Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@09:23:57 GMT

تحرکات مشکوک و خطرناک در مرزهای عراق و سوریه

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۵۳۴۰

به گزارش روسیاالیوم، یک نماینده پارلمان عراق از تحرکات نظامی مستمر چهار طرف در مرزهای عراق با سوریه خبر داد.

مختار الموسوی نماینده پارلمان عراق امروز یکشنبه اعلام کرد: نیروهای آمریکایی  و ترکیه و گروههای وابسته به ارتش موسوم به آزاد سوریه به علاوه پ ک ک همگی در مرز عراق با سوریه در استان نینوا  حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این منطقه مرزی با این حضور نظامی آلوده شده است و برخی از این نیروها به راحتی از مرز عراق خارج و یا به آن وارد می شوند و به نظر می رسد که این تحرکات به دور از چشم دولت عراق است.

از سوی دیگر پایگاه المعلومه هم به نقل از مختار الموسوی آورده است: اطلاعات امنیتی به دست آمده از این تحرکات، حاکی از هدف آمریکا برای اجرای طرحی در نزدیکی مرز سوریه است. آمریکا فعالیت هایی را به منظور سیطره بر بخش هایی از مناطق مرزی عراق و سوریه انجام می دهد، در حالی که نیروهای ترکیه برای تسلط بر مناطق سنجار و البعاج نقشه کشیده اند. آمریکا پایگاههای بزرگش در عراق را با قصد ترک کردن احداث نکرده است. واشنگتن و آنکارا با هدف استقرار نیروهای خود، بر برخی از مناطق نزدیک در مرز عراق و سوریه تسلط یافته اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 848421 منبع: مهر برچسب‌ها خبر ویژه سازمان ملل

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت