Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ائتلاف فتح بر معرفی کابینه مصطفی الکاظمی طی ۱۰ روز و رای اعتماد به آن در پارلمان تاکید کرد. ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم «فاضل الفتلاوی» نماینده ائتلاف فتح اعلام کرد که پارلمان جلسه رای اعتماد به کابینه «مصطفی الکاظمی» مامور تشکیل دولت جدید عراق را طی 10 روز برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه خاطرنشان کرد که الکاظمی از 3 روز قبل اقدام به انجام رایزنی‌های سیاسی برای انتخاب کابینه وزارتی خود کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را معرفی خواهد کرد.

الفتلاوی افزود: فراکسیون‌های شیعه به شکل کامل از مصطفی الکاظمی حمایت می‌کنند و این حمایت را در پارلمان نیز ادامه خواهند داد٬ احزاب سنی و کرد نیز به شکل رسمی حمایت خود را از الکاظمی اعلام کرده‌اند.

در دیدار «مصطفی الکاظمی» و نماینده سازمان ملل در امور عراق چه گذشت؟عراق| معرفی کابینه الکاظمی پیش از حلول ماه مبارک رمضانفراکسیون اهل‌سنت: نوعی اجماع سیاسی برای رأی اعتماد به کابینه «مصطفی الکاظمی» وجود دارد

نماینده ائتلاف فتح تصریح کرد که کابینه الکاظمی در پارلمان رای اعتماد خواهد گرفت و او هرگز به سرنوشت «عدنان الزرفی» و «توفیق علاوی» دچار نمی‌شود.

از سوی دیگر «باسم الخشان» عضو پارلمان عراق اظهار داشت که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان با دولت مصطفی الکاظمی دو وزارتخانه را از دست خواهد داد که در این صورت او مجبور می‌شود تا مانع رای اعتماد به کابینه الکاظمی در پارلمان شود.

از طرف دیگر «علی التمیمی» کارشناس حقوقی عراق تاکید کرد که طبق ماده 76 نامزدی مصطفی الکاظمی آخرین مهلت برای معرفی نامزدی نخست‌وزیری بوده و در صورتی که کابینه او نیز به فرجام نرسد؛ رئیس‌جمهور مجبور است پارلمان را منحل کرده و کشور به سمت انتخابات زودهنگام می‌رود.

التمیمی تصریح کرد که ماده 76 قانون اساسی به رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد تا 3 بار نامزد نخست‌وزیری را معرفی کند.

وی اضافه کرد که نامزدی مصطفی الکاظمی آخرین فرصت قانونی برای معرفی نخست‌وزیر تلقی شده و او 30 روز فرصت دارد تا کابینه خود را معرفی کند که در غیر این صورت رئیس‌جمهور باید پارلمان را منحل کرده و انتخابات زودهنگام پارلمانی طی 60 روز برگزار شود.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق مصطفی الکاظمی ائتلاف فتح رای اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 21 مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات آمارهای تکان‌دهنده‌ای از میزان بی‌اعتمادی مردم نسبت به همدیگر و سطح بی‌اعتمادی نسبت به مسئولین بر اساس یک پایش مطرح کرد. روایت معین را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • تیپ خانم مجری محبوب تلویزیون در کنسرت مصطفی راغب | تصویر
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف