Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشاورزان مازندران خود برای خزانه‌گیری و نشا در شالیزارها آماده می‌کنیم شاهد به پرواز درآمدن هزینه نشاکاری هستیم که حتی تا به 250هزار تومان نیز شنیده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، درحالی که کشاورزان مازندران خود برای خزانه‌گیری و نشا در شالیزارها آماده می‌کنند شاهد به پرواز درآمدن هزینه نشاکاری هستیم که حتی تا به ۲۵۰ هزار تومان نیز شنیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمانی‌که بحث شیوع ویروس کرونا مطرح شد از سوی مسؤولان کشاورزی به شالیکاران توصیه شده که به سمت مکانیزه کردن سوق یابند ولی باید این مهم را باور کنیم در برخی از اراضی شرایط به‌گونه‌ای است که ماشین‌آلات امکان تردد ندارند و همچنین برخی از افراد مسن به نشای سنتی اعتقاد دارند.

 

شالیکاران همه ساله با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند گویی دردسرهای کشاورزان تمامی ندارد و کرونا هم بر مشکلات پیش روی آنان افزوده است.

نرخ عجیب و غریب نشا به گوش رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز رسیده و در این‌باره به خبرنگار فارس، اظهار کرد: در کنار مسائلی از جمله تورم و مشکلات اقتصادی کرونا و بحث فاصله‌گذاری اجتماعی در افزایش نرخ نشا بی‌تاثیر نبوده است.

 

عزیزالله شهیدی‌فر افزود:کشاورزان به دلیل نگرانی ناشی از فقدان کارگر اقدام به نوبت‌گیری از سرکارگرها می‌کنند و سرکارگرها نیز از این موقعیت سوء استفاده کرده و قیمت‌ها را بالا می‌برند تا بر روی نرخ دستمزدهای مصوب تاثیر بگذارند. 

وی اضافه کرد: در زمینه حل این مشکل تاکید ما به شالیکاران این است که امسال به سمت مکانیزه کرده پیش روند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پیش‌بینی ما است است امسال با افزایش ۵۰ درصدی ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به‌صورت مکانیزه نشاکاری شود.

 

این مسؤول با اعلام اینکه زیرساخت‌های لازم را برای نشاکاری مکانیزه در سطح شالیزارهای مازندران فراهم کردیم، تصریح کرد: این امر به بحث کاهش نرخ نشا کمک می‌کند.

شهیدی‌فر یادآور شد: باتوجه به اینکه نشاکاری نیز از روزهای آینده تا اوایل خرداد ادامه دارد باتوجه به فاصله زمانی دغدغه افزایش نرخ از بین خواهد رفت.

وی در پایان گفت: قرار شد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نظام صنفی نرخ نشاکاری را اعلام کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شالیکاری شالیزار کرونا مازندران نرخ نشا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • دردسر جدید بارسلونا: ویتور روکه قربانی مسائل مالی می‌شود؟
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • «اراک» دردسر بزرگ سرمربی پرسپولیس
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد