Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصیبی گفت: تاکنون ۹۰۸ روستای استان گلستان در ۱۱ هزار و ۱۱۵ مرحله محلول پاشی و ضدعفونی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی نصیبی» امروز(یکشنبه 24 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از دی ماه سال 98 برنامه ریزی های لازم برای برگزاری 30 جشنواره فرهنگ و اقتصاد در نوروز 99 در روستاهای گلستان انجام شده بود اما شیوع کرونا اجرای این جشنواره ها را لغو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: پس از ریشه کنی بیماری کووید19 در اولین فرصت نسبت به برگزاری جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در سطح روستاهای گلستان اقدام خواهیم کرد تا ضمن افزایش نشاط اجتماعی در راستای معرفی فرهنگ و اقتصاد روستاهای استان گلستان، افزایش همدلی و همگرایی و حفظ و احیای میراث معنوی ریشه دار روستاهای گلستان در سال جهش تولید گام بردایم.

 

وی بیان کرد: با وجود آنکه در استان گلستان جمیعت روستایی با جمعیت شهری نسبتاً برابر است براساس آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان میزان شیوع بیماری کووید19 در روستاهای گلستان یک سوم شهرها بوده است.

 

نصیبی از راه اندازی کمیته سلامت در روستاها با محوریت دهیاران و با برنامه ریزی بخشداران و عضویت امام جماعت، خیرین، معتمدین، بسیج، بهورز، روحانیون و جوانان روستا خبر داد.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از ضدعفونی و محلول پاشی روستاهای استان گلستان برای پیشگیری از کرونا خبر داد و یادآور شد: تاکنون 908 روستای استان گلستان در 11 هزار و 115 مرحله محلول پاشی و ضدعفونی شده است.

 

وی بیان کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا برخی روستاها با کمبود ماسک مواجه بودند که برای رفع این مشکل کارگاه های تولید ماسک در روستاها راه اندازی شد.

 

نصیبی با بیان اینکه تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی ممنوعیت ورود به تفرجگاه های روستایی در 324 نقطه استان گلستان برقرار است، خاطرنشان کرد: دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها به همراه سایر نیروها برای غربالگری کرونا در روستاها فعالانه وارد شدند.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت روستاهای گلستان از لحاظ شیوع کرونا مناسب است، ابراز داشت: هنوز مبارزه با کرونا تمام نشده است و در صورتی که مردم خودقرنطینگی و نکات پیشگیرانه را رعایت نکنند ایجاد موج جدید شیوع ویروس کرونا دور از انتظار نیست.

 

وی از روستائیان خواست همچنان به توصیه های بهداشتی عمل کنند و از ترددهای غیرضروری بپرهیزند.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: ضدعفونی روستاها ویروس کرونا روستاهای گلستان استان گلستان محلول پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان، گفت: در سال گذشته، بیش از ۲۷۰ هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان گلستان تحویل داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابوالفضل رحیمی با اشاره به شرایط تامین آب شرب در استان اظهارداشت: در سال گذشته، بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان تحویل داده شده است.

وی درباره تامین آب شرب برای مناطق دچار تنش آبی استان اظهار کرد: در سال گذشته و به خصوص در فصل تابستان، به دلیل گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب از سوی مردم، تقاضا برای آب شرب افزایش یافته که این امر، مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از تحویل بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به تعداد 20 هزار سرویس از طریق آبرسانی سیار به روستائیان و همچنین بعضی از شهرهای دچار تنش آبی استان در  سال گذشته خبر داد و گفت: حجم آبرسانی سیار در هر ماه با توجه به میزان گرمای هوا و تعداد مناطق دچار کمبود آب، متغیر بوده و از ابتدای سال گذشته تاکنون روند صعودی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان آبرسانی سیار را یکی از راه‌های تامین آب شرب روستاهای مواجه با بحران اعلام کرد و گفت: این اقدام به ویژه در همه ایام سال در مناطقی که با کمبود آب مواجه بوده و منابع آبی جایگزین ندارند انجام می‌شود.

رحیمی با اشاره به عملکرد آبرسانی سیار شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، اظهار داشت: 257روستا و نقاط جمعیتی در کل استان با جمعیت بیش از 186هزار نفر در سال گذشته از خدمات آبرسانی سیار این شرکت استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند