Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@03:27:25 GMT

10 شهرستان همچنان درگیر آفت ملخ‌های صحرایی هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۱۰۸۰

به گزارش ایلنا، حمیدرضا دبیری گفت: شهرستان‌های لامرد، مهر، لارستان، خنج، کازرون، گراش، ممسنی، قیروکارزین، فراشبند و فیروزآباد همچنان درگیر آفت ملخ هستند.

وی افزود: تاکنون مبارزه با آفت ملخ در ۸ هزار و ۱۹۵ هکتار، صورت گرفته که از این میان در ۵ هزار هکتار مبارزه با حشره بالغ و در ۳ هزار و ۱۹۵ هکتار مبارزه با پوره‌های ملخ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیری تصریح کرد: برای مبارزه با این آفت عملیات ردیابی و پایش در ۲۵۴ هزار هکتار در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شهرستان‌های لامرد، مهر و فراشبند با پوره‌های ملخ (ملخ‌های تازه متولد شده) مواجه هستند ولی در سایر نقاط به این علت که وضعیت جوی مناسب ریزش جدید نیست؛ وضعیت عادی است.

وی، از کشاورزان خواست با همکاری جهاد کشاورزی زمینه هجوم ملخ‌ها را کاهش دهند و روزانه مزارع و باغات خود را رصد کنند و در صورت دیدن آفت به نزدیکترین ایستگاه جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

براساس اظهارات کارشناسان سازمان حفظ نباتات طول زندگی هر ملخ حدود ۲ و نیم ماه است که در این مدت حدود ۲۵۰ تخم می‌گذارد، ملخ‌ها در حالت تجمعی تمایل به پرواز‌های طولانی مدت دارند و حداقل صد متر ارتفاع می‌گیرند و با نیروی باد جابه‌جا می‌شوند.

استان فارس از بهمن ۹۷ تا تیرماه ۹۸ درگیر مبارزه با ملخ‌های صحرایی بود و ۱۴ شهرستان به صورت جدی درگیر این آفت شده بودند.

در حال حاضر ۵ استان هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و خوزستان با این آفت درگیر هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان فارس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هرمزگان سازمان حفظ نباتات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه

سرهنگ فارسی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی شهرستان مراغه در حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تریلر سفید مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور مقدار ۲۵ تن شکر قاچاق فاقد مجوز به ارزش ۸ میلیارد ریال را کشف کردند و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ فارسی با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند