Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@12:35:39 GMT

همه آنچه نشاکاران شمالی باید بدانند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۸۴۶۱

همه آنچه نشاکاران شمالی باید بدانند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای حفظ سلامت شالیکاران با توجه به آغاز فصل نشا و امکان تردد انسان، دام، حیوانات، طیور و پرندگان آلوده و ناقل بیماری در سطح شالیزار‌ها برای مقابله با ویروس کرونا اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه‌ای را به شرح زیر به کشاورزان توصیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در صورت رعایت فاصله مناسب هیچگونه مشکلی برای کشاورزان و کارگران ایجاد نخواهد شد رعایت فاصله ایمنی حداقل یک متر و نیم میان کارگران و نشاکاران حین کار و استراحت در مزرعه الزامی است.

کارگران سعی کنند در هنگام نشاکاری دست هایشان را به صورت و مخاطات نزنند و پس از نشاکاری دست و صورتشان را خوب شست و شو دهند.

از خوردن و آشامیدن در مزرعه بدون دسترسی به آب و مواد شوینده خودداری کنید.

همراه داشتن آب و صابون برای شستشوی دست‌ها به هنگام استراحت یا صرف غذا در مزرعه ضروری است.

در مزرعه به هیچ عنوان از لیوان و ظرف مشترک برای شرب و خوردن غذا استفاده نکنید.

از آب چاه یا آب زمین شالیزاری به هیچ عنوان برای شرب، شستن دست و پا و یا وضو گرفتن استفاده نشود و حتما از آب تصفیه‌شده استفاده شود.

لباس کار خود را از سایر لباس‌ها جدا کرده و در مزرعه فضای مناسبی برای تعویض لباس کار در نظر بگیرید.

لباس و وسایل مورد استفاده خود را در معرض نور خورشید به دلیل خاصیت میکروبکشی آن قرار دهید.

حین کار در مزرعه از ماسک، دستکش و کفش یا چکمه مناسب استفاده کنید.

کشاورزان مراقب کرونا و تب شالیزار باشند و در موقع کار، حتما از دستکش و چکمه استفاده کنند، چون زخمی بودن دست یا پا می‌تواند زمینه ابتلا به تب شالیزار شود.

لباس کار، چکمه و وسایل مربوط به محل کار خود را به داخل خانه نبرید.

از به کارگیری کارگران متفرقه و غیربومی برای نشاکاری و سایر عملیات کشاورزی خودداری کنید و از نیروی کار خانواده یا کارگر‌های محلی و بومی در امر کشت و کار برنج به خصوص در مرحله نشاکاری استفاده نمایند.

قبل و بعد از استفاده از ابزاری همچون بیل، داس، ماشین آلات و ادوات کشاورزی، همچنین در هنگام تردد در انبار و دیگر محلها، آن‌ها را با مواد گندزدای استاندارد ضدعفونی کنید.

از استفاده مشترک از ابزار کار یا ادوات و وسایل شخصی خودداری کنید چنان که حین کار در مزرعه مجبور به استفاده مشترک از یک ابزار هستید، به طور مرتب آن را ضدعفونی کنید.

بدون دستکش، عینک و ماسک مناسب از دست زدن به کیسه‌های کود شیمیایی و بذر، قوطی سم، باز کردن درب مخزن سمپاش و سمپاشی خودداری کنید.

قبل از استفاده از سمپاس پشتی، محل دسته سمپاش را کامل حتما ضدعفونی کنید.

پس از اتمام کار روزانه با استفاده از محلول گندزدای مناسب، تراکتور، تیلر و سایر ماشین‌های کشاورزی را از آلودگی احتمالی پاک کنید.

استفاده از دستکش کار مناسب برای کار با ماشین آلات کشاورزی یا حین تنظیم ادوات ضروری است.

بعد از هر مرحله سرویس و نگهداری ماشین آلات، دست‌ها را با آب و صابون بشویید.

از هر گونه رفت و آمد غیرضروری و تجمع در سطح روستا و مزارع خودداری کنید.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا دستورات بهداشتی مقابله با کرونا خودداری کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد

به گزارش قدس آنلاین، رضا رسولی نویسنده از نگارش رمان جدید خود خبر داد و گفت: فضای دانشگاه‌ها و اتفاق‌های جذاب و شورانگیز آن، مناسبات استادان با دانشجویان، مسئله‌ها و دغدغه‌های استادان و حتی مشکلات و گرفتاری‌هایی که استادان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تقریبا هیچ نمودی در ادبیات داستانی ما ندارد و در واقع هیچ نویسنده‌ای زندگی علمی، آموزشی استادان را روایت نمی‌کند،‌ این در حالی است که هزار ماجرای جالب و جذاب مربوط به تدریس، آموزش و پژوهش در نظام آموزش عالی ما بی‌صدا رخ می‌دهد و اهالی قلم، رسانای این صداها که واقعیت و حقیقت دانشگاه‌های ماست، نمی‌شوند.

وی در ادامه با اذعان به اینکه زندگی استادان هم مانند سایر گروه‌های اجتماعی هم زمان متن و حاشیه دارد، گفت: از اواخر دهه 90 این موضوع با خرده روایت‌های داستانی ذهنم را مشغول کرده و در این رمان می‌خواهم تلاش کنم تا روایتی نزدیک به واقعیت‌ها به مخاطب ارائه کنم.

این نویسنده گفت: پیش طرح این رمان را اواخر سال قبل نوشته‌ام و امیدوارم که تا پایان سال نگارش نهایی آن به پایان برسد و البته ترجیحم این بود که اسم اثر را متناسب با حال و هوای دانشگاه‌ها و اصطلاحات متداول آن انتخاب کنم  و به همین دلیل نام حذف و اضافه را برای آن برگزیدم که از قضا ارتباط مستقیمی با ارتباط بین استاد و دانشجو و تدریس دارد.

وی افزود: در این رمان سعی‌ام بر این است که از خاطرات و تجربیات 15 سال تدریسم برای خلق شخصیت‌ها و ماجراها استفاده کنم و امید دارم که سایر نویسندگانی که سابقه تدریس در دانشگاه را دارند و با حال و هوای دانشگاه‌ها، مسائل آموزشی و ارتباط‌های علمی استاد و دانشجو آشنا هستند، برای نوشتن در دانشگاه‌ها پیش قدم شوند و قلم به دست بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • فرشباف: تراکتور باید بسته بازی کند و به خط حمله استقلال فضا ندهد/تماشاگران بدانند هنوز فرصت کسب سهمیه آسیا وجود دارد
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند