Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@09:18:17 GMT

ابتلای روزانه ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر به کرونا در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۰۳۴۹

ابتلای روزانه ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر به کرونا در اصفهان

سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در استان اصفهان در خصوص آمار ابتلا به کرونا در این استان گفت: روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر در استان اصفهان به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند.

«آرش نجیمی» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در استان اصفهان توضیح داد:‌ در استان اصفهان روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر به آمار کل بیماران اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه ما هنوز در شرایط کنترل بیماری نیستیم و روند به شکل افزایشی ثابت است.

سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در استان اصفهان ادامه داد: با همیاری و همکاری مردم شاید بتوانیم شرایط را به سمت کاهش و کنترل رشد بیماری برسانیم.

نجیمی با بیان اینکه ما نسبت به گذشته افزایش ابتلا نداشته‌ایم، گفت: اما با یک نرخ ثابت از مبتلایان مواجه هستیم. به هر حال با توجه به ترددهایی که مردم دارند و جابه‌جایی که صورت می‌گیرد، موجب شیوع و افزایش تعداد ناقلین در شهر شده است. همین روند باعث می‌شود که ما هر ۲۴ ساعت آن تعداد مورد اشاره را به عنوان بستری داشته باشیم.

وی درباره وضعیت بیمارستان‌های استان اصفهان توضیح داد: در حال حاضر بیمارستان‌های ما به وضعیت پایدار رسیده‌اند، اما از نظر مواد مورد نیاز و تجهیزات محدودیت‌هایی وجود داشته که همچنان نیز مطرح است، اما به طور کل نیازها برآورده شده و فعالیت در بیمارستان‌ها ادامه دارد، گرچه که آنها با حداقل‌ها کار می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: روند آمار فوتی‌های کرونا در استان اصفهان شبیه به الگوی جهانی است و خیلی با آن متفاوت نیست و ما نیز تقریبا از همان الگو برخوردار هستیم.

نجیمی در واکنش به این که با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی برخی مشاغل شروع به کار کرده‌اند، با این شرایط استان اصفهان به چه وضعیتی رسیده است؟ گفت: ما به شدت پیگیر بحث آموزش‌ها،‌ هشدارها و وضعیت صنوف و صنایع طبق پروتکل‌های ارائه شده هستیم و همچنین تاکید داریم که صنوف طبق همان پروتکل‌ها و ضوابطی که گفته شده، اقدام به بازگشایی و فعالیت کنند.

سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در استان اصفهان خاطرنشان کرد: ما هچنین این پیگیری را مد نظر داریم که مردم نسبت به مطالبات خود دقت داشته باشند و از تمام اصناف و صنایع بخواهند که با رعایت تمام موازین بهداشتی نسبت به کار خود اقدام کنند. بخش بهداشت محیط کار نیز در استان اصفهان به شکل جدی دنبال این است که با صنوفی که در سامانه ثبت نکرده‌اند یا پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، برخورد کند و به آنها تذکر بدهد زیرا قطعا سلامتی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: مابقی کارها به مشارکت مردم برمی‌گردد و امیدواریم با توجه به هشدارها و آموزش‌هایی که ارائه می‌شود، مردم این را بدانند که هنوز مسئله کرونا تمام نشده و اگر موازین بهداشتی رعایت نشود، خدای نکرده امکان دارد ما موج دومی در استان اصفهان داشته باشیم.

سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در استان اصفهان درباره میزان ترددها در استان اصفهان گفت: درباره تردد مسافران اطلاعی ندارم، اما متاسفانه تردد در سطح شهر افزایش یافته است. هیچ پیش بینی نمی‌توان کرد و فقط امیدواریم که با مشارکت مردم به شراط بهتری دست یابیم.

لینک کوتاه: asriran.com/003281

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم

سخنگوی شورای شهر گفت: توصیف شرایط وظیفه ما نیست؛ مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با مافیای خودرو اظهار داشت: اگر بخواهم خیلی صریح و قابل لمس بگویم، به هر دلیلی و بدون قضاوت کردن، در دوره گذشته و در چهارسال پیش از دوره‌ی ما در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس، تاکسی و ون) اتفاقات مناسبی نیوفتاده است.

وی افزود: حتما باید پای صحبت آن عزیزان نیز بنشینیم، شاید دلایل خاص خودشان را، مانند در عدم همکاری دولت وقت داشته باشند. چون به هر حال این امری است که اگر در آن کمک‌های دولت در ادوار مختلف اگر اتفاق نیوفتاده باشد، شهرداری توفیقی نیز نداشته است.

وی بیان داشت:، اما چیزی که توصیف می‌شود کرد و به دست ما رسید، ناوگانی فرسوده با تعداد اندک بود که مردم را به شدت در وضعیت بدی قرار می‌داد. علی الخصوص در زمان همه گیری کرونا که ما لازم داشتیم مردم در اتوبوس‌ها و مترو با فاصله تردد بکنند وجود داشت.

نادعلی گفت: به هر حال توصیف شرایط وظیفه ما نیست. مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری دولت کمک کرد، رئیس جمهور و وزرای صمت پای کار آمدند. با این حال فضای بروکراتیک عظیمی که برای هر اتفاق این چنینی در کشور وجود دارد و شرایط بد خارجی، موجب می‌شود که هر اتفاقی که بخواهد رقم بخورد، یک همت بالایی به آن معطوف شود و این همت در تمامی قسمت‌ها وجود داشته است.

وی در ادامه گفت: امسال آخرین سال دوره مدیریت شهری ما است، و حتی اگر ما در نتیجه گیری به این دوره از مدیریت شهری نرسیم و نتیجه اتفاقات در دوره‌ی بعد باشد، بازهم کار مهم در دوره ما اتقاق افتاده است.

سخنگوی شورای شهر افزود: ما می‌توانستیم بگوییم که ممکن است این کار سنگ بزرگ زدن باشد و حتی احتمال نشدن آن وجود داشته باشد، پس ورود نمی‌کنیم. اما افتخار این کار برای هرکسی که می‌خواهد باشد، مهم این است که مشکلات مردم حل شود و شهروندان یک کلان شهر که تمام نگاه‌ها روی آن است بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • بابک زنجانی عفو شد
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم