Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@20:21:03 GMT

مخالفت تروریست‌های تکفیری با تعطیلی مساجد در ادلب

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۷۴۱۳

به گزارش فارس، هرچند در شهر ادلب در شمال غرب سوریه که همچنان در اشغال تروریست‌هاست، مورد مبتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است؛ اما منابع محلی از مخالفت گروههای تکفیری مسلط بر این شهر با تعطیلی مساجد و نمازهای جمعه خبر می‌دهند.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، رهبران گروههای تروریستی اعلام کرده‌اند که این اقدام بدعت و از بین بردن شعائر الهی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیلات موسوم به «دولت نجات» که امور اداری شهر ادلب و مناطق تحت اشغال تروریست‌ها را بر عهده دارد در تاریخ ۱۴ فروردین اعلام کرد که به مدت دو هفته نماز جمعه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل است.

پس از آن «جمال زینیه» معروف به «ابومالک التلی» از مفتیان معروف جبهة النصره در بیانیه‌ای مدعی شد در حالیکه هنوز فعالیت در بازار و خیابان‌ها صورت می‌گیرد. تعطیلی نماز جمعه حرام و عدم تعظیم شعائر الهی است.

پس از وی «ابویقظان المصری» دیگر مفتی تکفیری در کانال تلگرامی خود نوشت که تعطیلی مساجد به هر دلیلی که باشد، ممنوع است و مسجد جایی است که در آن فتواها صادر و مردم ارشاد می‌شوند و به هیچ جه نباید بسته شود.

 مخالفت با تعطیلی مساجد صرفا به مفتیان تکفیری محدود نشده و هواداران آن‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی به مخالفت با این تصمیم پرداخته‌اند.

«محمد سالم قاسم» مدیر روابط عمومی تشکیلات موسوم به «دوولت نجات» در این خصوص به عنب بلدی گفت که باز بودن برخی مغازه‌ها برای پاسخ به مایحتاج روزانه مردم است؛ اما نماز را می‌توان در خانه نیز به جا آورد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تعطیلی مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه

دریافت 254 MB کد خبر 6096689

دیگر خبرها

  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو