Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل گمرک با بیان اینکه در پایان سال 98 موفق شدیم 1000 میلیارد تومان مازاد بر درآمد محقق شده کسب کنیم که این امر نتیجه تلاش و همت مدیران و کارکنان گمرک است ، تاکید کرد : علی‌رغم آنکه طبق قانون مدیریت واحد مرزی در بحث تجارت به گمرک محول شده ولی برخی از دستگاه‌های تمکین نمی‌کنند و این امر بعضی اوقات چالش‌برانگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از گمرک، مهدی میر اشرفیایران در نشست هم‌اندیشی درباره اقدامات گمرک برای مقابله با کرونا و برنامه‌های گمرک در سال جهش تولید در حضور معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به حرکت گمرکات پیشرفته جهان به سوی کنترل‌های غیرمزاحم و غیرمملوس گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش امنیت و تسهیل تجارت، اقدامات زیادی انجام داده که ازجمله آنها می‌توان به پیاده‌سازی سامانه‌های الکترونیکی، پنجره واحد تجارت فرامرزی، سامانه کارشناسی مجازی، گمرک موبایل، پلمپ هوشمند و شبکه فعالان مجاز اقتصادی (AEO) اشاره کرد.

وی افزود: با به‌ کارگیری پلمپ هوشمند و نصب تراشه الکترونیکی RFID بر روی آن، در حال حاضر مبادی ورودی و خروجی 6 گمرک مهم کشور به این سامانه مجهز شده که در آینده با توسعه این سامانه، تمام مسیرهای ترانزیتی کشور تحت پوشش قرار خواهد گرفت و امکان هرگونه تخلف و انحراف از مسیر در مورد محموله‌های ترانزیتی به صفر خواهد رسید.

میراشرفی گفت: سامانه رهگیری پلمپ هوشمند هم‌اکنون به صورت آزمایشی در گمرکات بازرگان، سرخس، لطف‌آباد، دوغارون و... راه‌اندازی شده است.

رئیس کل گمرک گفت: یکی از روش‌های مؤثر برای کنترل و رصد محموله‌های تجاری به‌ویژه کانتینرهای حامل کالای ترانزیت خارجی و داخلی، استفاده از "کوادکوپتر" است که می‌تواند به افزایش امنیت و کاهش تخلفات تجاری ازجمله قاچاق کالا کمک کند، اما این ابزار را در گمرک به‌کار گرفته‌ایم.

رئیس کل گمرک توسعه دروازه‌های مشترک مرزی با کشورهای همسایه، توسعه و تکمیل پنجره واحد تجارت فرامرزی، پیاده‌سازی مدیریت ریسک هوشمند و پویا، توسعه پروژه تیر الکترونیکی و گمرک موبایل را از برنامه‌های مهم گمرک در سال‌جاری خواند و جزئیات مربوط به نحوه اجرای این برنامه‌ها را برای معاون اول رئیس جمهوری توضیح داد.

میراشرفی با بیان اینکه ما در گمرک به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر انجام وظایف جاری در حال حاضر مدیران و کارکنان گمرکات مرزی به خاطر تحریم‌ها و شروع بیماری کرونا فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی گمرک سبب تسهیل کارها و کاهش قیمت‌های تمام شده کالاها می‌شود، گفت: در پایان سال 98 موفق شدیم 1000 میلیارد تومان مازاد بر درآمد محقق شده کسب کنیم که این امر نتیجه تلاش و همت مدیران و کارکنان گمرک است.

وی اجرای مدیریت ریسک در گمرک را موفقیت‌آمیز خواند و افزود: در بحث مدیریت ریسک 3 مسیر سبز، زرد و قرمز داشتیم که در مسیر سبز حجم کالاها در سال 98 از 35 درصد به 51 درصد رسید و معنای آن این است که برای فعالان اقتصادی تسهیلات بهتر و بیشتری فراهم شده است.

رئیس کل گمرک با بیان اینکه در سال 98 کشفیات قاچاق نسبت به سال قبل از آن 3 برابر شد، اظهارداشت: علی‌رغم آنکه طبق قانون مدیریت واحد مرزی در بحث تجارت به گمرک محول شده ولی برخی از دستگاه‌های تمکین نمی‌کنند و این امر بعضی اوقات چالش‌برانگیز است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجارت گمرک رئیس کل گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی

روسای گمرک ایران و عراق با هدف تسهیل و توسعه تجارت صبح امروز در تهران دیدار و گفت و گو کردند که مهمترین محورهای این مذاکره، ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و همچنین روان سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی بود.

در این دیدار دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و حسن حمود حسانی مشاور وزارت مالیه و رئیس کل گمرک که ریاست هیئت عراقی را بر عهده دارد در خصوص محورهای مهم تسهیل و توسعه تجارت میان ایران و عراق و رفع موانع گمرکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
ثامر اثیر منعم مدیر حقوقی و امور گمرکی گمرک عراق و احمد عباس موسی مدیر بخش فنی هیات گذرگاه‌های مرزی عراق نیز رئیس کل گمرک عراق را در این دیدار همراهی می کنند
محورهای مهم مذاکرات گمرکی میان روسای گمرکات ایران و عراق برای توسعه تجارت دو کشور
همکاری و کمک متقابل اداری در امور گمرکی از طریق تبادل الکترونیکی اطلاعات به منظور ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی دو کشور
مبادله اطلاعات در راستای توسعه کارنه تیر و همچنین تیر الکترونیک
اعمال سیاست‌ها و شیوه‌های یکسان در مبادی مرزی مختلف و همچنین انطباق روزها و ساعات کاری گمرکات دو کشور برای کاهش سردرگمی تجار و بازرگانان دو کشور
تسریع در اطلاع‌رسانی از تغییرات در رویه‌ها و مقررات گمرکی دو کشور
تشکیل یک کارگروه مشترک بین دو کشور جهت روان‌سازی بیشتر امور گمرکی زائران در پیاده‌روی اربعین حسینی

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو