جهانی نفت صورت پذیرفته است.

وی  گفت: موفقیت ایران در افزایش فروش نفت خام خود گواهی بر چشم انداز استراتژیک و تعهد این کشور به محرک رشد و توسعه در بخش نفت است. ایران با اتخاذ رویکرد دیپلماسی فعال و هوشمند انرژی، خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در بازار جهانی نفت معرفی کرده و مقاومت خود را در برابر چالش ها نشان داده است. از طریق ادامه همکاری، نوآوری و گسترش بازار، ایران آماده است تا فروش نفت خام خود را بیشتر افزایش دهد و جایگاه خود را به عنوان صادرکننده بزرگ نفت در صحنه جهانی مستحکم کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • استاپ‌موشن عرصه نوظهور در بازاریابی است/ نقش موشن‌گرافی در رونق تجارت
  • محصولات دانش بنیان دانشجویان فنی و حرفه‌ای به فروش می‌رسد
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده