Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@18:01:08 GMT

به سرزمین جهنمی شاخ آفریقا سفر کنید

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۰۰۵۵

به سرزمین جهنمی شاخ آفریقا سفر کنید

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات نوروز و تابستان همیشه بهترین فرصت برای دورهم بودن و سفر به حساب می‌آید و حدودا اکثر افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود از قبل برنامه ریزی می‌کنند، اما امسال با وجود ویروس کرونا، تعطیلات را باید در خانه گذراند و از این زمان برای مطالعه، تماشا کردن فیلم و گفتگو با خانواده استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع جهانی ویروس کرونا باعث کاهش سفرهای داخلی و خارجی شده و به همین دلیل ما قصد داریم تا در عید نوروز امسال با شما سفری به دور جهان داشته باشیم و در بخش گزارشی با هم سری به بیابانی مخوف اتیوپی بزنیم.

در کشور اتیوپی بیابانی وجود دارد که شبیه هیچ نقطه‌ای از کره زمین نیست و شباهت زیادی به سیاره مریخ دارد. این زمین به بیابان آتش‌فشان‌ها و چشمه‌های آب گرم معروف است و بیشترین و بزرگترین حفره‌های آب گرم جهان را در خود جای داده است. این بیابان آتش‌فشانی پوشیده از نمک و ماگماهایی است که لحظه به لحظه از دل زمین خارج می‌شود و اطراف چشمه‌های آب را احاطه می‌کنند.

ماگماهای به وجود آمده زمین‌های اطراف این بیابان به نقطه‌ای عجیب و غریب تبدیل کرده و همگی یک آتش‌فشان مذاب و فعال هستند که در اثر یک فوران بزرگ‌تر در سال ۱۹۲۶  بوجود آمده‌اند و منظره‌ای منحصر به فرد را خلق کردند. مواد مذابی که از چشمه‌های آب گرم بیرون آمده و روی زمین شکاف ایجاد کرده، رنگی کمانی ایجاد کرده که در عین زیبایی، ترسناک است.

بیابان یا آتش‌فشان دالول یکی از کم ارتفاع ترین دهانه‌های آتش فشانی دنیاست که به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی به هیچ وجه محلی برای سکونت نیست و برای لحظه‌ای حضور در این بیابان باید تمهیدات لازم ایمنی را بسنجید. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سفر ما به بیابان اتیوپی به اینجا ختم نمی‌شود، چراکه یکی از دلایل عجیب و ترسناک بودن بیابان داناکیل فرورفتگی‌هایی است که رسوبات مواد مذاب مانند نمک، فلزات و ... پرکرده است. امروزه شهرهای اطراف بیابان داناکیل  کاملا متروک شده و تنها بازرگانان نمک به این منطقه رفت و آمد دارند و این مواد را به ارتفاعات اتیوپی و سودان منتقل می‌کنند.

گفتنی است که در این منطقه هیچ هتلی برای سکونت مسافران و توریست‌های گردشگری وجود ندارد و باید آب و غذای کافی همراه خود داشته باشید تا زنده بمانید. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز99 مناطق گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان از اعزام ۲۵۵ نفر از زائران بیت الله الحرام به سرزمین وحی از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس پس از وقفه ۹ ساله خبر داد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077073 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • آخرین خبرها از دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • شکسته شدن یک سد در آفریقا جان ۴۲ نفر را گرفت (فیلم)
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • شکسته شدن یک سد در آفریقا جان ۴۲ نفر را گرفت | ویدئو
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار