Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:02:23 GMT

پیش بینی وزارت صمت برای میزان تولید محصولات منتخب معدنی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۹۳۴۵

پیش بینی وزارت صمت برای میزان تولید محصولات منتخب معدنی

وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارش اهم برنامه های خود برای سال جهش تولید، با بیان میزان عملکرد تولیدی محصولات منتخب معدنی، میزان تولید این محصولات در سال ۱۳۹۹ را پیش بینی کرده است.

به گزارش ایسنا، بر این اساس، به تریب میزان تولید محصولات منتخب معدنی در مجموع سال ۱۳۹۸، به شرح زیر و پس از میزان پیش بینی شده برای سال جاری است: 

شیشه جام در سالی که گذشت، یک میلیون تن تولید شده و پیش بینی می شود که در سال ۹۹، این میزان تولید به ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن (یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن) برسد.

محصولات فولادی نیز در سال گذشته، ۱۸.۸ میلیون تن تولید شده و برنامه تولید ۲۲ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

فولاد خام طبق پیش بینی ها از ۲۳ میلیون تن تولید شده در سال ۹۸ به ۳۰ میلیون تن در سال جاری خواهد رسید.

آهن اسفنجی نیز در سال گذشته، ۲۵ میلیون تن تولید شده اما وزارت صنعت برنامه تولید ۳۳ میلیون تنی برای آن در سال جاری در نظر گرفته است.

همچنین  وزارت صمت در نظر دارد تولید سیمان در سال جاری را ۱۰ میلیون تن افزایش داده و به  ۷۰ میلیون تن برساند.( در سال ۹۸، ۶۰ میلیون تن سیمان تولید شده است)

این سازمان در نظر دارد دو محصول معدنی آلومینا و مس کاتد که هریک به ترتیب ۲۱۵ هزار تن و ۲۴۰ هزار تن تولید شده اند، در سال جاری ۲۵۰ هزار تن تولید شود.

شمش آلومینیوم نیز که در سال گذشته ۲۶۳ هزار تن تولید شده، در سال جاری برنامه تولید ۳۵۰ هزار تنی برای آن در نظر گرفته شده است.

کاشی و سرامیک نیز در یکساله سال گذشته، ۴۰۰ میلیون متر مربع تولید شده است. وزارت صنعت در نظر دارد میزان تولید آن را در سال ۹۹ به ۴۵۰ میلیو متر مربع برساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محصولات معدنی تولید محصولات معدنی سال جهش تولید جهش تولید در سال 99 وزارت صنعت معدن و تجارت میلیون تن تولید شده میزان تولید سال جاری سال گذشته پیش بینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد

ایسنا/کرمانشاه به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب رسیده است.

علی مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سدهای استان کرمانشاه، گفت: از مجموع ظرفیت حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی سدهای استان، هم اکنون ۶۴.۹۱ درصد آن پُر است.

وی میزان ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه را ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان ذخیره سدها به ترتیب مربوط به سدهای گاوشان و داریان است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه درباره وضعیت سرریز سدهای استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر تنها سد «تنگ حمام» در شرایط سرریز قرار دارد و ظرفیت مابقی سدهای استان تکمیل نیست، چون در کنار ورودی که این سدها دارد، خروجی و مصرف نیز دارند.

وی با بیان اینکه آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تاکنون حدود یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون مترمکعب بوده، خاطرنشان کرد: بیشترین آورد را نیز در سد داریان به میزان حدود ۱.۴ میلیارد مترمکعب داشتیم، اما چون این سد دارای نیروگاه است میزان خروجی آب آن نیز قابل توجه می‌باشد.

به گفته مرادی، پس از داریان بیشترین آورد سدهای استان در سال آبی جاری مربوط به سد گاوشان با حدود ۷۲ میلیون مترمکعب و کمترین نیز مربوط به سد گیلانغرب به میزان ۱.۶ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه درباره آورد حاصل از بارش‌های اخیر نیز عنوان کرد: هنوز بخشی از رواناب حاصل از بارش‌ها وارد سدها نشده و آورد این بارش‌ها در آمار هفته آینده خود را نشان خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد