Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- برخی از کشور‌هایی که اقدام به از سرگیری فعالیت‌های عمومی کرده اند، این کار را پس از مهار ویروس جدید کرونا و به صورت مرحله‌ای انجام داده اند تا از شیوع دوباره بیماری میان شهروندان خود جلوگیری کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا،گروهی از متخصصان چینی که برای ارائه مشورت به اروپا سفر کرده‌اند، تاکید کردند که قرنطینه کارآمد همه بیماران مبتلا به ویروس کرونا حتی آنهایی را نیز که دارای علائم خفیف هستند باید در بربگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گروه متخصصان چینی که در حال حاضر در ایتالیا به سر می‌برند با ارائه تجربه خود از قرنطینه شهر ووهان چین(خاستگاه ویروس کرونا) توضیح دادند که آنها نیز در آغاز اجرای طرح قرنطینه، دچار این خطا شدند که با هدف کاهش فشار بر سیستم بهداشت و درمان شهر ووهان تنها بیماران با شرایط حاد را بستری کردند و به سایر مبتلایان که علائم خفیفی داشتند، اجازه دادند که در خانه تحت مراقبت قرار گیرند.
لیانگ زونگ، رئیس بخش تنفسی بیمارستان دانشگاه سیچوان که یکی از اعضاء این گروه است، یاد آور شد که در آن زمان به خوبی درک نشده بود که افرادی که دچار شرایط حاد بیماری نشده‌اند، چقدر می‌توانند ناقل باشند اما اکنون مطمئن هستیم که افراد دارای علائم خفیف وقتی در خانه می‌مانند نه تنها اعضاء خانواده خود را آلوده می‌کنند بلکه چون اجازه خروج از منزل در شرایط اضطراری را دارند، ویروس را به راحتی به سایرین هم منتقل می‌کنند.
متخصصان چینی توضیح دادند، وقتی مشخص شد که 80 درصد موارد ابتلای جدید توسط افراد بیمار قرنطینه شده در خانه ایجاد شده، از اوایل فوریه گذشته شروع به قرنطینه كردن همه موارد ابتلای خفیف در بیمارستانهای مجهز و ورزشگاه‌های شهر ووهان کرده اند، اقدامی كه به كاهش چشمگیر انتشار ویروس منجر شد؛ به طوری که شیب صعودی مبتلایان که از دسامبر گذشته آغاز شده بود بالاخره در مارس به سمت صفر میل کرد.
ویروس کرونا تاکنون بیش از 785 هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده که از میان آنها افزون بر 37 هزار تن جان خود را از دست داده‌اند. بسیاری از کشورهای درگیر بیماری کووید 19 از جمله ایران محدودیت‌های عمومی را به اجرا گذاشته‌اند و برخی نیز همچون فرانسه و ایتالیا قرنطینه حداکثری مردم را با هدف کاهش ارتباطات اجتماعی آغاز کرده‌اند ولی در اکثر این کشورها همچنان به بیماران دارای علائم خفیف بیماری توصیه می‌شود که برای طی دوران بهبود در خانه بمانند و از مراجعه به مراکز پزشکی امتناع کنند؛ روشی که به باور متخصصان چینی ناکارآمد است.
متخصصان چینی توضیح دادند، وقتی مشخص شد که 80 درصد موارد ابتلای جدید توسط افراد بیمار قرنطینه شده در خانه ایجاد شده، از اوایل فوریه گذشته شروع به قرنطینه كردن همه موارد ابتلای خفیف در بیمارستانهای مجهز و ورزشگاه‌های شهر ووهان کرده اند، اقدامی كه به كاهش چشمگیر انتشار ویروس منجر شد؛ به طوری که شیب صعودی مبتلایان که از دسامبر گذشته آغاز شده بود بالاخره در مارس به سمت صفر میل کرد.
ویروس کرونا تاکنون بیش از 785 هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده که از میان آنها افزون بر 37 هزار تن جان خود را از دست داده‌اند. بسیاری از کشورهای درگیر بیماری کووید 19 از جمله ایران محدودیت‌های عمومی را به اجرا گذاشته‌اند و برخی نیز همچون فرانسه و ایتالیا قرنطینه حداکثری مردم را با هدف کاهش ارتباطات اجتماعی آغاز کرده‌اند ولی در اکثر این کشورها همچنان به بیماران دارای علائم خفیف بیماری توصیه می‌شود که برای طی دوران بهبود در خانه بمانند و از مراجعه به مراکز پزشکی امتناع کنند؛ روشی که به باور متخصصان چینی ناکارآمد است.



 دانمارک
دانمارک گفته است، چنانچه موارد ابتلا به ویروس کرونا با ثبات باقی بماند، از 15 آوریل کودکستان‌ها را بازگشایی خواهد کرد. اما به گفته سی ان ان، زندگی در آنجا، با عادی شدن فاصله دارد. دولت اعلام کرده که بسیاری محدودیت‌ها پابرجا باقی خواهند ماند و رفع آن‌ها ممکن است مرحله بندی شود. منع تجمعات بیش از 10 نفر تا 10 ماه مه تمدید شده است. همچنین، همه خدمات کلیسا، سینما‌ها و مراکز خرید همچنان تعطیل باقی خواهند ماند. افزون بر این، همه جشنواره‌ها و تجمعات بزرگ تا ماه آگوست تعطیل خواهند بود و مرز‌های کشور نیز مسدود باقی خواهند ماند. میته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک گفته است کشورش باید گام‌های محتاطانه‌ای بردارد. دانمارک از اولین کشور‌های اروپایی بود که 13 مارس مرزهایش را بست. در همان هفته، مدارس، کافی شاپ ها، فروشگاه ها، تجمعات بیش از 10 نفر و ملاقات بیمارستان‌ها تعطیل شدند. نخست وزیر دانمارک گفته تنها دلیل اینکه دانمارک به سرنوشت هولناک ایتالیا و آمریکا دچار نشد، این بود که دانمارک سریعا اقدام کرد.

جمهوری چک
جمهوری چک نیز سریعا برای اعمال محدودیت‌ها اقدام کرده بود. تجمعات بزرگ را ممنوع و کسب و کار‌های غیرضروری را تعطیل کرد و در 12 مارس وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد. همچنین از بیش از 10 میلیون نفر خواست که ماسک بپوشند. این اقدامات حالا نتیجه می‌دهند. روز دوشنبه، دولت چک اعلام کرده که از هفته جاری رفع محدودیت‌های کرونایی را آغاز خواهد کرد. روز جمعه، کسب و کار‌هایی نظیر ساخت و ساز، مغازه‌های سخت افزار، مغازه‌های دوچرخه فروشی و مراکز تعمیر اجازه بازگشایی یافتند. ورزش‌های فردی هم به طور محدود از سر گرفته شد. فقط دو نفر می‌توانند از یک مکان استفاده کنند.

اتریش
اتریش نیز رویکرد گام به گام رفع محدودیت‌ها را در پیش گرفته است. سباستین کورتز، صدر اعظم اتریش، گفته بعد از عید پاک، کشورش برای بازگشایی آماده می‌شود. از 14 آوریل فعالیت فروشگاه‌های کوچک، مغازه‌های سخت افزار فروشی و دیگر کسب و کار‌های کوچک از سر گرفته خواهد شد. با این حال، اتریش از شهروندانش خواست که موقع رفتن به سوپرمارکت یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی ماسک بپوشند. تعداد کل موارد ابتلا به کرونا در اتریش به بیش از 12 هزار نفر رسید.

نروژ
از میان کشور‌های اروپایی، نروژ رویکرد متفاوتی در پیش گرفته و بازگشایی مدارس را در اولویت گذاشته است. از 20 آوریل، محدودیت‌ها در نروژ کاهش خواهد یافت. در این تاریخ، کودکستان‌ها مجددا فعالیت خود از سر خواهند گرفت. سپس یک هفته بعد، مدارس برای دانش آموزان کلاس اول تا چهارم باز خواهد شد. ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ، با 
بیان اینکه ویروس در کشورش تحت کنترل قرار گرفته است، اعلام کرد که محدودیت‌ها را کم کم رفع خواهد کرد.


انگلیس
 دانشمندان، کارشناسان و جامعه پزشکی انگلیس معتقدند که سیاست‌های جدید دولت بوریس جانسون برای مقابله با ویروس کرونا، با توجه به آمار فزاینده ابتلا، و مرگ و میر بر اثر این ویروس هماهنگ نیست.
البته کارشناسانی هستند که معتقدند رویکرد دولت متوازن و معقول است اما بیشتر آنها بر این باورند که دولت باید سیاست‌های شدیدتری را به اجرا گذاشته تا مانع شیوع بیشتر این ویروس شود .
بوریس جانسون دیروز پس از جلسه اضطراری دولت درباره نحوه مقابله با کرونا در انگلیس اذعان داشت که این ویروس فجیع‌ترین بحران بهداشت عمومی در یک نسل است. وی افزود که دولت از سیاست مهار کرونا عبور کرده و وارد مرحله کاهش سرعت شیوع این ویروس شده است.
نخست وزیر انگلیس از افرادی که علائم ویروس کرونا را مشاهده می‌کنند خواست تا دست کم 7 روز خود را در خانه قرنطینه کنند. وی اعلام کرد که تمام اردوهای مدارس لغو می‌شود اما بر خلاف برخی کشورهای اروپایی مدارس را تعطیل نکرد.
پروفسور جیمی ویتوورث از مدرسه بهداشت و طب مناطق گرمسیر گفت: بر اساس شواهد سایر کشورها، واقعی‌ترین رویکرد این است که گردهمایی‌ها و اجتماعات عمومی لغو شود، لذا تعجب می‌کنم که هنوز سیاست قوی تری در این مقطع استفاده نشده است. 
جاناتان بل از دانشگاه ناتینگهام هم هشدار داد که سیاست دولت مبنی بر قرنطینه کردن افراد، چنگی به دل نمی‌زند. او با بیان اینکه علائم کرونا شبیه به سرما خوردگی است تصریح کرد که بر اساس سیاست دولت، افرادی که به طور بالقوه می‌توانند این ویروس را منتقل کنند، خود را قرنطینه نخواهند کرد.
جرمی هانت وزیر اسبق بهداشت انگلیس دیشب (پنجشنبه 22 اسفند) در گفت وگو با شبکه بی‌بی‌سی، شیوع کرونا را وضعیت اضطرار ملی توصیف و از سیاست کند دولت ابراز تعجب کرد.
او گفت که انگلیس تنها چهار هفته تا وضعیت ایتالیا فاصله دارد که بر اثر شیوع کرونا، کل کشور را قرنطینه کرد  .
با این حال پاتریک والانس مشاور عالی امور پزشکی دولت انگلیس می گوید که تصمیم دولت بر اساس مشورت با کارشناسان برجسته در امور اپیدمیولوژی ، مدل سازی ریاضی ، ویروس شناسی و پزشکی است.
وی عنوان کرد که سیاست انگلیس به معنای اشتباه بودن سیاست سایر کشورها نیست و بیشتر تدابیر پیش‌بینی شده برای رسیدن به یک هدف یعنی جلوگیری از شیوع کرونا است.
تاکنون 590 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و 10 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
رسانه‌ها امروز گزارش دادند که 11 نماینده پارلمان انگلیس از ترس ابتلا به کرونا خود را قرنطینه کرده‌اند. همچنین نتیجه آزمایش کرونا بازیکن سرشناس باشگاه چلسی و یک راننده مترو لندن مثبت اعلام شده است.
پاتریک والانس دیروز اذعان داشت که ارقام واقعی ابتلا به کرونا در انگلیس بیش از اعداد منتشر شده است. او پیش‌بینی کرد که بین 5 تا 10 هزار انگلیسی به این ویروس مبتلا هستند.
پروفسور کریس ویتی عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس هم پیش بینی کرده که حدود 80 درصد مردم به کرونا مبتلا خواهند شد. او هفته گذشته توصیه کرد که دولت باید وارد مرحله دوم مقابله با کرونا شود.
تاکنون شماری از کشورهای اروپایی در پی شناسایی و اعلام ویروس کرونا به عنوان یک پدیده پاندمی (همه گیر)  مدارس و تجمعات بیش از 500 نفر را لغو کرده‌اند. 
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه گذشته اعلام کرد که ویروس کرونا پاندمی (همه گیر) شده است.
شیوع این ویروس از ماه دسامبر 2019 (دی‌ماه) از استان هوبی چین آغاز شد و تاکنون بیش از 118 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است. تاکنون بیش از 4 هزار نفر در سراسر جهان جان خود را براثر ابتلا به این ویروس از دست داده و بیش از 67 هزار نفر بهبود یافته‌اند

 
ایتالیا
در روزهای اخیر، ایتالیا مناطق شمالی خود از جمله ونیز و میلان  یعنی قلب های اقتصادی خود را در قرنطینه قرار داده است. این قرنطینه حداقل به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت تا یکی از بزرگترین مناطق شیوع بیماری در اروپا را پوشش دهد. در سرتاسر این کشور، تمامی مراسم‌ها و گردهمایی‌ها ممنوع شده‌اند. نخست وزیر ایتالیا در یک نشست خبری فوری در نیمه شب، «وضعیت اضطراری» را برای این کشور اعلام کرد. 
 برخی از مسئولان محلی، دستورالعمل هایی را برای مقابله با این بحران اعلام نمودند و برخی دیگر از نبود برنامه منسجم توسط دولت گلایه داشتند. اما دولت ایتالیا اعلام کرد گزینه های چندانی برای مقابله با بحران وجود ندارد و وضعیت بسیار وخیم است. اما با وجود این اقدامات در عرض 24 ساعت، چندصد نفر به این بیماری مبتلا شدند و با اینکه بیشتر مناطق شمال ایتالیا قرنطینه شده است، نه تنها آمار مبتلایان یک رشد سریع را در پیش گرفته بلکه تا امروز میزان مرگ‌ومیر مردم بر اثر کرونا از چین هم پیشی گرفته است. مقامات برخی از کشورهای اروپایی، ایتالیا را به‌عنوان مدلی شکست‌خورده مثال می‌زنند و بر اساس آن با قرنطینه مخالفت می‌کنند.

هند
شیوع ویروس کرونا و نبود امکانات مالی در کنار  کمبود در  زیرساختار  بهداشتی و درمانی باعث شد تا اکثر کشورهای درگیر با ویروس کرونا  اقدام به قرنطینه در سطح برخی مناطق، و حتی  در برخی کشورها، قرنطینه سراسری کنند. قرنظیه در کشورهای عمده مصرف کننده انرژی مانند هند و چین، خبر خوبی برای بازار انرژی نیست. شیوع ویروس کرونا و قرنطینه در این کشورها و بقیه کشورهای عمده مصرف کننده، تاثیر مستقیمی بر میزان تقاضای انرژی دارد. قرنطینه در این کشورها  به معنای کاهش رفت و آمد در شهرها و کاهش میزان استفاده مردم از خودروهای شخصی و سیتسم حمل و نقل عمومی  و نیز خطوط هوایی است. 
تنوع بخشی به منابع انرژی در کنار افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر  و انرژی هسته‌ای، محورهای اساسی سیاست ملی انرژی هند را تشکیل می‌دهد. اقتصاد رو به رشد هند، نیازمند تامین انرژی مورد نیاز ار منابع مطمئن است. این کشور به همراه چین دو مصرف کننده عمده انرژی جهان هستند. بر اساس گزارش بیزنس پلتفرم که اواخر سال گدشته میلادی منتشر شد، پیش بینی می‌شود که تا سال 2030 چین  شاهد بیشترین رشد تقاضای انرژی را در جهان خواهد بود، و  در پایان افق چشم انداز 2035 هند در میزان  مصرف انرژی از چین پیشی خواهد گرفت.
تا روز 17 مارس، دهلی نو از شناسایی 126 مورد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ سه نفر خبر داده بود، و تا آن تاریخ از حدود 6 هزار نفر آزمایش کرونا گرفته شده بود.  با گذشت چند روز  و  بر اساس آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت هند، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به بالای 500 نفر رسید. در این بین، 11 نفر  از بیماران  مبتلا به ویروس کرونا  جان خود را از دست دادند. با شیوع ویروس کرونا در این کشور، دولت هند در مرحله اول تصمیم به تعطیلی  تاج‌محل و کلیه موزه‌ها و مراکز گردشگری گرفت.  این مراکز تا روز 31 مارس تعطیل شدند و با توجه به افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا ،نارندرا مودی، نخست وزیر هند، روز سه شنبه 24 مارس  طی پیامی تلوزیونی دستور قرنطینه سراسری در این کشور را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر کرد.  
مودی در پیام خود به مردم هند گفت: «اگر شما در این 21 روز قرنطینه را اجرایی نکنید، ممکن است خانواده شما تا 21 سال آینده با مشکل مواجه باشد و تعدادی از خانواده‌ها کاملا نابود خواهند شد.» براساس قانون اساسی هند مصوب 1987، افرادی که قوانین مربوط به شیوع بیماری واگیردار را نقض کنند به شش ماه زندان و پرداخت 15 دلار جریمه محکوم می‌شوند. دهلی نو  تمام رفت‌وآمدهای شهری، بین شهری و بین‌المللی، از جمله حرکت اتوبوس‌ها، قطارها و پرواز هواپیماها را متوقف کرد.
با آن که چین منشا ویروس کرونا است، اما این کشور در ابتدا قرنطینه منطقه ووهان را در دستور کار قرار داد. با توجه به تجربه بقیه کشورهای درگیر با ویروس کرونا و تاثیر تدریجی ویروس کرونا بر اقتصاد و جامعه، دولت هند تصمیم به قرنطینه سراسری این کشور با جمعیت بیش از 1.3 میلیارد نفر  گرفت. امکانات و زیرساختار درمانی هند قابل قیاس با کره جنوبی نیست  که بتواند جوابگوی بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشد. با توجه به مشکلات زیرساختاری هند، قرنطینه سراسری تصمیم منطقی دولت این کشور برای کاهش تاثیر ویروس کرونا بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایران اروپا مبتلا به ویروس کرونا دارای علائم خفیف جان خود را از دست شیوع ویروس کرونا قرنطینه سراسری کشورهای درگیر سراسر جهان ویروس کرونا تاکنون بیش موارد ابتلای متخصصان چینی موارد ابتلا دست داده محدودیت ها شهر ووهان نخست وزیر هزار نفر داده اند پیش بینی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان

ماه هوای پاک، هر سال از ابتدای می آغاز می‌شود و در طول یک ماه تلاش‌ها برای کاهش آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند. استرالیا، استونی، فنلاند، ایسلند و نیوزلند دارای پاک‌ترین هوا و چاد، عراق، پاکستان، بحرین، بنگلادش و هند نیز کشورهایی با آلوده‌ترین هوا در جهان هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هوای پاک هیچ‌گونه آلاینده مضری ندارد و مردم می‌توانند با صرف زمان و تلاش، کمک قابل‌توجهی به پاک‌تر شدن هوای داخل و خارج خانه‌هایشان کنند. سردرد، سرفه و بیماری‌های تنفسی مانند آسم ناشی از هوای کثیف است و تنفس آلودگی هوا می‌تواند باعث آلرژی، حملات قلبی، سرطان و سکته شود. ماه هوای پاک جشن مهمی است که مردم را تشویق می‌کند تا سیاره را برای نسل‌های آینده سبزتر، سالم‌تر و قابل زندگی‌تر کنند.

تاریخچه ماه هوای پاک

ماه هوای پاک که هر سال در ماه می برگزار می‌شود، نخستین بار به‌عنوان یک رویداد یک‌هفته‌ای در سال ۱۹۷۲ آغاز شد و در سال ۱۹۹۴ به یک رویداد یک‌ماهه تبدیل شد. در این ماه کمپین‌های آگاه‌سازی ماه هوای پاک با هدف آموزش همگانی در مورد تأثیر آلاینده‌های هوا و اهمیت هوای پاک برای زندگی سالم تشکیل می‌شود. مصوبه هوای پاک در سال ۱۹۷۰ با هدف بهبود سلامت انسان و محیط زیست تدوین و امضا شد. مراسم هوای پاک مردم را تشویق می‌کند تا اقداماتی را برای بهبود کیفیت هوا، هم در سطح محلی و هم در سطح جهانی انجام دهند. پیشرفت‌هایی که کمپین‌ها برای پالایش هوا در ۴۰ سال گذشته به دست آورده‌اند، در ماه هوای پاک جشن گرفته می‌شود.

عواقب آلودگی هوا

تنفس ذرات آلودگی در هوا به مرور باعث سردرد، بیماری‌های تنفسی مانند آسم، آلرژی، ناراحتی‌های ریوی، حملات قلبی و سرطان می‌شود. کیفیت نامناسب هوا، علاوه بر خطراتی که برای سلامت جسمی دارد، می‌تواند با پایین آوردن سطح رفاه اجتماعی و روانی، عواقب جدی بر سلامت روان افراد داشته باشد. به همین دلیل ماه هوای پاک، مردم را از تأثیر فعالیت‌های روزانه بر کیفیت هوای محیط آگاه می‌کند و در روزهای خاص مانند روز دوچرخه‌سواری تا محل کار و روز اشتراک‌گذاری خودرو آنها را به ترویج فعالیت‌های پایدار تشویق می‌کند. همچنین در این ماه آموزش‌های گوناگونی برگزار می‌شود درباره اقداماتی که هر فرد می‌تواند در سطح فردی و اجتماعی برای بهبود کیفیت هوا انجام دهد.

نکاتی در مورد هوا

هوا فقط گاز نیست بلکه حاوی ذرات جامد ریزی به نام آئروسل است. هوا با انتقال ارتعاشات صدا به پروسه شنیدن صوت کمک می‌کند. وسایل نقلیه بزرگترین آلاینده‌های هوا هستند که مونوکسید کربن، اکسید نیتروژن، هیدروکربن‌ها و سایر سموم را در هوا منتشر می‌کنند. هوا به جنگل‌کاری کمک می‌کند، وزش باد دانه‌ها را به نقاط مختلف می‌برد و باعث رشد گیاهان جدید می‌شود.

پاک‌ترین کشورهای جهان

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که رعایت نکردن استاندارد بین‌المللی کیفیت هوا موجب آلودگی‌های مرگبار به‌ویژه در مکان‌هایی می‌شود که افزایش فعالیت‌های اقتصادی و دود سمی آتش‌سوزی‌ها تأثیر مهمی در کیفیت هوا دارند. از ۱۳۴ کشور و منطقه مورد بررسی در این گزارش، تنها هفت کشور شامل استرالیا، استونی، فنلاند، گرنادا، ایسلند، موریس و نیوزلند محدودیت دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی (WHO) را برای ذرات ریز معلق در هوا که توسط خودروها، کامیون‌ها و فرایندهای صنعتی دفع می‌شوند، رعایت می‌کنند.

آلوده‌ترین کشورهای جهان

چاد، عراق، پاکستان، بحرین، بنگلادش، بورکینافاسو، کویت، هند، مصر و تاجیکستان به عنوان آلوده‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شوند.

کد خبر 749691

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟