Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:26:08 GMT

خسارت تگرگ، سرمازدگی و بارشهای اخیر به بخش کشاورزی اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۰۰۴۹

خسارت تگرگ، سرمازدگی و بارشهای اخیر به بخش کشاورزی اصفهان

عباس علی جمشیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در اثر وقوع تگرگ و سرمازدگی و بارش‌های روزهای پنجم، ششم و سیزدهم فروردین ماه سال جاری خسارتی بالغ بر ۴۸۵ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی استان وارد شد.

وی افزود: در اثر وقوع این حوادث حدود هزار و ۹۹۰ هکتار از باغات استان شامل درختان بادام و زردآلو بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد و هزار و ۷۰۵ هکتار از سطوح زراعی که عمدتاً شامل گندم و جو آبی و دیم بودند بین ۴۰ تا ۵۰ درصد دچار خسارت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ابراز داشت: خسارات وارده از شهرستان‌های کاشان، گلپایگان، شاهین‌شهر و میمه، سمیرم، اردستان، شهرضا، نائین، لنجان و خمینی شهر گزارش شده است.

وی بیان داشت: بارش باران سیل آسا حدود ۳۵ میلیارد ریال به بخش‌های زیربنایی استان شامل قنوات و چاه‌های آب کشاورزی و جاده‌های بین مزارع استان خسارت وارد کرده است. با توجه به هشدارهای هواشناسی از روزهای قبل اطلاع رسانی لازم از طریق پیامک به بهره برداران و اصناف کشاورزی جهت اتخاذ تمهیدات لازم صورت گرفته بود.

کد خبر 4898932

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران جهاد کشاورزی اصفهان تگرگ بارش باران سرمازدگی خسارات سرمازدگی کشاورزی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر نیمه شعبان شیراز شهرکرد بارش باران گرگان بیرجند استانداری قزوین ایلام جهش تولید قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتاد قله از جمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یوسف یوسفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت ناشی از سیلاب و باران به پارک ملی هفتاد قله، اظهار داشت: سیلاب اخیر موجب تخریب تعدادی از آبشخورهای حیات وحش شد که با توجه به نزدیکی به ایام گرم سال نیز ضرورت تأمین آب برای حیات وحش منطقه احساس می‌شود.

وی افزود: براساس برآورد اولیه، بارندگی و سیلاب اردیبهشت ماه امسال بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان خسارت جدی به زیرساخت‌ها و تأسیسات پارک ملی هفتادقله ازجمله تخریب فنس‌ها، جاده‌ها، کانال‌ها و آبشخورها و غیره وارد کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اهمیت اکولوژیکی و زیستی پارک ملی هفتاد قله در حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری و لزوم رسیدگی هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات ایجاد شده، بیان کرد: بازسازی هرچه سریعتر آبشخورهای آسیب‌دیده و احیای آبشخورهای جدید در دستور کار قرار دارد تا خسارت‌های فنی وارده به برخی از آبشخورها تا جای ممکن رفع شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جریان این سیل تلفاتی در حیات وحش منطقه وجود نداشت، اما این سیل همچنین آسیب‌هایی به تأسیسات آبرسانی وارد کرده، که موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله