Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@07:02:54 GMT

کرایه هایی که بازهم گرانتر شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۸۴۲۴

با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تمام دستگاه‌ها به نحوی سعی در اجرای موثر آن داشتند،به گونه‌ای که حتی در اجرای این طرح اشکال تازه‌ای از تصمیم مدیریت شهری نیز مشاهده شد.

اخبار اجتماعی- مدیریت شهری پایتخت با در اختیار داشتن زیرساخت‌ها و ایده‌های تازه به هر شکل ممکن به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری بود و از تمام ظرفیت خود و زیر مجموعه تحت مدیریت خود استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

​یکی از بخش‌هایی که در شهرداری تهران طرح فاصله گذاری به اجرا در آمد ناوگان حمل و نقل عمومی بود به گونه‌ای که مدیریت شهری در مترو و اتوبوس با نصب علائم و نشانه گذاری بر روی صندلی‌ها تلاش کرد تا با اجرای طرح فاصله گذاری به منظور قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا کمک کند.

یکی از بخش‌های حمل و نقل عمومی ناوگان تاکسیرانی شهرداری تهران است که با تصمیم ستاد مقابله با کرونا تلاش کرد فاصله گذاری اجتماعی را به اجرا درآورد و این سازمان در اولین گام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اقدام به پارتیشن بندی و جداسازی صندلی راننده تاکسی از دیگر مسافران کرد که این عمل از سوی شهرداری تهران با به کارگیری چند متر پلاستیک به اجرا درآمد.

در کنار این اقدام مدیرعامل سازمان تاکسیرانی به منظور اجرای بهتر  فاصله گذاری اجتماعی، سوار شدن سه مسافر در صندلی عقب تاکسی را خبر داد که این اقدام را نیمه سنگین در جهت قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

با توجه به تصمیم‌گیری درباره ساز و کار اجرای این طرح پرسش‌های متفاوتی در ذهن ایجاد شد که به چه شکل می‌توان این دسته از طرح‌ها را به اجرا درآورد و مهم‌ترین پرسش این بود که با توجه به کاهش میزان تقاضا برای ناوگان تاکسیرانی رانندگان چگونه می‌خواهند ضرر و زیان سفر درون شهری با یک مسافر کمتر را جبران کنند.

مدیرعامل سازمان نظارت تاکسیرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال با اشاره به این نکته که اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در ناوگان تاکسیرانی موقت است،گفت: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا تنها تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه این طرح اجرا می‌شود که موقتی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران افزود: طرح فاصله‌گذاری در ناوگان تاکسیرانی تنها با مصوبه ستاد مقابله با کرونا ادامه پیدا می‌کند.

اما در کنار چرایی این تصمیم‌گیری مهم‌ترین پرسش ساز و کار جبران زیان مالی یک مسافر کمتر تاکسی که مدیرعامل تاکسیرانی در جواب کوتاه خواهان این شد که به موضوع کرایه ورود نشود.

در کنار این پرسش مهم که بی جواب ماند چگونگی اجرای طرح فاصله گذاری در تاکسی ‌های ون نیز پرسش دیگری بود که آن هم از سوی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران بی‌پاسخ ماند.

با شروع اولین روز کاری پس از ابلاغ ممنوعیت سوار کردن ۳ مسافر در صندلی عقب تاکسی بازدید‌های میدانی از وضعیت ناوگان تاکسیرانی ما را با شکل جدید مدیریت شهرداری تهران آشنا کرد.

یکی از اقدام‌های تامل برانگیز در ناوگان تاکسیرانی نصب کاغذ‌هایی بر روی داشبورد خودرو‌ها بود که بر روی آن رانندگان با اشاره به تصمیم تاکسیرانی برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قانونگذاری تازه کرده بودند و کرایه یک مسافر کمتر را بین ۳ مسافر دیگر تقسیم کرده و کرایه فراتر از نرخ مصوب از آن‌ها اخذ می‌کنند.

در یکی دیگر از پایانه‌های تاکسی پایتخت مشاهده شد که رانندگان ناوگان تاکسیرانی بدون تکمیل ظرفیت (مسافرگیری۴ نفر) حرکت نمی‌کردند و این اقدام رانندگان در مقابل چشمان مسئولان خطوط و بازرسی تاکسیرانی انجام می‌شد.

با تماسی دیگر با مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران پیگیر پاسخ این دو شکل اقدام رانندگان و ناظران خطوط تاکسیرانی شدیم که قنادان در پاسخ گفت: باید بدانیم رانندگان تاکسی از جمله اقشاری هستند که در شرایط کرونایی به دلیل کاهش مسافر منصرف شده اند.

حال نگاهی به اقدام مدیریت شهری می‌کنیم که چگونه در مسیر منافع تاکسیرانان اقدام کرده است.

یکی از اقدام‌های مدیریت شهری افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه ناوگان تاکسیرانی در سال ۹۸ بود که با مصوبه شورای شهر تهران انجام شد و آمادگی شهرداری تهران به حدی بود که پس از مصوبه آن روز شورای شهر تهران برچسب‌های نرخ جدید کرایه تاکسی با اعمال افزایش ۱۱ درصدی بین رانندگان توزیع شد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌داد که بازهم رانندگان ناوگان تاکسیرانی به افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه قانع نبودند و در برخی مسیر‌ها افزایش نرخ کرایه بیش از ۲۵ درصد اعمال شده است.

شیوع ویروس کرونا بستری شد برای اعمال کرایه‌های بیشتر از مسافرانی که چاره‌ای جز استفاده از تاکسی ندارند و علت نیز این است که خطوط مترو و اتوبوس به بسیاری از معابر فرعی دسترسی ندارد.

مدیران شهری در حالی صحبت از ضرر و زیان رانندگان ناوگان تاکسیرانی می‌کنند که بیشتر مشاغل با ضرر و زیان مواجه شدند و حتی به اندازه رانندگان تاکسی نیز این اختیار را ندارند که بر سر کسب و کار خود حاضر شوند.

به نظر می‌رسد مدیران شهری تصمیم گیر در حوزه حمل و نقل برای ساعتی باید از پشت میز و صندلی مدیریت خود بلند شوند و به شکل میدانی بازدیدی از شکل جدید تصمیم‌گیری‌های خود داشته باشند و به جای استفاده از فضای مجازی جهت اطلاع رسانی با اصحاب رسانه که حلقه ارتباطی مردم با مسئولان هستند صادقانه‌تر صحبت کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی طرح فاصله گذاری در تاکسی شهرداری تهران شورای شهر تهران تاکسیرانی کرایه حمل و نقل عمومی کسب و کار ویروس کرایه تاکسی سازمان تاکسیرانی تاکسیرانی شهرداری تهران اجرای طرح فاصله گذاری فاصله گذاری اجتماعی سازمان تاکسیرانی ناوگان تاکسیرانی مدیرعامل سازمان مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران از شناسایی و ارسال پرونده راننده تاکسی متخلف به هیات انضباطی خبر داد.
 
به گزارش ایسنا؛ بهنام پاکزاد در واکنش به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمل بار نامتعارف از سوی یک دستگاه تاکسی، اظهار کرد: در چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک تاکسی اقدام به حمل بار کرده و یک نفر هم روی سقف خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.
 
وی با بیان این‌که بلافاصله بعد از رویت این فیلم که در تونل امیرکبیر ثبت شده بود، راننده متخلف شناسایی شد، تصریح کرد: راننده ضمن پذیرفتن اشتباه از این اقدام اظهار پیشیمانی کرده است.
 
سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه راننده متخلف به هیات انضباطی معرفی شد، گفت: طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  •  واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند