Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از تداوم نقض آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی برای چهارمین روز متوالی و زمین‌گیر شدن نیروهای وابسته به این ائتلاف در منطقه مرزی نجران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی را در شمال غرب یمن زمین‌گیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او شامگاه یکشنبه در توییتر نوشت که با عنایت خداوند نیروهای یمن عملیات هجومی گسترده ائتلاف سعودی در منطقه «رشاحه» واقع در منطقه نجران (هم‌مرز با عربستان سعودی) را دفع کرده‌اند؛ عملیاتی که به گفته وی، از صبح تا ظهر امروز یکشنبه ادامه داشت و مهاجمان نه تنها هیچ دستاوردی نداشتند بلکه با خسارات جانی و تجهیزاتی گسترده میدان نبرد را ترک کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که شما زیادی از نیروهای ائتلاف سعودی کشته یا زخمی شده‌اند و در بین آن‌ها سربازان سعودی نیز وجود دارند.

او در گزارشی از حجم حملات زمینی و هوایی ائتلاف سعودی به رغم آتش‌بس ادعایی و یک جانبه این ائتلاف که از پنجشنبه گذشته آغاز شده، خبر داد و گفت که ائتلاف متجاوز طی ۷۲ ساعت گذشته، ۱۲ حمله زمینی و ۱۰۰ حمله هوایی در شماری از استان‌ها اغلب در استان‌های مأرب و جوف (واقع در مرکز و شمال یمن) انجام داده است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ماه‌های گذشته بخش‌هایی از استان مأرب و کل مناطق استان جوف (هم‌مرز با عربستان) را برای اولین بار در طول پنج سال گذشته آزاد کردند.

ناظران و تحلیلگران مسائل یمن با ابراز شگفتی از این پیشروی‌ها، آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی را نه در راستای اقدام انسانی برای مقابله با شیوع کرونا که فرصتی برای بازآرایش نیروهای خود و تقویت جبهه مأرب و جوف برای اشغال دوباره می‌دانند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی آتش بس ائتلاف سعودی یحیی سریع ائتلاف سعودی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!

به گزارش همشهری آنلاین تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان)، به نقل از یک منبع آگاه از خاندان پادشاهی عربستان سعودی مدعی شد که ریاض به تل‌آویو هشدار داده، هرگونه حمله نظامی به رفح، «عادی‌سازی روابط» با عربستان سعودی را «دور می‌کند»، امری که تل‌آویو را مقابل یک «گزینه دشوار» قرار داده است.
کان گزارش داد که ریاض از طریق آمریکایی‌ها به تل‌آویو هشدار داده که حمله زمینی به رفح «خطای بزرگی» است که عادی‌سازی روابط را دور می‌کند، زیرا «در این صورت، ریاض به مانند یک دولت خائن دیده خواهد شد».
این منبع سعودی افزود که عربستان تا زمانی که یک کشور فلسطینی تشکیل نشود، نمی‌تواند با اسرائیل عادی‌سازی داشته باشد. ریاض به حکم جایگاهش در میان کشورهای اسلامی «نمی‌تواند این کارت خود را از دست بدهد».
روزنامه معاریو چندی پیش طی گزارشی نوشت که آمریکا در علن و رسانه‌ها به اسرائیل توصیه می‌کند که قبل از چاره‌اندیشی برای آوارگان رفح، به آن حمله نکند اما در جلسات خصوصی با قاطعیت بیشتر به اسرائیلی‌ها می‌گوید «اصلا وارد رفح نشوید».
یکی از مسئولان بلندپایه آمریکایی به خبرنگار روزنامه معاریو گفته «ما از اسرائیل نمی‌خواهیم که حماس را به حال خود رها کند بلکه می‌گوییم بدون نابود کردن رفح، راه‌های دیگری هم برای تحت پیگرد قرار دادن سران حماس وجود دارد».
«توماس فریدمن» ستون‌نویس مشهور «نیویورک تایمز» نیز نوشت که آمریکا در مدت اخیر سیاست حمایت از عادی‌سازی با ریاض را به عنوان یک «دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ غزه» در پیش گرفته است و به همین دلیل نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو باید بین حمله به رفح و یا مسیر نزدیکی به ریاض یکی را انتخاب کند.

کد خبر 848922 برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل عربستان

دیگر خبرها

  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم
  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • لحظه حمله موشکی حزب الله به دو ساختمان محل حضور سربازان اسرائیلی
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی