Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیر نفت کویت اعلام کرد که کاهش تولید مؤثر این کشور در قالب توافق کاهش عرضه اوپک پلاس بیش از یک میلیون بشکه در روز خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، خالد الفاضل روز یکشنبه (24 فروردین‌ماه) اعلام کرد که کویت با در نظر گرفتن تولید کنونی این کشور در ماه آوریل، حدود 3.25 میلیون بشکه در روز، بیش از یک میلیون بشکه در روز از عرضه واقعی خود را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی این سخنان را پس از توافق تاریخی کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت موسوم به اوپک پلاس اظهار کرد.
کشورهای عضو اوپک پلاس برای کاهش تولیدی معادل حدود 10 درصد از عرضه جهانی برای حمایت از قیمت نفت در بحبوحه شیوع ویروس کرونا توافق کردند.
تولید نفت کویت در ماه آوریل بالاتر از سطح مبنای کاهش توافقنامه جدید است، به این معنا که کاهش مؤثر این کشور بیشتر از مقداری است که اوایل روز یکشنبه اعلام شد.
به گزارش خبرنگار شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار سرانجام پس از پذیرفتن گزینه کاهش تولید روزانه 100 هزار بشکه‌ای مکزیک و موافقت این کشور آمریکای شمالی برای حضور در این توافق، بر سر کاهش تولید روزانه 9 میلیون و 700 هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.
خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال 2018 میلادی تعیین شد، در حالی که مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه 11 میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.
کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان از این توافق کاهش تولید که قرار است از یکم ماه مه سال 2020 میلادی (12 اردیبهشت‌ماه 99) اجرایی شود، مستثنا هستند.
مکزیک تنها مخالف به نحوه تخصیص سهمیه کاهش تولید در نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس در روز پنجشنبه (21 فروردین‌ماه) بود، بر این اساس مکزیک در این توافق روزانه 100 هزار بشکه (آمریکا به جای مکزیک روزانه 300 هزار بشکه از تولید خود می‌کاهد) تولید خود را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاهش تولید هزار بشکه اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر نقش ماماها در افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی پیامی به مناسبت روز ماما صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«روز جهانی ماما فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت و جایگاه مامایی در نظام سلامت و تجلیل و قدرانی از خدمات خالصانه و زحمات بی‌شائبه کسانی است که نخستین لحظه‌های شوق انگیز زیستن را نظاره‌گر هستند.

تلاش جامعه مامایی در راستای کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی، ارتقای بهداشت باروری، انجام مشاوره‌ها و آموزش‌های دوران بارداری، مراقبت‌های مادر و نوزاد و پایش رشد کودک و سلامت زنان جامعه و تأمین سلامت و کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان که یکی از شاخص‌های مهم توسعه به شمار می‌رود، ستودنی است.

اگرچه آموزش همگانی و ارتقای سلامت کار دشواری است اما ترویج زایمان طبیعی و توسعه بلوک‌های زایمان قطعاً فردایی بهتر را برای هر جامعه نوید می‌دهد.

در این راستا با عنایت به سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، توجه به مامایی و توانمندسازی ماماها و تسهیل بهره‌گیری از خدمات آنان اعم از پوشش‌های بیمه‌ای و رفع مشکلات صنفی ضروری است.

جامعه مامایی با بهره‌گیری از دانش و تخصص، مهارت و تجربه به آموزش و فرهنگ‌سازی در جمعیت تحت پوشش خود می‌پردازند تا بستر مناسبی فراهم آورند برای این که جامعه‌ای سالم، پویا، پرنشاط با حضور مادران و کودکانی سالم داشته باشیم.

اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی ماماهای شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ویژه اساتید، دانشجویان و ماماهای فعال در واحدهای بهداشتی و درمانی، از تلاش‌های این عزیزان در راستای سلامت مادران و کودکان قدردانی کرده و توفیق، سلامت و سربلندی یکایک آنان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

کد خبر 750835

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت