Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با اشاره به افزایش ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: حذف طرح ترافیک در راستای کاهش بارترافیکی حمل و نقل عمومی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ انوشیروان محسنی بندپی در مورد وضعیت معتادین متجاهر اظهار داشت: نگهداری معتادین متجاهر ماده ۱۶ در مراکز نگهداری به لحاظ قانونی به مدت سه ماه و قابل تمدید برای سه ماه دیگر بوده که حداکثر ۶ ماه را شامل می شود، از آنجا که اجازه ادامه نگهداری این افراد نیازمند مصوبه بود امروز این مصوبه در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد که نسبت به نگهداری آنها اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی بندپی سپس تصریح کرد: ستاد مبارزه با کرونا استان تهران پیش از این پیشنهاد داده بود که علاوه بر ۶ ماه نگهداری معتادین متجاهر برای دوره ۳ تا ۶ ماهه دیگر در شرایط کرونا قابل تمدید باشد، ضمن اینکه معتادینی که بیرون از این مراکز هستند نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام و در یک مرکز جداگانه به صورت قرنطینه باشند و پس از غربالگری، تست و طی دوره قرنطینه به مراکز ماده ۱۶ منتقل شوند.

استاندار تهران در مورد حذف طرح ترافیک تاکید کرد: حذف طرح ترافیک یکی از درخواست‌های ستاد مبارزه با کرونا استان تهران بود که دیروز وزیر بهداشت اعلام کردند، چرا که اعتقاد داریم با توجه به فعالیت دو سوم ظرفیت کارکنان در دستگاه های اداری و فعالیت برخی بنگاه های اقتصادی و تولیدی اگر طرح ترافیک حذف نشود فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی به درستی رعایت نمی شود.

محسنی بندپی سپس گفت: با توجه به اینکه ۲۶ درصد بار بیماری در حمل و نقل عمومی وجود دارد، در این زمینه هرچه پروتکل های بهداشتی رعایت و نظارت دقیق تر باشد می‌تواند بار انتقال ویروس را کمتر کند که یکی از عمده‌ترین موارد حذف طرح ترافیک بود که حجم بار ترافیکی را کمتر می کند.

وی در مورد سهمیه اتوبوس های استان تهران گفت: جهت افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، ۱۵۰۰ اتوبوس برای کل کشور مدنظر قرار گرفته که ۵۰۰ اتوبوس مربوط به تهران است و مقرر شد تا پایان اردیبهشت برآورد شود که چه تعداد از این اتوبوس ها توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود و مابقی از طریق واردات پیگیری شود.

استاندار تهران همچنین در مورد غربالگری اتباع خارجی گفت: اقدامات اولیه برای غربالگری اتباع انجام و در این راستا هماهنگی لازم با فرمانداران شرق استان تهران به عمل آمده و طی این هفته اجرایی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی حذف طرح ترافیک استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج اتوبوس‌های با عمر بالا از ناوگان شهری یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مهدی فعالی گفت: از سال ۱۴۰۰ اقداماتی برای آسیب شناسی پایین بودن استفاده شهروندان از حمل ونقل همگانی انجام و دلایل عدم استفاده مردم از اتوبوس مشخص شد.

وی افزود: برنامه‌هایی در رابطه با سخت افزاری مثل تاکسی، اتوبوس و امور پایانه‌ها باید مورد رسیدگی قرار می‌گرفت تا مردم استقبال بیشتری داشته باشند و در کنار آن امور نرم افزاری مختلفی انجام شد که از جمله آن می‌توان به هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل همگانی اشاره کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اظهار کرد: در دو سال گذشته اتوبوس‌های جدیدی به ناوگان اضافه شد و اتوبوس‌ها با عمر بالا از ناوگان خارج شدند.

فعالی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ میانگین عمر اتوبوس‌ها ۱۳/۵ بود که تا سال ۱۴۰۲ باید به ۱۵/۵ افزایش پیدا می‌کرد، اما نه تنها افزایش نیافت بلکه توانستیم عمر متوسط اتوبوس‌ها را با توجه به نوسازی و بازسازی به ۱۲ سال کاهش دهیم.

دیگر خبرها

  • اتوبوس چینی جوابگوی شرایط اقلیمی تهران خواهد بود؟!
  • ◄ محدودیت و محرمیت جدید برای اتوبوس های مسافربری جاده ای از ابتدای خرداد
  • واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی را به شرکت‌های داخلی
  • تغییر و تحول در ناوگان حمل و نقل شهری یزد
  • خروج اتوبوس‌های با عمر بالا از ناوگان شهری یزد
  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان