Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت‌وزیران به استناد قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور، تعرفه خدمات کارشناسان و مشاوران در دستگاه‌های اجرایی را به تصویب رساند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از دولت، رئیس‌جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت، ضمن تبریک به خاوازی که به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی موفق به کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی شد، از خدمات صادقانه و خالصانه حجتی وزیر پیشین و همچنین از زحمات کشاورز در طول مدت سرپرستی این وزارتخانه تشکر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه هیئت دولت به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی، گزارش عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روند پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در کشور ارائه و رئیس‌جمهور در خصوص توسعه بیشتر تست‌های آزمایشگاهی و رصد بیشتر مبتلایان، دستورات لازم را صادر کرد.

روحانی همچنین از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان خواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دولت را در امر پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بیش از پیش یاری کنند.

وی تداوم تحریم‌ها را که عملاً شامل تحریم غذا و دارو نیز شده است، ناقض بدیهی‌ترین حقوق اولیه بشر و مصداق بارز تروریسم بهداشتی و غذایی دانست.

تعیین تعرفه خدمات کارشناسان و مشاوران در دستگاه‌های اجرایی

هیئت‌وزیران به استناد قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کشور، تعرفه خدمات کارشناسان و مشاوران در دستگاه‌های اجرایی را به تصویب رساند.

بر این اساس، تعرفه ساعتی مصوب برای کارشناس مبلغ ۲۱۹ هزار و ۶۰۰ ریال، کارشناس پایه ۳۶۶ هزار ریال، کارشناس ارشد ۵۴۹ هزار ریال، کارشناس خبره ۷۳۲ هزار ریال و کارشناس عالی ۹۱۵ هزار ریال در نظر گرفته می‌شود.

همچنین، ظرفیت کاری به ازای هر برگه کار برای کارشناس مبلغ ۱۳۱ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال، کارشناس پایه ۲۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال، کارشناس ارشد ۳۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، کارشناس خبره ۴۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و کارشناس عالی ۵۴۹ میلیون ریال تعیین می‌شود.

گفتنی است، ظرفیت کاری، مقدار ناخالص ریالی خدمات کارشناسی و مشاوره قابل انجام از سوی کارشناسان و یا مشاوران تعریف می‌شود. برگه کار نیز کنترل کننده حداکثر ظرفیت کاری کارشناسان در طی زمان اعتبار گواهینامه است.

افزون بر این، حداکثر ظرفیت کاری مشاوران بر اساس رتبه، برای مشاور حداکثر سه برابر سقف معاملات متوسط، مشاور پایه حداکثر پنج برابر، مشاور ارشد حداکثر هفت برابر، مشاور خبره حداکثر ۱۰ برابر و مشاور عالی حداکثر ۱۵ برابر سقف معاملات متوسط تصویب می‌شود.

گفتنی است، منظور از ظرفیت کاری، مقدار ناخالص ریالی خدمات کارشناسی و مشاوره قابل انجام از سوی کارشناسان و یا مشاوران است.

هم‌چنین، مطابق این تصویب‌نامه کارشناسان و مشاوران به ترتیب به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای شرایط برای انجام کارهای خدمات کارشناسی و مشاوره‌ای در دستگاه‌های اجرایی اطلاق می‌شود.

خدمات کارشناسی و مشاوره نیز به انجام هر گونه مطالعه، پژوهش و تحقیق، بررسی و اظهار نظر، نظارت، مهندسی ارزش و سایر خدمات فکر افزاری در رشته تخصصی مربوط، تعریف می‌شود.

تصویب برنامه اجرایی طرح جامع انرژی کشور

هیئت دولت به استناد قانون برنامه ششم توسعه و در راستای سند ملی راهبرد انرژی کشور، برنامه اجرایی طرح جامع انرژی کشور را به تصویب رساند.

تهیه ابزار تحلیلی مناسب برای تدوین راهبردهای میان‌مدت و درازمدت در توسعه بخش انرژی، سیاست‌گذاری در راستای حداکثر کردن منافع انرژی، اقتصادی و زیست‌محیطی به منظور دستیابی به توسعه پایدار و نیز مدیریت تقاضای انرژی به تفکیک حامل‌ها و بخش‌های مصرف‌کننده انرژی، از مهم‌ترین اهداف این برنامه به شمار می‌رود.

مطابق این مصوبه، وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی ایران موظفند در چارچوب برنامه اجرایی طرح جامع انرژی کشور، نسبت به انجام فعالیت‌های اجرایی مربوط، اقدام و گزارش سالانه عملکرد برنامه اجرایی خود را به سازمان برنامه‌وبودجه کشور ارسال نمایند.

هم‌چنین، سایر دستگاه‌های اجرایی موظفند برنامه‌های اجرایی خود را منطبق با تکالیف و شاخص‌های «برنامه اجرایی طرح جامع انرژی کشور» تدوین و اجرا و گزارش عملکرد سالانه خود را به سازمان برنامه‌وبودجه کشور ارسال کنند.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: هیئت دولت دستگاه های اجرایی هیئت وزیران برنامه پنج ساله ششم برنامه اجرایی طرح جامع انرژی کشور ظرفیت کاری هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۶۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد

نرسی قربان کارشناس انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین ذخایر گازی را دارا است، گفت: ایران از لحاظ تئوری می‌تواند به هاب انرژی تبدیل شود و سال‌های سال در رابطه با آن صحبت شده است زیرا ایران یکی از بزرگترین ذخایر گازی جهان را دارا است.

وی ادامه داد: ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای قرار دارد که به چندین کشور مختلف راه دارد؛ اعم از کشورهایی که گاز دارند به همین جهت همواره بر سر این موضوع بحث بوده که ایران بتواند ایران گاز را از کشورهایی نظیر ترکمنستان که گاز دارند دریافت و به ترکیه، هند و.... بدهد که به دلیل تحریم‌ها مکان پذیر نبود.

به گفته این کارشناس انرژی تولید انرژی در کشور ما کم نیست، بلکه مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاست.

وی ادامه داد: برای به تعادل رسیدن تولید و مصرف باید تولید گاز افزایش پیدا کند زیرا گاز در سبد کشور ما سهم ۷۰ درصدی دارد و اگر بخواهیم تولید گاز را افزایش دهیم که برای تولید برق و سایر مصارف را پاسخگو باشد مستلزم سرمایه گذاری بیشتر است که مقدار آن بسیار بالاست و به گفته وزیر نفت ۲۰۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری نیاز داریم.

به گفته قربان در صورتی که سرمایه گذاری صورت بگیرد باید سرمایه گذاری خارجی باشد تا پاسخگوی نیاز ما باشد.

قربان در رابطه با راهکارهای بهینه سازی مصرف، خاطر نشان کرد: راه کارهای مختلفی در این زمینه در نظر گرفته شده است که یکی از آنها قیمت گذاری است به گونه‌ای که قیمت انرژی را به جایی برسانند که صرفه‌جویی در آن بسیار جذاب شود که به علت مسائل سیاسی چنین امکانی وجود ندارد

وی ادامه داد: راه کارهای دیگری نظیر سرمایه گذاری وجود دارد و بهینه سازی به طوری که در خانه و ادارات حتی کارخانه‌ها سرمایه گذاری صورت بگیرد تا مصرف بهینه باشد و با توجه به اینکه سرمایه گذاری وجود نداشته این نوع از بهینه سازی هم میسر نشده است.

این کارشناس انرژی توضیح داد: سیاست‌های انرژی دولت مرتباً در حال تغییر است و هیچ زمان سیاست واحدی را در دولت‌ها مختلف نداشته‌ایم و همه این موارد دست به دست هم داده تا بهینه سازی به تعویق می‌افتد.

کد خبر 6090017 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی