Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در پاسخ به اینکه مشخص نیست بحران کرونا چه زمانی از کشور رخت می‌بندد گفت: پیشنهاد تعطیلی را در مجلس ارائه دادم، مجبور به این کار هستیم و اگر این کار را نکنیم بیماری کرونا در کشور مزمن خواهد شد و عوارض اجتماعی، روانی، سلامت و اقتصادی آن خیلی بیشتر از زمانی خواهد بود که مثل چینی‌ها در ووهان عمل کرده و کشور را تعطیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چین، در ۳ ماه شهر ووهان با ۱۱ میلیون جمعیت را قرنطینه و آذوقه و معیشت آنها را تامین کرد. ما هم یا باید ۲ تا ۳ ماه همین کار را انجام دهیم و هزینه‌های مردم را هم تامین کنیم و یا مثل اکنون کج‌دار و مریز پیش برویم و روزی ۲ هزار نفر به مبتلایان کرونایی‌ کشور اضافه شود.

نماینده مردم شیروان با بیان اینکه از دولتمردان که به نسبت کشورهایی مثل اسپانیا، آمریکا، ایتالیا و حتی انگلستان عالی عمل کرده‌اند تشکر می‌کنیم، تاکید کرد: اما با این روش که پیش می‌بریم، بیماری به شکل مزمن در خواهد آمد و مردم مدام استرس ابتلا به آن را خواهند داشت؛ همه از وسایل نقلیه فرار خواهند کرد و کارها به جای اینکه با جدیت و در سه شیفت انجام شوند، حتی با یک سوم هم پیش نخواهد رفت و در نهایت همه، از کارفرما و کارگر گرفته تا بخش‌های خدماتی و غیره ضرر می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه یک بار برای همیشه هزینه کرده و با تعطیلی کشور این موضوع را تمام کنیم، گفت: ایتالیا با اینکه وضعتی وخیم‌تری نسبت به اسپانیا داشت اما کشورش را قرنطینه کرد و اکنون وضعیت بهتری از اسپانیا دارد؛ اگر چه هنوز عملکر ایتالیا از ما بهتر نیست، اما اگر به صورت نظامی برخورد نکنیم و در عین حال معیشت مردم را نیز تامین نکنیم، زنجیره قطع نخواهد شد.

عزیری گفت: با اینکه رعایت‌هایی انجام شده و کادر درمان زحمت می‌کشند، بعلاوه اینکه تعداد تخت‌هایمان بیشتر از بیمارانمان است، اما زنجیره قطع نشده است و هیچ روزی نیست که آمار ابتلای بیماران کمتر از ۱۰۰۰ نفر گزارش شود.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس درباره وضعیت کشور در پسا کرونا، اظهار داشت: در پسا کرونا همه آسیب می‌بینند؛ همه کارگران و کارمندان در بخش خصوصی و دولتی آسیب خواهند دید؛ با تعطیلی سه ماه صنایع و همه بخش‌ها برای همیشه خیالمان راحت است اما در حال حاضر ۳-۴ ماه است که شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف نیمه تعطیل هستند و باید تا پایان سال این وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین وضعیتی کارفرما تا مدتی وضعیت را تحمل می‌کند اما در نهایت کارگر را اخراج می‌کند؛ تولید نداریم و از طرفی نیز تامین اجتماعی برای اینکه باید بیمه بیکاری پرداخت کند ورشکست خواهد شد؛ در واقع در پساکرونا عوارض بسیار زیادی برای بیمه‌ها، صنایع و کارگران به وجود خواهد آمد.

نماینده مجلس دهم در مورد حداقل دستمزد کارگران و حواشی آن افزود: در جلسه کارگران، نمایندگان کارفرمایان و دولت حضور داشته‌اند و ظاهرا این تصمیم هم با حداکثر آرا گرفته شده است اما نمایندگان کارگران آن را امضا نکرده‌اند و کارگران هم ناراحت هستند که با حقوق یک میلون ۸۰۰ تا حداکثر ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومانی نمی‌شود زندگی کرد و وضعیت خیلی سختی برای کارگران است.

وی با بیان اینکه حق با کارگران است و من با آنها موافق هستم‌ درباره مداخله مجلس در این موضوع اظهار داشت: به دلیل نزدیک شدن به پایان مجلس دهم طرح این موضوع به این مجلس نمی‌رسد اما حتی اگر مجلس دخالت کند و دولت بگوید که پول و توان پرداخت چنین حقوقی را ندارد، شورای نگهبان طرح مجلس را رد می‌کند؛ باید نمایندگان کارفرمایان و کارگران به توافق برسند.

کد خبر 500612 برچسب‌ها كرونا در ايران مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است

ایسنا/یزد نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار کرد: بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است،

«محمد صالح جوکار» در جمع نمایندگان کارگران در استان یزد، ضمن تبریک فرا رسیدن روز کار و کارگر، گفت: جامعه کارگران زحمتکش و شریف، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که باید در راستای رفع مشکلات آنها گام‌های اساسی برداشت.

وی یکی از مشکلات کارگران را نبود امنیت شغلی بیان کرد و افزود: این که کارگری در یک مجموعه با مدت قراردادی معین مشغول به کار شود و امنیت شغلی نداشته باشد، بدون شک در زندگی و کار او مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر این که حل مشکلات کارگران در سایه تفاهم و تعامل مسئولان کشور در بخش‌های مختلف مرتفع خواهد شد، اضافه کرد: چند مورد از قوانین کار مانند امنیت شغلی و قرارداد معین کار، نیازمند اصلاح است؛ زیرا با ایجاد امنیت شغلی برای کارگر، شاهد افزایش بهره‌وری و تولید خواهیم بود و موجب اطمینان‌بخشی کارفرمایان از تولید نیز خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به این که جامعه کارگری استان یزد بسیار نجیب و سخت‌کوش هستند، ادامه داد: واژه «قناعت» که مطرح می شود، در جامعه کارگری و سبک زندگی آنها، به عینه قابل مشاهده است.

جوکار با بیان این که بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است، اظهار کرد: اگر این قانون به درستی عملیاتی شده بود نباید رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به امنیت شغلی کارگران دغدغه داشته باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تأکید کرد: برای ایجاد امنیت شغلی کارگران، قراردادهای موقت باید تبدیل به قراداد دائمی شود.

وی با اشاره به افزایش سن بازنشستگی، گفت: این طرح علی رغم مخالفت برخی از نمایندگان به تصویب رسید ولی امید است در مجلس دوازدهم با ارائه طرح و تصویب مجلس آن به حالت قبل بازگردانیده شود.

وی در ادامه بهترین راه مطالبه حق و حقوق کارگران را برگزاری جلسات رؤسای تشکل‌های کارگری با مسئولان استان است، افزود: همانگونه که نمایندگان مردم، پیگیر مشکلات مردم هستند، رؤسای تشکل‌های کارگری نیز چون با کسب آراء کارگران منصوب شده‌اند، باید پیگیر مطالبات این قشر باشند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: روز کارگر، باید به گونه ای شایسته و با حضور کارگران، برای تجیل از مقام کارگر برگزار شود؛ نه اینکه بدون حضور آنها و تنها با حضور تعداد اندکی از کارگران و مسئولان استان باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر این نماینده مجلس، جوکار در پایان با بیان اینکه با شعار دادن، مشکلات کارگران حل نمی شود، اذعان کرد: نشست ها و جلساتی که برگزار می‌شود، باید در راستای ارائه راهکارها برای حل مشکلات کارگران باشد؛ فلذا با شعاری صحبت کردن، نمی توان این مسائل را حل کرد، بلکه تلاش باید در جهت رفع این مشکلات باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • آیا فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای کارگران تعطیل است؟
  • اهمیت نبرد در جبهه اقتصادی کمتر از جنگ نظامی نیست
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟