Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@12:45:45 GMT

آبیاری فضای سبز شرکت فولادمبارکه با پساب تصفیه شده

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۶۷۵۰

آبیاری فضای سبز شرکت فولادمبارکه با پساب تصفیه شده

مدیر مدیریت شهری و زیباسازی فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه در راستای تعهد به مسؤولیت‌های اجتماعی خود و با تأکید حداکثری مدیریت شرکت بر ارتقای محیط‌زیست، بخشی از عرصه کلی شرکت را به فضای سبز اختصاص داده است و از طریق آبیاری با پساب تصفیه شده پایداری فضای سبز شرکت را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، رامین بختیاری در تشریح دستاوردهای حوزه مدیریت شهری و زیباسازی فولاد مبارکه در سال ۹۸ اظهار کرد: داشتن فضای سبز پایدار یکی از الزامات زیست‌محیطی مراکز، شهرک‌ها و کارخانه‌های صنعتی است و آن‌ها ملزم به رعایت آن هستند، از این حیث شرکت فولاد مبارکه اقدام به اختصاص بخشی از عرصه کارخانه به فضای سبز کرده و این خود نشانگر توجه جدی این شرکت عظیم صنعتی به مسؤولیت‌های اجتماعی و الزامات زیست‌محیطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مدیریت شهری و زیباسازی فولاد مبارکه افزود: حدود ۹۹ درصد این فضای سبز شاداب تحت آبیاری قطره‌ای است و با حداقل میزان آب مصرفی، آبیاری می‌شود، ضمن اینکه بخش عمده منبع آب آبیاری، پساب بهداشتی واردشده به شرکت است.

وی افزود: نقش و اهمیت فضای سبز در چنین مراکزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که مهم‌ترین آن، ترسیب کربن و کاهش آلودگی‌های احتمالی محیط داخل و اطراف شرکت است و وجود فضای سبز پایدار در محیط شرکت و اطراف آن قطعاً باعث ایجاد زیبایی‌های بصری و چشم‌اندازهای طبیعی و لذت‌بخش برای کارکنان می‌شود و این امر خود در افزایش میزان رضایتمندی کارکنان از محیط کار و نهایتاً بهره‌وری آن‌ها نقش مؤثری خواهد داشت.

بختیاری با تأکید بر اینکه فضای سبز جنگلی در داخل و اطراف شرکت تا حد زیادی به عنوان یک بادشکن طبیعی عمل کرده و با کاهش سرعت بادهای منطقه‌ای، به میزان قابل‌توجهی باعث کاهش پراکنش ذرات گردوغبار حاصل از فعالیت‌های تولیدی در سطح شرکت خواهد شد، افزود: فضای سبز فولاد مبارکه با مساحت درخور توجهی شامل درختان سوزنی برگ کاج، سرو نقره‌ای و درختان پهن‌برگ توت و اقاقیا و نیز بخش قابل‌توجهی از گونه‌های همراه، به خوبی توانسته است نقش‌های یادشده را ایفا کند.

مدیر مدیریت شهری و زیباسازی فولاد مبارکه اهم فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری و زیباسازی فولاد مبارکه را شامل مکانیزاسیون آیتم‌های اجرایی نگهداری فضای سبز ، تکثیر بیش از ۱۰ هزار گلدان گیاه مقاوم به خشکی با توجه به محدودیت‌های تأمین آب به ویژه در فصول گرم سال جهت کاشت در باغچه‌های گل، حذف بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ متر طول، گیاه آب‌دوست برگ نو (درختچه‌های مورد) و جایگزینی آن با کاشت بیش از ۳ هزار متر طول، گیاه مقاوم به خشکی آتریپلکس در راستای حفظ شادابی و پایداری فضای سبز، پیگیری برق‌رسانی و گازرسانی به نهالستان فضای سبز به منظور کاهش مصرف سوخت‌های آلاینده هوا و افزایش راندمان گلخانه‌های فضای سبز، مدیریت کیفیت آب مصرفی فضای سبز با اجرای طرح اختلاط منابع آب متفاوت، شامل پساب بهداشتی وارده به شرکت و منابع آب زیرزمینی دانست.

وی همچنین پیگیری نصب کنتورهای هوشمند در منابع آب زیرزمینی به منظور کاهش قابل‌توجه هزینه حق النظاره صادره از طرف اداره آب شهرستان مبارکه، نگهداری مطلوب عرصه‌های فضای سبز با کمترین آسیب وارده به درختان در شرایطی که کیفیت خاک منطقه به لحاظ مواد آلی بسیار فقیر بوده و وجود یک لایه غیرقابل نفوذ کلسیتی در سطوح بالایی خاک، که مانع نفوذ ریشه به اعماق می‌شود، و همچنین کیفیت نامناسب آب به لحاظ شوری و EC بالا، شرایط نامناسب فعلی را تشدید می‌کرده است و تعریف پروژه تحقیقاتی نیازسنجی آبی قطعات فضای سبز در راستای مدیریت بهینه منابع آبی موجود به دلیل محدودیت منابع فعلی با همکاری واحد تحقیق و توسعه فولاد مبارکه را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: فولاد مبارکه فضای سبز پساب شرکت فولاد فضای سبز منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزقاسمی ظهر چهارشنبه در بازدید از تاسیسات شرکت آبفای استان ایلام اظهار کرد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اجرای طرح‌های اساسی در پایداری آب شرب را به عنوان یک اولویت اصلی مد نظر قرار داده و سعی بر این است تا با تأمین اعتبار مورد نیاز به سرعت این طرح‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های ارزشمندی در حوزه آبرسانی استان ایلام اجرا شده که نیاز است نگهداری و بهره‌برداری از این پروژه‌ها به نحو مطلوبی محقق شود.

جزقاسمی خاطرنشان‌کرد: همچنین تمهیداتی اندیشیده شده تا با حمایت‌های لازم، پروژه‌های اولویت دار این استان تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار گیرند.

محمد محمدی، مدیرعامل آبفای استان، در جریان این بازدید گفت: اولویت شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، تأمین آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار شهرها و روستاها است که انتظار می‌رود در تأمین منابع و اعتبارات مورد نیاز در این حوزه همکاری‌های لازم انجام شود.

بازدید از ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام، آبرسانی و تصفیه خانه آب شهرستان ملکشاهی، تاسیسات آبرسانی شهر مهران، پایانه برکت، سیستم پیش تصفیه فاضلاب پایانه مرزی مهران، قرارگاه و پارکینگ اربعین، چاه‌های "دشت محسن آب"مهران، و بازدید تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان، از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه بود که مدیرعامل آبفای استان توضیحات لازم در خصوص هر پروژه را در زمان بازدید اعلام نمود.

علیرضا جزقاسمی، معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در سفر دو روزه به استان ایلام به همراه مدیرعامل و معاونین آبفای استان از پروژه‌ها و تاسیسات امور آب و فاضلاب شهرهای ایلام، ملکشاهی، مهران و ایوان بازدید و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت.

کد خبر 6094299

دیگر خبرها

  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • یک سارق در مبارکه ۳۲ بار از شرکت مخابرات سرقت کرد
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد