Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@18:21:28 GMT

حجم مخازن سدهای پنجگانه تهران به ۷۴۳ میلیون مترمکعب رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۹۸۱۳

حجم مخازن سدهای پنجگانه تهران به ۷۴۳ میلیون مترمکعب رسید

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان تهران میزان بارش‌های بهاری را افزایشی دانست و گفت: برای رعایت پروتکل بهداشتی در زمان شست‌وشوی دستان با مواد شوینده شیر آب را ببندیم.

احمدعلی قربانیان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره میزان ذخائر سدهای پنجگانه استان تهران اظهار کرد: باتوجه به بارش‌های خوب امسال تاکنون ۷۴۳ میلیون مترمکعب حجم مخازن سدهای استان تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: تا کنون حجم سد امیرکبیر ۱۴۲ و نسبت به پارسال ۱۲۵، سد لتیان ۵۳ میلیون مترمکعب و یکسان با سال گذشته، سد لار ۳۴ سال گذشته ۳۶، سد طالقان ۳۳۲ سال گذشته ۳۶۵ و سد ماملو ۱۸۲ سال گذشته ۱۹۲ میلیون مترمکعب بوده است.

ردیف نام سد ظرفیت(میلیون مترمکعب) حجم آب مخزن ۱

سد ماملو
 

۳۵۰ ۱۸۲ ۲

سد طالقان
 

۴۲۰ ۳۳۲ ۳

سد لتیان 
 

۷۶ ۵۳ ۴

سد لار
 

۹۶۰ ۳۴ ۵

سد امیر کبیر
 

۱۸۳ ۱۴۲ جمع  ۱۹۸۹ ۷۴۳

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان تهران حجم مخازن سدها را ۷۴۳ میلیون متر مکعب دانست و بیان داشت:  با توجه به پیش بینی بارش‌ها و ذخائر در بالادست سدها در راستای کنترل سیلاب‌های محتمل مقداری از حجم مخازن را خالی نگه می داریم.

قربانیان درباره میزان بارش‌ها عنوان کرد: از ابتدای سال آبی تا کنون شاهد ۴۰۶.۶ میلیمتر بارندگی بودیم که این میزان در سال گذشته ۴۰۱.۴ میلیمتر بوده همچنین میزان بارش‌ها در متوسط بلند مدت ۲۶۰.۱ میلیمتر است.

وی طول رودخانه های استان تهران را ۳۸۵۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۴ میلیون مترمکعب از ۵۳ کیلومتر نقاط حادثه خیر در سطح استان لایروبی شده و اکیب‌هایی در دیگر نقاط برای برطرف کردن حادثه در زمان وقوع مستقر هستند.

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان تهران با اشاره به بارش‌های خوب بهاری طی هشداری مطرح کرد: شهروندان در بالادست سدها که امکان سیلاب وجود داشته و همچنین در پایین دست باتوجه به مدیریت مخازن و افزایش دبی خروجی از اتراق در حواشی رودخانه‌ها پرهیز کنند.

قربانیان درباره رعایت پروتکل بهداشتی خاطرنشان کرد: در زمان ۲۰ ثانیه شستشوی دستان با مایع شوینده و ضدعفونی کننده شیرآب را بسته و در انتها از آب استفاده شود تا ضمن رعایت نکات بهداشتی در تابستان شاهد کم آبی نباشیم.

انتهای پیام/پ/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان تهران آب سد شیر میلیون مترمکعب سال گذشته حجم مخازن بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های اخیر باعث افزایش سطح آب در سدهای استان بوشهر شد و برخی از سدها به صورت کاملاً پر شد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت سد ۴.۵ میلیون متر مکعبی تنگ ارم در شهرستان دشتستان بیان کرد: حجم ذخیره آب سد رئیس علی دلواری در شهرستان دشتستان به ۵۳ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره ۶ میلیون مترمکعب آب در سد باغان خبر داد و اضافه کرد: حوضچه‌های سد تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان نیز با این بارش‌ها سیراب شدند.

وی از بهبود وضعیت آب‌دهی رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب در سدهای استان بوشهر ذخیره شد.

کد خبر 6096872

دیگر خبرها

  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پس از بارش های اخیر همچنان۱۱ استان درگیر کم بارشی
  • ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه ۸۷۳.۵ میلیون مترمکعب است
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب آورد سدهای استان کرمانشاه
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان