Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدکاظم مدرسی به سوره قلم در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: هیچ‌گاه بین علم و دین تضادی وجود ندارد و اصلا دین ما با علم شروع می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: عده‌ای می‌خواهند بین علم و دین و عقلانیت و دین و یا خردمندی و روحانیت تضاد ایجاد کنند و می‌گویند این‌ها با هم سازگاری ندارند؛ همچنان که می‌خواهند بین دنیا و آخرت و مادیات و معنویات تضاد برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به سوره قلم در قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ‌گاه بین علم و دین تضادی وجود ندارد و اصلا دین ما با علم شروع می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: تنها دینی که اینقدر سفارش می‌کند که حتی اگر علم در اختیار کفار است از آن‌ها فرا بگیرید و دینی که سفارش می‌کند از ابتدا تا پایان زندگی پیوسته دنبال علم باشید دین مبین اسلام است.

مدرسی خاطرنشان کرد: هر جا علم به کمک دین آمد دین کاملا آن را پذیرفت و هرجا دین هم به کمک علم آمد باید علم کاملا آن را بپذیرد.

وی با اشاره به تعطیلی اماکن مذهبی در شرایط کرونایی تأکید کرد: در روزهایی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، اولین نهادی که عقلانیت به خرج داد و قرنطینه را اعمال کرد نهاد روحانیت بود؛ آن هم با آن همه مراکز دینی که در اختیار داشت مثل مساجد، حسینیه‌ها، اماکن و هیآت مذهبی و حتی اماکن متبرکه و قبل از اینکه دیگران برای تعطیلی اعلام کنند نهاد روحانیت پیشگام بود الان هم نهاد روحانیت برای مبارزه با کرونا در صحنه و پیشگام است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم

بارش باران در شهرهای نجف و کربلا، حال و هوای خاصی به حرم مطهر امام علی (ع) و حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ ها در مهاباد
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است