Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه یاسوج ضمن اشاره به وضعیت بیماران کرونایی گفت: مبتلایان کرونا در استان به ۲۷۹ مورد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه در برنامه استودیو سلامت مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۱۴ هزار تست در سطح استان گفت: از روز گذشته خبرهایی در سطح استان انعکاس داده شد که امنیت و آرامش مردم را به هم می‌زد ما در دانشگاه بدون کم و کاستی واقعیت را به مردم می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انجام مرحله دوم طرح غربالگری کرونا و پیشرفت ۵۰ درصدی این مرحله گفت: نمونه‌های آزمایش را برای ازمایشگاه دکتر ضیائیان شیراز و انیستوپاستور تهران ارسال می‌کردیم و تا ۱۷ فروردین ازمایش‌های را به شیراز فرستادیم که گفتند با توجه به وضعیت قرمز استان فارس دیگر به نمونه‌ای برای شیراز نفرستیم.

وی بیان کرد: قبول کردیم که نمونه به شیراز نفرستیم اما به آنها اعلام کردیم به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نمونه‌ای که ارسال کردیم جواب بدهند که از ۱۷ تا ۲۳ فروردین هیچ جوابی به ما ندادند حتی از مسوولان ارشد استانی هم دستور داده شد که نمونه از کهگیلویه و بویراحمد دریافت نکنند که در جوابش گفتیم اگر مسئله‌ای سیاسی امنیتی ایجاد شود شما باید پاسخ دهید.

وی عنوان کرد: ۲۲ فروردین دکتر ضیائیان گفت ۵۰ میلیون به ما بدهید ما برای ۷۰۰ نمونه ازمایشگاهی ۱۹۲ میلیون به آزمایشگاه شیراز پرداخت کردیم.

وی بیان کرد: تهدیدات ما روز ۲۲ فروردین کارساز شد و دیروز به ۲۰۰ نمونه پاسخ داده شد، تا امشب جواب ۱۰۰ نمونه دیگر ارسال می‌شود و جواب نمونه‌های باقیمانده ظرف روزهای آینده ارسال می‌شود.

وی با رد هرگونه اخباری مبنی بر بدهکار بودن دانشگاه گفت: امروز ۳۶۱ نمونه دریافت کردیم که ۴۸ مورد مربوط به آزمایشگاه یاسوج که ۴ مورد مثبت شد ‌و ۱۱۳ نمونه هم مربوط به آزمایشگاه تهران

بود که از این تعداد ۶ مورد مثبت بود و از مجموعه ۲۰۰ مورد نیز ۴۶ مورد مثبت اعلام شد که در مجموعه در روز ۲۴ فروردین ۵۶ مورد مثبت گزارش شد که ۱۱ مورد مربوط به بویراحمد، ۱۴ کهگیلویه، ۲۳ مورد در باشت، ۱ مورد در چرام، ۵ مورد لنده، یک مورد گچساران و یک مورد هم دنا بوده که جمع کرونایی استان ۲۷۹ مورد است که اغلب خوشه‌های قدیم هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۲۸۵ تخت برای نقاهتگاه افراد اماده شده گفت: غیر از ۴ نفر از نقاهتگاه استقبال کردند و بقیه بعد از ترخیص از بیمارستان میگویند خودمان را در خانه قرنطینه می‌کنیم.
وی با بیان اینکه نمونهها را برای شناسایی افراد ناقل افزایش دادیم، گفت: بیمار کرونایی در ای سی یو نداریم که این نشانه شناسایی و بیماریابی به موقع است، ضمن اینکه از مردمی که جواب کرونای آنها با تاخیر اعلام شده معذرت خواهی می‌کنم اما باید بدانند ما مقصر  نبودیم.

وی با بیان اینکه ستاد کرونای استان توسط وزیر بهداشت مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند، بیان کرد: کرونا سلامت و زندگی نردم را به خطز انداخته، وضعیت این هفته استان نسبت به هفته قبل مناسبت‌تر نیست مردم بیشتر رعایت کنند و در موارد ضروری از خانه خارج نشوند اگر رعایت نکنند بیماری با شدت برمی‌گردد و اوضاع بدتر می‌شود.

وی عنوان کرد: در مرحله خطر هستیم اگر بیماری شروع به افزایش کند هم کشنده است و هم غیرقابلرکنترل که مردم احساس خطر کنند و طرح فاصله‌گذاری هوشمند را به خوبی رعایت کنند و اصناف که فعالیت خود را آغاز کردند پروتکل بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد سلامت دانشگاه یاسوج کهگیلویه و بویراحمد رعایت کنند مورد مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، شماره تلفن ۰۹۱۷۰۴۰۴۳۳۳ جهت اشتراک ویدئو‌ها و تصاویر شما مخاطبان گرامی جهت انعکاس در بسته گفتن نگین پیش بینی شده است.
نکته لازم اینکه در هنگام ضبط ویدئو حتما گوشی تلفن همراه بصورت افقی باشد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند