Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:09:30 GMT

صنوف پرخطر در خراسان جنوبی اجازه فعالیت ندارند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۶۷۹۲

صنوف پرخطر در خراسان جنوبی اجازه فعالیت ندارند

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی افزود: بازگشایی مجدد ۱۱ دسته از صنوف که به عنوان پرخطر معرفی شده‌اند، در این مرحله هیچ موضوعیتی ندارد و صاحبان این مشاغل نمی‌توانند نسبت به بازگشایی واحد صنفی خود اقدام کنند. 

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ستاد ملی مدیریت کرونا مصوب می‌شود و لازم الاجراست تصریح کرد: براساس این سیاست‌ها، صاحبان صنوف کم‌خطر از روز ۲۳ فروردین ماه، به شرط دریافت کد تأییدیه، مجاز به بازگشایی واحد صنفی خود بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: اصناف باید با مراجعه به سایت salamat. gov. ir  کد تأییدیه و گواهی سلامت لازم را برای بازگشایی واحد صنفی خود دریافت کنند. 

وی متذکر شد: این تأییدیه که مجوز فعالیت است، باید قبل از بازگشایی واحد صنفی، دریافت و در محل آن واحد نصب شود. 

عابدی ادامه داد: بازرسان صمت، تعزیرات، بهداشت محیط و سایر دستگاه‌های ذیربط، شرایط را تحت کنترل دارند و با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد. 

وی اظهار داشت: رویه ما در استان اول تذکر بعد پلمب است با این وجود از اصناف محترم انتظار داریم به جهت حفظ سلامت مردم، تابع قانون باشند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین شرایط بهداشت فردی، محیط کار، شاغلین مجموعه و مشتریان از مهمترین مسایلی است که در هر واحد صنفی باید لحاظ شود. 

مهلت یک هفته‌ای برای مراجعه اصناف به سایت وزارت بهداشت و دریافت تأییدیه سلامت و گواهی بهداشتی ویژه بازگشایی مجدد واحدهای صنفی کم‌خطر از روز جمعه ۲۲ فروردین ماه تعیین شده و این تأیید باید قبل از بازگشایی واحد صنفی دریافت شود.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه جاری در سراسر کشور اجرا و تا ۲۰ فروردین تمدید شد.

با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا طرح فاصله‌گذاری هوشمند از روز شنبه (۲۳ فروردین) در سراسر کشور اجرا شد و در این مرحله صنوف کم‌خطر با کسب مجوز لازم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

براساس پروتکل‌های بهداشتی، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی، تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و کافی شاپ از جمله مشاغل پرخطر هستند که به دلیل تجمع افراد همچنان اجازه فعالیت را ندارند.

برچسب‌ها خود مراقبتی خراسان جنوبی اصناف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خود مراقبتی خراسان جنوبی اصناف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت خود مراقبتی خراسان جنوبی اصناف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت بازگشایی واحد صنفی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت