Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@10:57:45 GMT

آنچه بهبودیافتگان از کرونا باید بدانند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۱۱۴۲

آنچه بهبودیافتگان از کرونا باید بدانند

رویداد۲۴  مینو محرز قائم مقام انجمن حمایت از بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که آیا افراد بهبود یافته از کرونا بعد از دو هفته همچنان ناقل بیماری هستند؟ گفت: از نظر پروتکل درمانی که توصیه شده کسی که کرونا می‌گیرد بعد از بهبودی کامل زمانی می‌توان گفت ویروس کرونا در بدن فرد وجود ندارد که یا ۲ تست منفی پشت سر هم به واسطه ۲۴ ساعت داشته باشد و یا اینکه ۱۴ روز از پایان علائمش گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دو صورت فرد می‌تواند به سطح جامعه برگردد و به کارش مشغول شود و می‌توان گفت فرد ناقل بیماری نیست.

فرد بهبود یافته از کرونا بعد از چند روز می‌تواند به سرکار برگردد؟

قائم مقام انجمن حمایت از بیماری‌های عفونی در ادامه بیان کرد: ویروس کرونا بعد از بهبودی بیمار مدت زیادی طول می‌کشد که از طریق مدفوع دفع می‌شود به همین دلیل فرد بعد از بهبودی نیز باید دست‌های خود را بشوید و نظافت را رعایت کند تا دوباره مبتلا نشود. ولی از نظر تنفسی ۱۴ روز بعد از پایان تمام علائم ویروس کرونا فرد می‌تواند به جامعه باز گردد و ناقل ویروس نیست.بیشتر بخوانید:افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در برخی استان‌های مهمان‌پذیر تشریح چگونگی پیگیری وضعیت بیماران ویروس کرونا پس از ترخیص از بیمارستان/ بهبودیافتگان چه مدت در قرنطینه می‌مانند؟
استفاده مردم عادی از عینک‌های مخصوص پزشکی

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه درباره استفاده مردم عادی از عینک‌های مخصوص پزشکی گفت: متاسفانه مردم از وسایلی برای محافظت خود استفاده می‌کنند که مخصوص بیمارستان‌ها و کادر درمانی است و تمام این وسایل را خریده اند در حالی که کادر درمانی به این وسایل احتیاج دارد. این ویروس در هوا معلق نیست که مردم بخواهند از عینک مخصوص کادر پزشکی برای محافظت از خود استفاده کنند.

محرز در ادامه درباره شیوه محافظت مردم از خود در هنگام تردد در شهر گفت: مردم عادی از ماسک پارچه‌ای استفاده کنند کافی است. منبع: میزان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا بهبودیافتگان از کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • فرشباف: تراکتور باید بسته بازی کند و به خط حمله استقلال فضا ندهد/تماشاگران بدانند هنوز فرصت کسب سهمیه آسیا وجود دارد
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند