Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:40:58 GMT

پاندمی وحشت، اقتصاد را به رکود و ناامیدی می‌کشد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۰۰۵۰

پاندمی وحشت، اقتصاد را به رکود و ناامیدی می‌کشد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، رابرت شیلر، اقتصاددان برنده جایزه نوبل، هشدار داد که پاندمی وحشت می‌تواند اقتصاد را به رکود و دلسردی‌ بکشد که مستحق آن نیست.

شیلر که متخصص این است که چطور احساسات ما بر تصمیم‌گیری‌های مالی ما تأثیر می‌گذارد، می‌گوید: حجم بالای گمانه‌زنی‌ها وصحبت‌های افراد در مورد ریسک رکود اقتصادی به علت ویروس کرونا، می‌تواند به شدت به اقتصاد آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد دانشگاه ییل گفت: این داستان مانند رکود و یاس اقتصادی بزرگ آمریکا در دهه ۱۹۳۰ نیست. یاس (ناامیدی) بزرگ اقتصادی ۱۰ سال طول کشید.

وی افزود: تا زمانی که این دهه به پایان نرسیده بود نرخ بیکاری آمریکا بالای ۱۲ درصد باقی ماند که این داستان بسیار معروف است؛ اما مورد کنونی، یک پاندمی است. این اوضاع ۱۰ سال طول نمی‌کشد و ظرف یک یا ۲ سال آینده به پایان خواهد رسید؛ با این حال ممکن است تا مدتی طولانی، به اوج قبلی خود باز نگردیم.

کد خبر 4899109

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا رکود اقتصادی نوبل اقتصادی ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران تولید نفت اوپک کاهش تولید نفت وزارت جهاد کشاورزی ایالات متحده آمریکا قیمت دلار سازمان بورس و اوراق بهادار وزارت صنعت معدن و تجارت حقوق و دستمزد بورس تهران اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است

علی باستین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است و در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از مزیت‌های با ارزش خلیج فارس محسوب می‌شود که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس شمرد و افزود: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس، معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • (اینفوگرافیک) با ارزش‌ترین شرکت‌ها در اقتصاد‌های بزرگ اتحادیه اروپا
  • جذب ۵۴۰ میلیون دلار سرمایه ارزی در استان هرمزگان
  • سرکشی اقتصاد!
  • انتقاد آقای اقتصاد به سیاست های تعدیل اقتصادی
  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم