Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@22:43:59 GMT

آیین‌نامه VPN قانونی تدوین شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۰۹۹۸

ابوالحسن فیروزآبادی در خصوص آخرین وضعیت طرح VPN قانونی اظهار داشت: موضوع VPN قانونی و اپراتور ارائه دهنده این خدمات ارتباطی با مرکز ملی فضای مجازی ندارد؛ بلکه این موضوع در قالب تقسیم کار دادستانی و وزارت ارتباطات انجام می‌گیرد.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بررسی آئین نامه استفاده از VPN به صورت قانونی در کشور را در دستور کار داشت، گفت: هدف از تدوین این آئین نامه آن است که VPN بنا بر نیاز و اقتضائات به صورت قانونی به طبقات و اقشار مختلف مردم از جمله صنوف و کسب و کارها تعلق گیرد تا بتوانند برای نیازهای شغلی خود از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزآبادی ادامه داد: در این راستا آئین نامه‌ای توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تدوین شد تا مشخص شود که VPN قانونی به چه افراد و مشاغلی تعلق می‌گیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه چندی قبل آخرین جلسه نهایی شدن این آئین نامه برگزار شد و هم اکنون این آئین نامه آماده ابلاغ است، گفت: هنوز آئین نامه ابلاغ نشده و پس از ابلاغ، اجرای آن برای واگذاری VPN به واجدان شرایط، آغاز می‌شود.

وی گفت: در این راستا وزارت ارتباطات مجری اجرای این آئین‌نامه است. این وزارتخانه یا به صورت مستقیم مجوز واگذاری VPN قانونی را مدیریت کند تا به اقشار واجد شرایط تعلق گیرد و یا آنکه صدور مجوز برای استفاده از VPN قانونی را به یک اپراتور واگذار می‌کند که در این زمینه هم باید یک اپراتور VPN در کشور ایجاد شود. این موضوع هنوز تعیین تکلیف نشده و زمان آن مشخص نیست.

 دبیر شورای عالی فضای مجازی آذرماه با اشاره به تهیه دستورالعملی برای تعیین سطح دسترسی متفاوت افراد به اینترنت در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، گفته بود: ما موافق تعریف سطوح مختلف دسترسی به اینترنت برای کاربران هستیم و در این رابطه پیشنهادی به کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ داده‌ایم. این موضوع از قدیم مطرح شده بود اما اجرا نشد و امیدواریم با توجه به اینکه اقتصاد VPN تبدیل به اقتصاد بزرگی شده و سازمان‌ها و افراد زیادی از آن بهره‌برداری می‌کنند، با مسئولیت دادستانی و وزارت ارتباطات بتوانیم اپراتورهای VPN رسمی در کشور شکل دهیم؛ به این معنی که VPN طبق یک مقررات و با نظم مشخصی از طریق اپراتورهای رسمی واگذار شود و واگذاری آن بنا بر مواردی باشد که در کشور نیاز است از آن استفاده شود.

به گفته فیروزآبادی، به هر حال سازمان‌های خاصی بسته به فعالیت شأن مانند سازمان‌های دولتی، بانک‌ها و سفارتخانه‌ها نیاز به استفاده از VPN دارند و در بعضی حوزه‌ها نیز شاهد تحریم آمریکا در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی هستیم که نیاز است کسب و کارها از VPN برای دسترسی به آنها استفاده کنند؛ از این رو این آئین نامه در حال تدوین است تا موضوع استفاده از VPN در کشور ساماندهی شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: طرح VPN اینترنت فیلتر شکن وزارت ارتباطات VPN قانونی کارگروه تعیین مصادیق آئین نامه استفاده از VPN VPN قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اواسط تابستان سال ۱۴۰۲ آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان از سوی هیات وزیران به تصویب رسید. این آیین‌نامه در راستای حمایت از ایثارگران و تسهیل در امر واردات خودرو برای جانبازان محترم تدوین شده بود. با وجود این، بنیاد شهید و امور ایثارگران در بررسی این آیین‌نامه، ایراداتی را در آن تشخیص داد و به همین دلیل، پیشنهاد اصلاح آن را در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۲ به هیات دولت ارسال کرد.

نهایتا پس از پیگیری‌های مستمر بنیاد شهید و با درک صحیح دولت از نیازها و دغدغه‌های جانبازان سرافراز، در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ اصلاحیه این آیین‌نامه به تصویب هیات وزیران رسید.

مهم‌ترین تغییر در این اصلاحیه، حذف ماده ۲۰ آیین‌نامه قبلی است. ماده ۲۰ پیشین، خرید و فروش خودروهای جانبازان را به مدت ۵ سال ممنوع می‌کرد. این موضوع، نارضایتی بسیاری از جانبازان را به دنبال داشت، چرا که آن‌ها را در استفاده از خودروهای خود محدود می‌کرد.

با حذف ماده ۲۰ جانبازان عزیز پس از واردات خودرو می‌توانند آزادانه نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند. این اقدام گامی مهم در جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های جانبازان محترم و تسهیل در امور مربوط به خودروهای ایشان تلقی می‌شود.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900301

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ویدیو/ آیین بیل‌گردانی؛ سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال