Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «ریچارد نفیو»، یکی از معماران شبکه تحریم‌های ضد ایرانی در مصاحبه‌ای ادعاهای مقام‌های فعلی دولت آمریکا مبنی بر اینکه مبادلات کالاهای بشردوستانه با ایران مشمول تحریم نمی‌شوند را به چالش کشیده است. 

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقام‌های این کشور در روزهای گذشته بارها گزارش‌هایی که از مانع‌تراشی تحریم‌ها در کمک‌رسانی به ایران در بحبوحه شیوع کرونا حکایت دارند را رد و ادعا کرده‌اند قوانین آمریکا مبادله کالاهای بشردوستانه با کشورهای تحت تحریم را معاف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزنامه «لس‌آنجلس‌تایمز» در یادداشتی روز یکشنبه تصریح کرده با آنکه دولت آمریکا «روی کاغذ» ارسال کمک‌‌های بشردوستانه از جمله غذا و کالاهای بشردوستانه به ایران را از قوانین تحریم‌ها مستثنی کرده‌ عملاً وضعیت متفاوتی حاکم است.

«ریچارد نفیو»، از مقام‌های سابق دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق  آمریکا که از او به عنوان یکی از طراحان اصلی تحریم‌های ضد ایرانی یاد می‌شود در مصاحبه‌ای با لس‌آنجلس‌تایمز بر نقش تحریم‌ها در هراس شرکت‌ها، گروه‌ها و کشورها از کمک‌رسانی به کشورهای هدف تحریم اذعان کرده است. 

نفیو می‌گوید: «قواعد پیچیده‌ای در کارند و شرکت‌هایی که [قوانین تحریم‌ها] را نقض کنند با جرایم سنگین مواجه خواهند شد.»

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌ها احساس می‌کنند خطرات ورود به مبادله بشردوستانه با ایران زیاد و عایدی آن اندک است، بی‌میلی این طرف‌ها برای همکاری با ایران را یادآور شده است. 

نفیو گفت: «خطرات ورود به چنین مبادله‌ای بسیار بالا است. هزینه‌های این کار هم بسیار زیاد است و سود ما به ازای آن بسیار اندک.»

لس‌آنجلس‌تایمز نوشته شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی، خصوصاً در شرایطی که دنیا با یک بیماری همه‌گیر روبه‌رو شده راه‌های آسان‌تری برای کسب سود سراغ دارند.

از طرف دیگر انتقال اقلام بشردوستانه سود چندانی نصیب اکثر بانک‌های بین‌المللی، شرکت‌های کشتی‌رانی و بیمه هم نمی‌کند که آنها بخواهند خطر تحریم‌ها را نادیده بگیرند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تحریم ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ نفر زخمی در تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان (فیلم) تصادف دلخراش در یک بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت (فیلم) تصادف وحشتناک در هند؛ پرت شدن تریلی به سمت دره (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرح تو طرح در رویداد طرحی نو، مسابقات معماری در ایران را به بوته‌ی نقد گذاشت
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • ۵۰ نفر زخمی در تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس (فیلم)
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند